Direktlänk till inlägg 10 januari 2007

Att bli nollställd inför Gud.

Av Marit Blomqvist - 10 januari 2007 12:43

Vi lever i denna onda värld och har blivit matade av onda saker och det egna jaget egoism är den stora boven i våra liv. Vi jagar efter världens rikedommar som förgyller vår dag tillfälligt, sedan kommer nästa jakt när den andra har laggt sig och som vi inte känner någon glädje av längre.Vi är sökande människor och hungriga efter något som ska tillfredställa våra liv.Visst kan världens rikedommar ge oss glädje och mening en liten stund men det är ingen hållbar glädje.Att vända sig till Gud är en hållbar glädje som varar.Jag fick två ord från Gud idag som jag vill dela med mig.Nollställd inför GudAtt bli hans lärljunge.Som jag berättade i början att vi har blivit matade av all ondska i världen och vi lever efter det.Att bli nollställd inför Gud är att bli matad av det goda han har att ge.Att bli nollstäld inför Gud innebär också att vi lämnar oss till Gud helt och hållet i våra liv och vänder bort oss från det onda saker vi gjort tidigare.Att bli nollställd inför Gud är det samma som att bli född på nytt som Biblen talar om.Den helige anden visade mig en bild i min ande om att vara Jesu lärljunge.Som i tiden då lärljungarna lyssnade på Jesu undervisning.Lärljungarna följde Jesus vart han än gick och de blev undervisade vem Gud är och vem sonen " Jesus" är.Detta gäller även oss idag att följa Jesus och bli undervisad varje dag.Men hur ska det nu gå till för jesus är inte här fysiskt. Hur kan jag nu följa honom?Gud har sänt oss den helige Ande som hjälper oss varje dag.Han undervisar oss i Guds ord och gör att ordet blir levande.Han undervisar oss genom predikanter som är sända av Gud.Han undervisar oss när vi är i bön.Jesus omsluter med sin kärlek på alla sidor.Att bli nollställd inför Gud är att bli född på nytt.Att bli nollställd är att man lämnar hela sig till Guds omvårdnad.Behåll ingenting av dig själv utan ge honom allt det du har.Var ärlig inför Gud i bön för han vet ändå vad som finns i ditt hjärta. Han ser igenom dig och mig så vi kan inte dölja något för honom.När du lämnat ditt gamla liv bakom dig och börjat vandra med Jesus så behöver vi alla hans undervisnig.Han kommer och mätta dig men hemligheten är att du blir mer hungrig på att bli undervisad av Jesus.Du får mer längtan att komma närmare Jesus.Du har funnit ett liv som inte av denna världen.Jorden du och jag är på nu så är det många som vandrar i mörkret och man har svårt att hitta vägen till ljuset.Vägen till livet går genom Jesus.Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.Så min vän låt dig matas med det goda budskapet så kommer du växa i ditt inersta.Du kommer och lära känna Jesus för han kommer och undervisar dig vem han är och vem fadern i himlen är.Detta är livet mina vänner att gå tillsammans med Jesus. "den som sonen gör fri blir han verkligen fri".Jag älskar er med Jesu kärlek...Kramar Mirre

 
 
Maria

Maria

10 januari 2007 14:16

Hej Mirre
Du har helt rätt i det du skriver
Att bli mättad av Jesu ord är det goaste
man kan få vara med om.
Mer av detta, och människor slipper gå i mörker!
Kram fr Maria

http://livet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards