Direktlänk till inlägg 16 januari 2007

Svar till som komenterade mig. ( Da-Vinci-koden

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 10:53

Du ställde frågan om homosexualitet.Rom 1:18 Står följande: Men Gud visar sin vrede från himlen mot alla syndiga,onda människor, som avvsar sanningen, för inom sig känner de sanningen om Gud.Gud har laggt ned denna kunskap i deras hjärtan.Allt sedan tidernas början har människorna sett jorden och himlen och allt som Gud skapat och har kännt till hans existens och välldiga, eviga makt.De kommer inte alltså ha någon ursäkt( när de står inför Gud på domens dag).vers 21. Ja, de kände till honom, men de ville aldrig erkänna det eller be till honom eller tacka honom för hans dagliga omvårdnad.Så småningom började de göra sig enfaldiga föreställningar om hur Gud såg ut och vad han villeatt de skulle göra.Resultatet blev att deras dåraktiga sinnen förmöknades och förvirrades.De på stog sig vara visa utan Gud, men de blev istället fullkomliga dårar.Och istället för att tillbe den härlige, evige, levande Guden, gjorde de egna avgudar av trä och sten, och formade dem så att de likande fåglar och djur och ormar och bristfälliga människor.vers 24 Gud lät den dörför ge sig hän åt alla slags sexuella synder, och göra vad de ville- ja,avskyvärda och syndiga saker med varandras kroppar.vers 25 Istället för att tro det som de visste var sanningen om Gud, valde de med berått mod att tro på lögner.De bad till de ting som Gud hade skapat,men ville inte lyda den underbare Gud, som hade skapat dessa ting.vers 26.Det var därför som Gud lät dem hålla på att göra allt detta onda, så att kvinnorna vände sig bort från Guds naturliga plan för dem, och tillfredställde sina begär i sexuell synd med varandra.vers 27. Och männen brann av begär till varandra, istället för att ha normalt sexuellt umgänge med kvinnor.Män ängnade sig åt skamliga handlingar med andra män, och som resultat fick de i sina egna själar uppbära det straff de verkligen förtjänade.Vers 28 När de övergav Gud och inte ens ville erkänna hans existens, tillät Gud dem att göra allt det som deras onda sinnen kunde tänka ut.vers 29 Deras liv uppfylldes av all slags ondska och synd, av girighet och hat, avensjuka, mord, strid, lögn, bitterhet och skvaller.vers 30 De blev baktalare, gudshatare, fräcka stolta skrävlare. De tänkte alltid ut nya vägar att synda på.Jag skrev från Guds ord vad det säger om homosexualitet.Det står även om homosexualitet i 1 mos 19. Hur männen ville komma hem till Lot för att vara tillsammans med äglarna som Lot hade besök av.3 mos 18:22.I kor6: 9,11Du frågade mig om vad jag anser om ateism och jag tror att du fick svaret i det kapitlet jag skerv från Guds ord.Att vara Gudförnekare bådar inget gott för då lever man i mörkret. Men det finns en Gud som är barmhärtig och vill möta med oss människor. För han älskar oss så mycket att han gav sin enfödde son som tog våra synder på sig på korset. Gud vill sätta oss fria som är bundna idag på olika sätt.Du frågade om mig om abort: Någonstans i Guds ord står det att han såg oss redan i moders mage innan än vi ens var till. Därför säger jag att varje liv som föds är Guds gåva till oss. Och barnen är älskade av Gud och dom är värdefulla precic som du och jag i Guds ögon.Du frågade om moral: Min moral bygger på Guds ord hur han lär oss hur vi ska leva. Att vi ska älska varandra och välsigna varandra och inte möta ont med ont. När det gäller sexualitet så har Gud gett det till oss inom äktenskapet. Gud har välsignat äktenskapet mellan man och kvinna och gett oss gåvan att kunna njuta av varandra när det gäller sex och allt annat som ingår av välsignelser inom äktenskapet.Det viktiga i våra liv är att Jesus får stå i centrum alltså i första plats i våra liv.Gud hatar synden men älskar syndaren och vi allamänniskor har en chans att vända om till Gud igen.Som bibel ordet säger att vi har sett jorden och himlen med våra ögon, därför kan vi inte neka Guds existent.Och all den fina naturen som Gud skapat för att vi ska kunna njuta av den. Alla färger som finns i blommor och dess dofter, alla träden i skog och mark vittnar om Guds existent.Som Guds ord säger att han har gett oss en tro i våra hjärtan. Så det är upp till oss hur vi använder den tron.Vi kan förkasta den och neka Gud eller ta emot Jesus i våra liv och gå tillsamman med honom.Den tron som vi fått kommer och växa ju mer vi är tillsammans med Jesus så vi stannar inte i växten utan den kommer bli större och större.Och i tron kommer välsignelser från Gud och han kommer att svara på alla frågor vi har om vi lägger fram dom i bön.Jag har en känsla av att människor borde kapitulera inför Gud och bekänna honom som Herre.Söker vi Gud med ärligt hjärta så kommer han att möta med oss. Det står i biblen att nalkas vi Gud så nalkas han oss. Det betyder att närmar vi oss Gud så så närmar sig han oss. Jag älskar dig med Jesus kärlek...kramar Mirre

 
 
leonardo

leonardo

28 januari 2007 18:13

En fråga: Du skriver att homosexualitet är något som Gud inte vill ha. Omkring 10% av mänskligheten är homosexuell och med tanke på att Gud skapade HELA mänskligheten - hur kommer det sig att han gjorde en sådan miss? Varför skapade han något som han inte vill ha?

http://leonardo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards