Alla inlägg under januari 2007

Av Marit Blomqvist - 21 januari 2007 18:51

Av Marit Blomqvist - 20 januari 2007 11:43

Hej på er alla där ute. Jag vill dela med mig det jag fick av den Helige Ande igår. Som nu kanske redan vet så är den helige Ande vår hjälpare som Jesus sände för att han ville inte lämna oss ensamma. Den helige Ande bor i oss och hjälper oss i allt och bara manar gott för oss.Jag läste från Guds ord från Matt 4:1,16Jesus leddes ut av den Helige Ande för att bli frestas av satan.vers 2. Under förtio dagar och förtio nätter åt han ingenting och han blev mycket hungrig.vers 3 Då frstade satan Jesus honom att skaffa mat genom att förvandla stenar till bröd.och satan fortasatte med att säga "Att det bevisar att du är Guds son".Jesus svarar att endast bröd kan inte tillfredställa människans själ. Det är bara lydnad för Guds ord som kan göra det.Det människor jagar är materiella ting som kanske mättar vår hunger tillfälligt men snart så är vi trötta på det och så börjar nästa jakt.Att vara lydig Guds ord är att ta emot Jesus som vår frälsare och be om syndernas förlåtelse. Då kommer han fylla den tomhet i oss som vi har saknat och som vi alla försökt att fylla det med värdsliga ting." Sök först Guds rike så ska det andra tillfalla oss."Det är ett löfte från Gud till oss.Ingen kan mätta den andliga hungern utom vår fader i himmelen.Börjar vi söka Gud så kommer han att möta med oss.Matt 4: 5Sedan tog satan honom till Jerusalem och förde honom upp på temlets tak.vers 6. "Hoppa ner sa han".och bevisa att du är Guds son"Skriften säger ju; Gud sak sända sina änglar för att beskydda dig!...de kommer att hindra dig från att krossas mot stenarna här nedanför."vers7. Jesus sa skrapt: Skriften säger också att man inte ska utmana Herren Gud med dåraktiga handlingar.I Hand bok för livet står följande och som jag sägar Amen till: Matt 4: 5,9 . Gud är ingen trollkarl i skyn.Som svar på djävullens frestelse sa Jesus att man skulle inte provosera Gud och driva men honom( 5 Mos 6:16)Du kanske vill att hans ska bevisa sin existens eller att påtagligt visa att han bryr sig om dig.En gång bad en man Jesus om ett särskild teckenför att det skulle vara lättare för folket att tro.Men Jesus svarade och sa, att om de inte trodde på det som radan var skrivet i biblen, skulle de inte ens tro ens om någon kom tillbaka från de döda för att varna dem( Luk 16:31) Att be Gud om tecken är att utnyttja honom på fel sätt. Han vill att du ska leva av tro, inte av tecken. Akta dig för att försöka styra Gud.Matt 4: 8.Sedan tod Satan honom till toppen av ett mycket högt berg och visade honom världens läderoch all dess härlighet.vers 9. Jag ska ge dig allt sammans", sade han" om du bara böjer knä och tillber mig."vers 10" Gå bort satan", svarade Jesus" Skriften säger: Du ska endast tillbe Herren Gud. Du ska bara lyda honom.vers 11 Då gick Satan sin väg, och änglar kom till Jesus och bekänade honom.Vad säger detta oss" Jesus har blivit frestad på samma sätt som djävullen försöker med oss idag.Han kom till Jesus när han var trött och hungrig försökte fresta honom med alla sina knep och på samma sätt försöker han med oss när vi är trötta av olika anledningar.Men Jesus skickade i väg honom med vad Skriften säger alltså med Guds ord.Guds ord är mäktigt och är andens svärd som tränger in i märg och ben. Vad jag vill säga är att Jesus vet hur det är att bli frestad och han kan hjälpa oss genom det.Jesus sa" Gå bort härifrån och han gick.På samma sätt kan vi uttala Guds ord när vi blir frestade.Och när allt har laggt sig och vi kommer ur frestelsen så kommer Jesus och välsigna oss och vi växer i tro.Var stark i tron och låt dina rötter växa i Jesus och ha blicken på honom så kan ingen förföra dig varken till vänster eller höger.Lägg allt i Guds händer och var ärlig inför honom för han ser ändå ditt hjärta som en uppslagen bok.Gud är vår mat och dryck och vår framtid är i hans händer.Ingen kan rycka oss ur hans hand. Så oraoa dig inte för något. Lägg alla dina önskningar, tankar och dina frågor inför Gud. För det är det han vill att vi ska göra.Vi är ett med Jesus..som ett äktenskap mellan man och kvinna. Jesus är i oss och vi är i Jesus. AmenJag älskar er med Jesus kärlek...Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 19 januari 2007 18:44

Idag känner jag mig lite trött. Det har varit en lång dag för mig även så för många där ute.Nu är det fredag och alla har sitt hemma i helgen som har barn och ett hushåll att sköta. Så var det för mig med när mina barn var små.Jag arbetade heltid som undersköterska på medicin avdelning och när det var dax att gå hem så fortsatte arbetet när man kom hem. Ibland var man så slut att man stupade i säng på kvällen.Nu är mina barn stora och jag har all tid i världen och vara tillsammans med Jesus.Jag beundrar er föräldrar där båda arbetar för att få det och gå ihop.Oj oj...Jag blir trött bara jag tänker på det.Kroppen kan bli trött men Jesus är den samma för oss.Han styrker oss och uppmuntrar oss att göra det goda.Gud vällsigne er alla där ute och ha en trevlig vilsam fredag. Jag älskar er med Jesus kärlek...Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 18 januari 2007 18:38

Varje morgon när jag vakanr tackar jag Jesus att han är med mig från det jag slår upp ögonen. Varje kväll ber jag honom skydda mig och jag vet att han gör det.Halleluja ära vare Gud.Vilket underbart liv han har gett oss som tror på hans son Jesus. Vi får hämta styrka och kraft från ordet som är anden svärd.Vi får vara nära jesus och bada i hans härlighet och den kärlek som han har till oss.Visst får vi ta svårigheter vi med för vi lever på jorden men vi har en mäktig Gud som hjälper oss ur svårigheter.Det har jag fått bevis för hur Gud mött med mig på alla områden. Han har daglig omsorg om oss och ger oss trygghet så vi behöver inte oroa oss för något.Vi är en Guds familj. Vilken glädje att få komma till Jesus från mörkret som var min vardag.Halleluja...Denna underbara glädje som är till för alla som vill ta emot Jesus...DETTA ÄR LIVET VÄNNER.Jesus dog för dig och mig för att sätta oss fria från syndens makt." Den som Jesus gör fri, han blir verkligen fri.Amen...Jag älskar er med Jesus kärlek...Kramar MirreEller som en kristen man döpt mig till namnet( internett missionären)

Av Marit Blomqvist - 18 januari 2007 18:01

Jag vill uppmutra er i ert arbete för att vinna själar till Gud.Gud ord står det: Skörden är stor men arbetarna få.Gud har talat till mig genom den helige Ande att vara enig i Anden som är så viktigt för oss som tror på Jesus.Att var lyhörda vad han vill att vi ska göra.Själv är jag internett misionär som en kristen man kallade mig så jag får väl ta det namnet. Jag vittnar om Jesus och berättar om vad Guds ord säger.Vänner vi är kallade till att sprida det goda nyheterna till världen och vinna människor till Gud.Även om det kan kosta ibland men vår Gud är mäktig och kan föra ut oss från svårigheter. Var öppen i ditt hjärta och bada i Guds närhet och ha förtröstan och lita på honom så kommer Gud och hjälper dig och mig.Vilken underbar och kärleksfull Gud vi har som sände sin egen son Jesus för att dö för mänskligheten.Han är värdig all lov och ära i all evighet.Älska varandra så som Jesus älskat oss och vällsigna varandra för vi alla som tror på Jesus är ett med honom genom den helige Ande som manar gott för oss.Jag välsignar ert arbete.Vänner..JESUS KOMMER SNART.Men tills dess uppmutrar vi varandra att hålla ut med Guds hjälp och styrka.Vi har en mäktig Gud och för honom är inget omöjligt.Och vi lever gemon en kraft som inte är av denna världen utan från Gud.Jag älskar er alla med Jesus kärlek...Kramar från Internett misionären...Mirre

Av Marit Blomqvist - 18 januari 2007 09:28

Jag har gett mitt hela liv till Jesus och tagit emot den helige Ande som en gåva som Jesus gav vid Pingst.Vännen jag är varken dum i huvedet eller järntvättad. Jag är benådad från min synd och nu till hör jag Jesus och han bor i mig med sin helige Ande. Ja jag svar dina frågor med Guds ord och vad den helige Ande manar mig till att säga till dig och jag tror på varje ord jag skriver och tror på varje ord som Guds ord säger.Guds ord är helig skrift och kärlekens budskap,och som innehåller massor av löften som Gud har gett oss som tror.Jag ber dig tänka dig för vad du kastar ur dig både mot mig och Guds ord. Jag har funnit livet i Jesus och jag vittnar om det för att föra många till Jesus och till Gud.Jag vet också att många spottar på det jag skriver men tänk att den som spottar på mig spottar även på den som har sänt mig för att predika evangelium.Jesus säger: Det ni gör mot de mina minsta det gör ni mot mig.Det jag vittnar om är att Gud är god och älskar alla människor men hatar synden.Han sände sin son för att frälsa världen och ge oss rätt relation med Gud igen.Jag är ingenting i mig själv men med Jesus i mitt hjärta är jag allt.Är det någon som förvridit huvudet på människor och matat i människor en massa lögner sedan urminnes tid så är det satan. Han gör allt för att människorna ska lyssna till hans lögner och inte vända om till Gud. Han slaktar, förgör och dödar. Medan Jesus ger oss liv som tagit emot honom i våra hjärtan. Han dog för dig och mig och krossade ormens huvud alltså (Satan). Jesus gav oss liv och liv i överflöd. Men ingen kan förstå detta med mänsklig järna som inte har Jesus i sina liv.Jesus gjorde så att vi fick en ny relation med Gud.Som är så underbar och som inte går att förklara utan det måste upplevas. Att vara kristen är inte tråkigt, man sitter inte i kyrkan och rullar tummarna och önskar att ska inte predikante sluta snart att predika.Nej min vän...DET ÄR NU LIVET BÖRJAR...Jesus är den samma igår, idag och i evighet. Han ger oss glädje, frid och ett nytt underbart liv.Jag vill inte ha något ord krig mellan dig och mig utan nu har jag berättat för dig om Jesus vem han är.Han känner ditt hjärta och dina tankar så även mina och alla andra människors tankar...Jag älskar dig med Jesus kärlek och önskar dig allt gott och jag hoppas att du väljer i ditt hjärta livet med Gud.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 17 januari 2007 20:19

Kära vänner där ute, var nu nu än är.Jag kommer med det glada budskapet om Jesus att han har dött för vårt ställe. Och han har visat vägen till Gud genom honom.Jesus vill visa oss vem fadern är..Gud är full av kärlek till oss alla. Han ger allt till oss genom hans son.Bygg inte ditt hus på lösansand som rasar när stormen går utan bygg den på fast grund så när stormen sliter och drar så står den fast.Den grunden är jesus. Tron på honom kan ingen rubba oss från honom. Ingen kan skilja oss från Kristi kärlek.Kapitulera inför Gud och böj dina knän och ta emot Jesus i ditt liv. Det enda verkliga livet finns hos Gud som har daglig omsorg om oss. Han vill ta hand om dig och mig på alla livets förhållanden.Även de onda ger sina barn goda gåvor skulle då inte Gud som är god ge sina barn det bästa.Mitt inre flödar av liv från Gud och jag vill att du ska finna det också.Jag vill berätta om den frid Gud ger för varje människa som återvänder till honom. Han är ju våran fader som bara vill ge oss gott och evigt liv tillsammans med honom.Jesus kommer tillbaka en dag för att hämta hem de sina. Under Noas tid så sa Gud till honom att bygga en ark för att han skulle förgöra varje människa på grund av den synden som härjade. Noas familj blev skonad på grund av Noas tro och hängivenhet för Gud.Människorna fortsatte sitt liv och säkert skrattade åt Noa att han byggde arken mitt i solhettan.Och floden kom och allt liv gick under så som Gud sa att det skulle bli.Jesus har sagt att han kommer tillbaka på samma sätt som han uppstog efter sin död.En dag kommer han och hämtar oss med ett dån som hörs över hela himlavalvet. Dom som inte brytt sig om att lyssna på det Gud vill säga genom alla troende blir lämnade kvar här.En dag kommer dom som inte trodde på vad vi förkunnade att Jesus är Guds son som bort tager världens synd ångra sig att man inte lyssnade.Jag vädjar till alla att vända sig om till Jesus och ta emot honom till frälsning och till syndernas förlåtelse.Man kan inte få syndernas förlåtelse om man inte tar emot den som förlåter. JESUSTa emot frälsaren i era hjärtan. Förstår ni inte att Gud gav sin son för att vi skulle bli fria från synderna.Och Jesus gjorde så att vi kan ha relation med Gud här och nu. Jag lovar Gud är helt underbar och jag är så tacksam att jag har blivit benådad. Den kärlek som kommer från Fadern är som ett vatten fall som aldrig tystnar och det ljuvlighet av glädje och frid spirar i våra hjärtan.Det vi får uppleva av Gud här på jorden är bara försmak av det som kommer i den nya världen. Jesus sa: Jag ska gå till Fadern som sänt mig för att bereda er rum.Jag vädjar med Guds Ande...VÄND OM. medan tiden är.Imorgon kan det vara försent...Jag älskar er med Jesus kärlek...kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 21:24

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards