Alla inlägg under januari 2007

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 19:02

Satt och kolla mina foton och försöker lära mig att ladda upp foton till mina texter. Ja och så blev att jag hoppade upp på min sida ,fråga mig inte hur jag gjorde för det vet jag inte. Ok, nu får det vara så och ni kan se vad jag är för en prick. JESUS ÄLSKAR ER ALLA.

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 18:43

Psaltaren 119: 105 Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig.Psaltaren 91:1 Herre , du har varit vår tillflykt från släkte till släkte.Psaltaren 51:12 Skapa i mig Gud ett rent hjärta och giv mig på nytt en frimodig ande.1 Kon 8:39 Gud ensam känner alla människors hjärtan.Psaltaren 23:1 Herren är min herde,mig skall inget fattas.Jesus i Lukas Ev6:45 Vad hjärtat är fullt av det talar munnen.

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 13:32

Kul att du hörde av dig. Jag är inget i mig själv men jag är allt i Gud. Jag vet att dom som inte tagit emot Jesus i sina liv kan inte se det som Gud vill visa oss.Gud är en mäktig kraftkälla och full av kärlek. Skulle jag lita på min egen kraft så skulle jag komma till korta snart.Jag har ocskå varit och levt i världen och vet vad det vill säga.Men Gud mötte med mig på ett sätt som bara Gud kan göra.Och alla har fått den möjligheten att ta emot Jesus i sina liv.Han sände sin son Jesus för att vi skulle få syndernas förlåtelse. Han dog för dig och mig för att vi skulle få evigt liv.Han är friden själv och det bästa är att vi har en som hjälper oss i svåra situationer. Han är närmare oss än våra egna kläder.Han är kärleken, barmhärtigheten, läkaren, Guds son, Mästaren, sanningen , livet , Kristus, helaren, universums Herre och jordens Herre. Han är allt...Älskar dig med Jesu kärlek...kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 10:53

Du ställde frågan om homosexualitet.Rom 1:18 Står följande: Men Gud visar sin vrede från himlen mot alla syndiga,onda människor, som avvsar sanningen, för inom sig känner de sanningen om Gud.Gud har laggt ned denna kunskap i deras hjärtan.Allt sedan tidernas början har människorna sett jorden och himlen och allt som Gud skapat och har kännt till hans existens och välldiga, eviga makt.De kommer inte alltså ha någon ursäkt( när de står inför Gud på domens dag).vers 21. Ja, de kände till honom, men de ville aldrig erkänna det eller be till honom eller tacka honom för hans dagliga omvårdnad.Så småningom började de göra sig enfaldiga föreställningar om hur Gud såg ut och vad han villeatt de skulle göra.Resultatet blev att deras dåraktiga sinnen förmöknades och förvirrades.De på stog sig vara visa utan Gud, men de blev istället fullkomliga dårar.Och istället för att tillbe den härlige, evige, levande Guden, gjorde de egna avgudar av trä och sten, och formade dem så att de likande fåglar och djur och ormar och bristfälliga människor.vers 24 Gud lät den dörför ge sig hän åt alla slags sexuella synder, och göra vad de ville- ja,avskyvärda och syndiga saker med varandras kroppar.vers 25 Istället för att tro det som de visste var sanningen om Gud, valde de med berått mod att tro på lögner.De bad till de ting som Gud hade skapat,men ville inte lyda den underbare Gud, som hade skapat dessa ting.vers 26.Det var därför som Gud lät dem hålla på att göra allt detta onda, så att kvinnorna vände sig bort från Guds naturliga plan för dem, och tillfredställde sina begär i sexuell synd med varandra.vers 27. Och männen brann av begär till varandra, istället för att ha normalt sexuellt umgänge med kvinnor.Män ängnade sig åt skamliga handlingar med andra män, och som resultat fick de i sina egna själar uppbära det straff de verkligen förtjänade.Vers 28 När de övergav Gud och inte ens ville erkänna hans existens, tillät Gud dem att göra allt det som deras onda sinnen kunde tänka ut.vers 29 Deras liv uppfylldes av all slags ondska och synd, av girighet och hat, avensjuka, mord, strid, lögn, bitterhet och skvaller.vers 30 De blev baktalare, gudshatare, fräcka stolta skrävlare. De tänkte alltid ut nya vägar att synda på.Jag skrev från Guds ord vad det säger om homosexualitet.Det står även om homosexualitet i 1 mos 19. Hur männen ville komma hem till Lot för att vara tillsammans med äglarna som Lot hade besök av.3 mos 18:22.I kor6: 9,11Du frågade mig om vad jag anser om ateism och jag tror att du fick svaret i det kapitlet jag skerv från Guds ord.Att vara Gudförnekare bådar inget gott för då lever man i mörkret. Men det finns en Gud som är barmhärtig och vill möta med oss människor. För han älskar oss så mycket att han gav sin enfödde son som tog våra synder på sig på korset. Gud vill sätta oss fria som är bundna idag på olika sätt.Du frågade om mig om abort: Någonstans i Guds ord står det att han såg oss redan i moders mage innan än vi ens var till. Därför säger jag att varje liv som föds är Guds gåva till oss. Och barnen är älskade av Gud och dom är värdefulla precic som du och jag i Guds ögon.Du frågade om moral: Min moral bygger på Guds ord hur han lär oss hur vi ska leva. Att vi ska älska varandra och välsigna varandra och inte möta ont med ont. När det gäller sexualitet så har Gud gett det till oss inom äktenskapet. Gud har välsignat äktenskapet mellan man och kvinna och gett oss gåvan att kunna njuta av varandra när det gäller sex och allt annat som ingår av välsignelser inom äktenskapet.Det viktiga i våra liv är att Jesus får stå i centrum alltså i första plats i våra liv.Gud hatar synden men älskar syndaren och vi allamänniskor har en chans att vända om till Gud igen.Som bibel ordet säger att vi har sett jorden och himlen med våra ögon, därför kan vi inte neka Guds existent.Och all den fina naturen som Gud skapat för att vi ska kunna njuta av den. Alla färger som finns i blommor och dess dofter, alla träden i skog och mark vittnar om Guds existent.Som Guds ord säger att han har gett oss en tro i våra hjärtan. Så det är upp till oss hur vi använder den tron.Vi kan förkasta den och neka Gud eller ta emot Jesus i våra liv och gå tillsamman med honom.Den tron som vi fått kommer och växa ju mer vi är tillsammans med Jesus så vi stannar inte i växten utan den kommer bli större och större.Och i tron kommer välsignelser från Gud och han kommer att svara på alla frågor vi har om vi lägger fram dom i bön.Jag har en känsla av att människor borde kapitulera inför Gud och bekänna honom som Herre.Söker vi Gud med ärligt hjärta så kommer han att möta med oss. Det står i biblen att nalkas vi Gud så nalkas han oss. Det betyder att närmar vi oss Gud så så närmar sig han oss. Jag älskar dig med Jesus kärlek...kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 16 januari 2007 09:39

Vännen. Jag skriver om det som Gud har laggt på mitt hjärta.Jag undviker inte det frågor du ställer utan svarar på vad Gud ord säger om det.Skulle jag skriva till dig av mig själv så skulle jag komma till korta snart. Vad jag menade att ett liv är fattigt andligen om man inte har tagit emot Jesus i sitt hjärta.Jag förstår att du vill ha fysisk förklaring och det är inget fel i sig men Jesus säger: Saliga är de som tror fast dom inte ser.Jag undviker inte dina frågor men jag berättar vad Guds ord säger om det.Jag är inte blind,naiv och blundar för sanningen.Jag var blind, naiv och blundade för sanningen innan jag tog emot jesus i mitt liv.Han öppnade mina ögon och förstog vem Den himelska fader är och vem Jesus är.Jag har fått ett liv som inte är av denna världen.Fortfarande säger Jesus: Jag är vägen sanningen och livet".Och han säger: Den som kommer till mig ska jag inte kasta ut. Jag dömmer ingen för det är Gud som gör det men jag berättar vad Guds ord säger och jag tror på det att han säger är rättvis, uppbyggande och full av kärlek till människor för att vända om till Gud igen där vi hör hemma.Men Gud har gett oss en fri vilja antingen förkasta honom eller vända sig till till honom och ta emot Jesus och be om syndernas förlåtelse.Jag tror att Gud har berört ditt hjärta i och med att att du reagerar som om jag skulle dömma dig.Nej vännen jag dömmer ingen för det har jag ingen rätt till att göra. Men jag upplyser vad Guds ord säger.Jag älskar dig med Jesu kärlek....Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 15 januari 2007 20:24

Det som är inom oss är mäktigare och starkade än den som är i världen. Jesus krossade dödens makt på korset och visade vägen till Fadern som skapat oss till sin avbild.Jesus dog för vårt ställe medan vi ännu var syndare och vi alla var förlorade i syndens våld.Jesus gick på bibelsn tid och undervisade lärljungarna och alla människor. Att han var sänd av Gud inte för att dömma världen utan frälsa världen.Jesus säger". Jag är vägen, sanningen och livetMotsatt till detta är". Lögnens väg som leder till död.Gud sände Jesus för att ge frälsning som betyder" räddning". Jesus kom för att vi skulle kunna ha gemeskap med Gud, att vi skulle kunna ha en relation med Gud genom Jesus. I Joh 16: 23 står följande:Då behöver ni inte fråga mig om någonting. Ni kan gå direkt till till Fadern och be honom, och han kommer att ge er vad ni ber om på grund av att ni använder mitt namn.Jesus sa också i bibleln att : Ingen kommer till Fadern utom genom mig.Vänner, Jesus kan ge dig en relation med Fadern och som vi var skapade till från början.Gemom Jesus kan du börja lära känna den himelska Fadern som är så full av kärlek till alla. Gemon Jesus kan du få syndernas förlåtelse och vända om från den väg du går på nu.Be Jesus komma in i ditt liv så kommer han att göra det och han kommer att öppna dina ögon så du kommer och se vem han är och vem Fadern är.Jag vet inte hur många gånger jag skrivit och vädjat till människor att vända om.Jag vet hur det är att leva i i världen och vara i satans klor. Jag var slagen, sargad till kropp och själ och jag hade nått botten i mitt liv.Jag bar på tunga bördor i mitt hjärta som höll på att förgöra mig. Jag var så slut som människa så jag började ropa till Gud att om inte du finns så kan jag lika gärna lägga mig ner och dö.Men kan ni tänka er...Gud hörde min bön och mötte med mig på ett sätt som bara han kan göra.Sakta men säkert började jag resa mig tillsamman med Jesus.Jesus lyfte bort all smärta jag hade burit inom mig.Den smärtan och det jag hade varit med om kunde ingen psykolog eller annan människa lyfta.Jag kan lika gärna berätta så ni förstår.Som barn så växte jag upp med i alkoliserad pappa.När jag var 12 år så blev jag offer för incest av min styvfar plus att han slog mig med livrem och ibland fick jag hämta riset själv som han slog mig med.Jag fick inte bada i badkaret ifred för jag fick inte låsa dörren. En dag upptäckte jag att han tittade på mig med en spegel som var vänt så att han kunde se mig.Och han utsatt mig de vidrigaste man kan tänka sig.Denna smärta jag burit på har Gud lyft av mig och jag har förlåtit mannen som utsatte mig för detta.Gud är mäktig och kan hjälpa oss om vi låter honom göra det.Jag älskar Jesus och jag vill också föra dig till honom genom att vittna vad han gjort i mitt liv.Ingenting är så hopplöst att han inte kan gripa in Ingenting är så mörkt att han hand inte når ossGud vill återupprätta människor som lider och som är sargade, slagna, sjuka, bedrövade under satans slag.Gud vill återupprätta människor som tappat livsknistanav allt elände som vi har varit med , eller är i just nu.INGENTING KAN SKILJA OSS FRÅN KRISTI KÄRLEKÖppna ditt hjärta och kapitulera inför Gud som vill hjälpa dig och fylla dig med frid, glädje och liv som inte är av denna världen. Hör av dig om du vill till mitt blogg om du vill och känner att du behöver hjälp. Jag finns här tillsammans med Jesus för dig...Jag älskar dig med Jesu kärlek...Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 14 januari 2007 21:32

Jesus säger" Jag är vägen sanningen och livet. Det innebär att innan jag blev frälst så levde jag i lögn.Jag hade blivit matad av lögnens fader" Satan". för allt ont kommer därifrån. Han vill slakta döda och förgöra.Han gör allt för att människorna inte vänder sig tillbaka till Gud.1 kor24..står det följande" Men Gud har öppnat ögonen på dem som är kallade till frälsning både judar och greker, så att de ser att kristus är Guds mäktiga kraft till frälsning.När vi tar emot Jesus i våra liv så öppnar Gud våra ögon och vi kan se och uppleva himelska Fadern som är full av kärlek till oss.Gud är mäktig...så han är inte någon liten farbro som står på moln som du beskrev.Gud är rättvis, han är pålitlig och sviker ingen människa.Kristen dom är ingen religion...Kristendom är att ha relation med Gud. Relation innebär att man är tillsammans med Gud, man talar med Gud och vill umgås med Gud.Det händer mycket i vår samhälle idag att människor blir frälsta och får den relationen med Gud som man saknat innan man blev frälsta.För i varje människa finns det en tomrum som bara Gud kan fylla med sin kärlek till oss.Jesus är verklig idag igår och i all evighet. Jesus helar sjuka, sargade människor idag och många under sker där Guds Ande är.Vi som tror på Jesus att han är Guds son är inte järntvättade som du säger.Nej vännen. Vi har fått liv och fått uppleva friden i vårt hjärta. När vi tar emot Jesus det är då livet börjar.Jag tycker inte att du är en fjurtis som du kallade dig för. Man kan ha vilken ställning som helst i samhället om det är så hög ställning eller ha den finaste utbildningen men har man inte Jesus då är den människans liv fattig.Det står i Gud ord" En man utan Gud har inget fast att hålla sig i. Våra ställningar i samhället kan inte rädda oss när Jesus kommer tillbaka för att hämta hem de sina.Har vi inte Jesus i våra liv så går vi förlorade.Jag kan inte beskriva Guds kärlek det jag känner inom mig utan den måste upplevas.Det kan man uppleva genom att ta emot Jesus då kan du få en personlig relation till Gud som är allt annat än denna världen kan få.Det är upp till var och en, antingen förkasta det eller ta emot.Älskar dig med Jesu kärlek...kramar Mirre "vidare står det i Guds ord". G

Av Marit Blomqvist - 14 januari 2007 18:15

Kära vänner jag vill dela med mig och berätta vad som hände idag.Jag är ny här i staden så jag besökte frälsnings armen idag för första gången.Det var en bredikan om Bön...Jag har bett sedan jul då jag tog emot Jesus att han ska öppna dörrar dit jag ska gå tillsammans med honom.I dag vid kaffe pausen i frälsnings armeen satt en kvinna mitt i mot mig och säger helt plötsligt att de behövde hjälp med loppis som de har...Och jag säger Halleluja.Kvinnan började gråta och jag blev så paff och frågade hur är det fatt vännen.Hon berättade att hon hade bett Till Gud om att finna någon som skulle hjälpa dem och där satt jag och sa halleluja..Hon blev så glad att tårarna kom.Mina vänner. Gud hör sina barn när dom beder.Gud har sagt i sitt ord att vi ska lägga fram allt i bön så kommer han att svara oss.Jag är så tacksam att jag får tjäna vår himelska fader.Han är så god mot oss och full av kärlek till oss.Jag älskar dig med Jesu kärlek...Kramar Mirre

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards