Direktlänk till inlägg 6 februari 2007

Jesus helar och upprättar

Av Marit Blomqvist - 6 februari 2007 09:17

Det är jag ett stort bevis att Jesus helar och upprättar sina barn som farit illa i den stora kalla världen.Jag var med i en missionförsamling under 80 talet.Jag var frälst och hade smakat på hur god Gud är.Men många omständigheter gjorde att jag föll från Gud.Jag föll längre och längre, sedan har jag varit borta från Gud i 11 år tills juldagen 06.Jag flyttade till en annan stad och levde som man gör i världen. Fester, män och gjorde som det föll sig varje dag.Jag mådde inte bra inom mig och detta blev mer och mer påtagligt i mitt liv.Till slut så började jag tappa livsgnistan. Tog tabletter och vin, egentligen ville jag inte dö utan jag ville sova bort från mig själv och kunna få vila.Livet var en enda kaos och det blev bara värre.Jag åkte in och ut från sjukhus, psygolog samtal som inte gav något.Jag fortsatte och festa men varje gång jag kom från krogen så grät jag på vägen hem och upplevde en tung tom innehålslöst inre.Jag var slut, helt slut. I november 05 började jag ropa till Gud och grät, hela jag sökte efter honom i ren desperation.Jag höll på att ge upp även att Gud skulle hjälpa mig.Jag ropade till Gud att om inte du finns så kan jag lika gärna lägga mig ner och dö!!!!Men en dag så satt jag vid datorn och kom in på en sida.Marias sida...Jesus lever. Jag gick in och läste vad hon vittnade om men jag kunde inte ta till mig det förran Gud visade mig en rad som Maria hade skrivit. " Gud vill inte ha prestationer utan han vill ha mig.Jag skrev till Maria och jag vet att hon fick ett bittert hotmail från mig för jag var trött på allt och alla.Jag mådde inte bra men detta var bara början vad Gud skulle göra, har jag förstått senare när jag ser tillbaka.Några dagar före jul så får jag en julhälsning från en man som jag inte visste vem han var och han visste inte vem jag var.Min hotmail adress hade pluppat upp i hans dator och Gud sa att han skulle skicka en julhälsning till mig.Detta är en under vänner. Jag var färdig till att ge upp då grep Gud in och Gud hade hört mitt rop.Juldagen tog jag emot Jesus och mitt liv förvandlades från förtvivlan till glädje.Jag stängde min dörr och var tillsammans med Jesus till morgon och kväll i bön och läste Guds ord.Om du tänker dig att du är välldigt hungrig på mat och magen skriker på dig och du tänker bara på mat.På samma sätt var jag hungrig på andlig mat. Gud började fylla mitt inre av sig själv och han reste upp mig sakta men säkert.Jag har inte haft den vanliga tv på sedan juldagen 06, allt jag tittar på är kanal 10 på datorn. Det är en kristen tv som jag lyssnade varje dag.Jag umgicks med Jesus och varje gång jag skulle ut och uträtta mina ärenden så längtade jag hem för att vara tillsammans med Jesus.Jag vet vad det vill säga att leva i världen och jag vet vad det vill säga att leva nära Jesus som är mycket bättre än den som finns i världen.Jesus upprättade mig till att vara en hel människa och han läkte mina sår ( inre sår)Jag älskar Jesus som har gett mitt liv tillbaka, inte det gamla som var utan han har gett mig ett helt nytt liv.Jag är ett levande vittnesbörd att Gud vill möta med oss om vi söker honom av hela vårt hjärta.I efter middag berättar jag vidare hur Gud har lett mig varje dag sedan jag tog emot Jesus.Jesus älskar er och jag älskar er med Jesus kärlek.Kramar Mirre.

 
 
Maria

Maria

6 februari 2007 22:43

Hej Mirre-vännen
Jag är så glad över ditt vittnesbörd här, ja din sida andas Gud. Jag vet vad Jesus har gjort för dig i ditt liv, och det är i sanning underbart!
Kommer ihåg dina första kontakter med mig, och sedan dess har det hänt mycket. Tänk vad Gud är god. Både du och jag har fått uppleva under i våra liv. Därför finns vi för att vittna för andra; vad han gör för människor.
Det är gott och underbart att få leva i hans överflödande kärlek och godhet. Du är en sådan fin människa och Jesus älskar dig.
Kram från Maria.
Vi hörs snart.

http://livet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mirres vänner

17 februari 2007 23:02

Du är så duktig Mirre - vågar påstå att Du är driven av den helige ande - det Du skriver kommer direkt från Faderns hjärta.
Du har ett drag av villighet som jag uppskattar mycket i en tid av andlig lojhet och likgiltighet - Ni som läser detta
sök Herren så Han får tända Er så att det blir fler "Mirresjälar" Kram Gurli o Assar.

 
Ingen bild

Walle

3 mars 2007 00:00

Tack Jesus för allt, tack för att fick läsa Mirres vittnesbörd. Å tack till dig Mirre :)
Gud välsigne dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards