Direktlänk till inlägg 18 mars 2007

Evighetsperspektiv

Av Marit Blomqvist - 18 mars 2007 11:11

Tankarna som kom till mig vill jag dela med mig till er alla därute.Allt här i världen är förgängligt och som kommer och tar slut en dag och dö ut som en torkad gren som ligger på marken. Många jagar efter skönhet idag till sina kroppar för att bevara sin yttre skönhet, man gemongår sina operationer för att bromsa ålderns tecken. Men till vilken nytta? Man kan inte bromsa tidens tecken som märker oss eftersom åren går. Det finns ingen möjlighet att bromsa kroppens åldrande. Att jaga efter yttre skönhet består inte ,den är förgänglig som blommorna på ängen. Man blommar en tid och sedan vissnar det så är det också med våra kroppar.Varför jagar världen efter allt detta?Varför inte låta alla rynkor komma och skåda rynkornas skönhet som talar om att nu kommer en annan tid.Varför inte börja se om sin inre skönhet det som kommer innifrån och består i all evighet?Den inre skönheten i vår Ande är det vackraste som finns och kommer och leva i evig tid tillsammans med Gud.Guds Ande i oss åldras inte utan blir bara starkare och starkare i vår Ande ju närmare Fadershjärta vi kommer.Vad jag menar med detta är att varför söka efter det som är i världen som är förgängligt och kommer och ta slut och till slut dö.Varför söka det som är förgängligt men inte söka det som är oförgängligt som alltid kommer och bestå och det är vår Ande. Är inte vår Ande viktigare som lever för alltid än våra kroppar som ändå är dömda till att dö?Vad har man vunnit av all dess jagande i världen som är förgängligt? Ingenting, tomt och innehållslöst.Sök efter det som är oförgängligt och som alltid kommer och bestå och som har evighets perspektiv.Jesus är hans namn och den resan börjar vid korset där Jesus gav sitt liv för oss.Den andliga resan börjar med att vi ber om syndernas förlåtelse och ber att Jesus kommer in i våra hjärtan.Då kommer du att uppleva glädje i ditt hjära och börjar förstå livets mening som är så mycket mer än världen kan erbjuda.Det som finns i världen är förgängligt men det liv som finns hos Gud är oförgängligt och underbart. Och den börjar här och nu om du säger ditt ja till honom som älskar dig och väntar på dig.Låt dig inte luras av världens lockelser som för dig direkt till förtappelsen ,utan vänd dig om till Jesus som vill visa dig den rätta vägen.Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.Det står i Guds ord: Smaka och se att Herren är god.Gud välsigne er alla...Kramar Mirre

 
 
Ingen bild

Mirres vänner i Falsterbo

18 mars 2007 17:21

Ja Mirre - idel kloka ord.2 Kor. 4:18 "Det
synliga är förgängligt - det osynliga är evigt" Om vi tänkte på det skulle vi inte ha en sådan överdriven jakt när det gäller utsidan - men nutidsmänniskan jagar efter bekräftelse kosta vad det kosta vill
miss universum etc. - vi sårar Guds faders-
hjärta när vi dyrkar det skapade före Skaparen och det kolliderar med första
budet.Jag blir så glad över att Gud själv har bekräftat att Mirre är Hans barn.Min svärmor går på sitt 93 år - har umgåtts hela livet med Jesus och den man umgås med
blir man lik.Hon har rynkor men har åldrandets skönhet - har sju vackra flickor
hon
fostrade både finnar och tyskar under kriget.Egentligen är det nog den inre skönheten som är viktigast.KRAMAR till Mirre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards