Direktlänk till inlägg 23 mars 2007

Offer som Gud vill ha ps 51

Av Marit Blomqvist - 23 mars 2007 09:04

Ps 51:19 står följande.Offer som Gud vill ha är en förkrossad ande, ett förkossad och bedrövad hjärta föraktar du inte Gud.När vi söker Gud i ande och sanning så finns han där.Söker vi Gud med ärligt hjärta så kommer han till oss till mötes.Ibland måste Gud uppfostra sina barn precis som en jordisk pappa uppfostrar sina barn och tillrättavisar dem så att barnet har nytta av det när han eller hon blir större.Tillrättavisningen från den jordiska pappan kanske gör ont tillfälligt men det har en effekt som är god och som ger frukt senare och blir till välsignelse. Detta samma gäller vår Himelska Fader som uppfostrar sina barn även om det gör ont för tillfället så kommer det bli en välsignelse för oss. För Gud har en tanke med oss alla och vill lära oss ,om vi är villiga att ta emot hans tillrättavisningar och väg ledning.Visst gör det ont medan det pågår men Guds omsårg om oss är rättvist och det går helande där ur.Ibland måste Gud gå in i djupet hos människohjärtat för att både rensa oss från allt skräp och hela oss från sår som kommit när vi levt i världen.ps 19 : 8-9Herrens undervisning är fullkomlig den ger själen nytt liv. Herrens vittnesbörd är sant,det gör enkla människor visa.Herrens befallningar är rätta, det ger glädje åt hjärtat.Hans bud är är klart, det upplyser ögonen.Här står det om vad undervisningen från Gud och vad det har med sig.Herres undervisning är fullkomlig och det ger själen nytt liv.Guds undervisning till oss är sanning och lär oss vandra med honom.Himelska Fader älskar oss och därför vill han undervisa oss om allt han har i sitt hjärta för att det ska gå väl med oss.Denna undervisningen ger också glädje i vår själ.I vår själ har vi känslor som skiftar och ibland kan vi känna i vår själ att jag mår inte bra av olika anledningar.Men som du läste ger Gud undervisning till oss och ger glädje i vår själ och låter vi honom leda oss på sina vägar som är rätta och sanna kommer det att ge oss glädje i vårt hjärta.Läser man Guds ord så ser man att Guds ord är klara och det öppnar våra ögon och vi ser.Men det finns en sak som Gud förväntar sig av oss.Det är ödmjukhet i vårt hjärta att vi böjer oss inför korset och visar vörnad inför Gud, ty Gud är helig och ren och han är konungen. Jorden och himlen tillhör honom och allt annat som finns till är hans.Jesus tog all vår synd på sig och nu har vi en möjlighet att få vara nära Gud och den vägen går genom Jesus.Ju mer jag umgås med Jesus och den helige Ande inser jag hur mäktig Gud är och hur liten människan är.Jag har svårt att förstå människor som är upproriska mot Gud och gör en massa saker som är ont inför Gud och kanske en del gör dessa onda ting medvetet och vet inom sig att det är synd.Ps 23: 8 Jag vill lära dig och undervisa dig om den väg du ska vandra, jag vill ge dig råd och låta mitt öga vaka över dig.Underbara ord och full av kärlek och nåd. Som du ser så vill Gud undervisa oss, ge oss råd och han vakar över oss.Jesus älskar dig...kramar Mirre

 
 
Ingen bild

Gurli o Assar i Falsterbo

23 mars 2007 20:01

Tack Mirre för "Minipredikan" kallar jag det
Visst är det sant detta med aga o tuktan -
läs de 12 första verserna i Hebr. 12 och jag
citerar fr. Job 5:17-18 "Ja säll är den människa som Gud agar: Den Allsmäktiges tuktan må Du inte förkasta. Ty om Han sargar, så förbinder Han också, om Han slår, så helar också Hans händer" - brukar
säga att Herren har aldrig "daltat" med mej.
Tack än en gång Mirre för "minipred." G o A.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards