Direktlänk till inlägg 31 mars 2007

Att vandra med Jessu

Av Marit Blomqvist - 31 mars 2007 10:32

Hej på er alla där ute. Hoppas ni har det bra. Våren har kommit och alla växter i Guds natur vaknar upp upp ur vinterdvalan.Jag har bett till Gud om hans ledning och nu börjar dörrar öppnas där jag kan vittna om Jesus och berätta om det glada budskapet.Jag tänkte på igår ikväll innan jag föll i sömnen på mitt gamla liv och hur trasig jag var både i ande, kropp o själv. Jag hade inget kvar att leva för, hade ingen glädje överhuvudtaget för jag var helt slut.Jag minns min förtvivlade bön till Gud som jag bad under tårar: Om du inte finns Gud så kan jag lika gjärna lägga mig ner och dö.Det var en bön som kom från mitt hjärtats innersta, för jag hade gett upp.Gud hörde min bön, halleluja. Han började resa mig upp sakta men säkert. Jag minns mina skakiga knän när jag började gå med Gud igen. Jag var som ett barn som skulle lära sig att gå. Min bön var i mitt hjärta varje dag att :Gud ta hand om mig nu för jag klarar mig inte själv.Jag har lämnat mitt liv till Jesus fullständigt till Jesus, han har gått med mig hela tiden fast det har stormat ibland men ingen kan rycka mig ur hans hand.Jesus har förändrat mitt liv fullständigt.I Joh 7:37 står följande: Om någon törstar så kom till mig och drick. Den som tror på mig,ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram.Jesus talar om den Helige Anden här som är så djuvlig att uppleva den helige Andens närvaro.Den helige Anden är ju sänt av Gud till oss för att vi skulle ha en hjäpare och tröstare efter att Jesus dog på korset och senare uppstog.Jesus talar inte om en liten vattenpöl som står stilla utan av strömmar som flyter fram.Om du tänker dig strömmar i en fors eller älv så vet vi ju hur starka dom kan vara.Stenar i botten på älven eller forsen börjar röra på sig av strömmens kraft och grenar följer med som ingenting.Det flyter fram nytt vatten hela tiden och det stannar inte upp av hinder som kommer i vägen.Så är det med den helige Ande som flyter i våra hjärtan som är frälsta och tagit emot Jesus i våra liv.Jesus har förändrat mitt liv från att vara en trasig människa till en ny skapelse.Det står i Guds ord: Det gamla är förgånget se något nytt har kommit.Alltså jag är född på nytt, till en ny människa och det blir alla som tar emot Jesus som sin frälsare.Joh 6:63 Står följande: Jesus säger. Det är anden som ger liv,köttet är inte till någon nytta:Det ord jag har talat är Ande och liv.Alltså innan vi blir frälsta och födda på nytt så vandrar vi i köttet eller i mörker som bibeln även talar om.Jag har även varit i det mörkret, visste varken ut eller in förran Gud grepp in och lyfte mig upp från fördärvets grop och ställde mig på en fast klippa.Jesus talar om ande och liv..Halleluja, det är då livet börjar när man blir frälst. Du kommer och se med andra ögon på ditt liv, du vandrar inte i mörkret längre utan får Guds ljus i ditt inre.Många går och frågar sig idag. Vad är meningen med livet och det var inte länge sedan en frågade mig. Varför är jag här på jorden. Varför?Varför finns jag till?Ja vänner...Svaret är Jesus i våra liv..Svaret på alla våra frågor är Jesus.Vi är Guds skapelse och behöver Guds närvaro och ledning som vill vårt bästa.Tänk på detta Bibelvers: Ty så älskade Gud världen så att han gav sin enfödde son på var och en som tror på honom skall inte gå förlorad utan ha evigt liv.Gud älskade dig och mig så mycket att han gav Jesus till oss och han dog för oss, för våran skull.Vägen är öppen till Gud men den vägen går genom Jesus.Jesus säger: Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Detta är nåd vänner. Gud sände Jesus till oss medan vi ännu var syndare och gjorde och gör ännu idag allt ont i Guds ögon.Det står även i Guds ord där Jesus säger. Utan mig kan ni ingenting göra.Vi är beroende av Jesus och den Helige Ande i våra liv.I köttet kan ingen människa göra något för Gud. Det vara gärningar som syftar till gott men det räcker inte.Gud vill inte ha prestationer utan han vill ha dig.Jesus säger också: Var inte oroliga i era hjärtan. Tro på Gud och tro på mig.Där slutar jag för idag. Sök Jesus medan han låter sig finnas för en dag kommer när det är försent.Jag älskar er med Jesus kärlek och önskar er Guds välsignelser till er alla...Kramar Mirre...

 
 
David Winther

David Winther

31 mars 2007 19:47

Helt underbart Mirre! Fortsätt brinna så och sätt eld på alla andra oxå!

http://indexfund.se

 
Ingen bild

G o A

31 mars 2007 19:52

Kära Mirre.
Det är så klokt och bra det Du skriver - Du är en ny skapelse i Kristus Jesus. Du är en
levande annonspelare över vad Gud förmår. Men det är viktigt som Mirre gjort kapitulera villkorslöst. Har precis renskrivit en predikan "NI SKALL FÅ KRAFT"
och i slutet skriver jag profetiskt om en
andeutgjutelse som kommer. Kan maila över
till den som vill läsa. KRAM - Mirrevännerna

 
aneht

aneht

31 mars 2007 23:47

Hej Mirre! Helt enkelt underbart skrivet. Du har elden i ditt hjärta, låt den fortsätta brinna och vittna om Jesus. Blir så glad när jag ser sådana här sidor. Kommer tillbaka och läser igen.
God Bless U!
aneht

http://blogg.aftonbladet.se/6383

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards