Direktlänk till inlägg 20 juli 2007

Köttet och Anden

Av Marit Blomqvist - 20 juli 2007 10:21

                     


                        Hej på er alla och Gud välsigne er



Denna morgonen går mina tankar till den människa jag var tidigare i den gamla människan vill säga innan jag tog emot Jesus som min Herre i mitt liv.

Detta gäller inte bara mig utan alla som lever utan Gud


Gal 5:19 Köttets gärningar är uppenbara : de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendeskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och allt annat sådant.

Jag säger er i förväg vad jag redan sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike.


Vers 22 Kan vi läsa följande: Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet, och självbehärskning.

Sådant är lagen inte emot.

Vers 24 De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär.

Vers 25 Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden.

Vers 26 Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra.


Man kan inte förneka att man kan se vem som är Herre i våra liv, om det är denna världens härskare eller Jesus.

Den köttsliga människan gör precis vad det faller sig in, enbart ondskan härjar i ens liv.

Denna världen har inget att erbjuda utan till slut blir man ett vrak i sin ande, kropp och själ.

Denna världens furste har enbart onda planer för  människan , stjäla, slakta och förgöra.

Han vet hur värdefulla vi är för Gud och han vet att vi är Guds skapelse och han vet hur mycket Gud älskar oss och den onde gör allt för att krossa oss och göra oss illa så mycket han hinner.

Människan är i den ondens våld och slutet för den människan blir bara döden till slut.


Gal 6: 8 Den som sår i sitt kötts åker skall av köttet skörda undergång, men den som sår i Andens åker skall av Anden skörda evigt liv.

Det finns en som är starkare än den som är i världen, hans namn är Jesus och han kan och vill förvandla ditt liv från bedrövelse till ett underbart liv tillsammans med honom.


Om du tänker på frukter som man kan köpa i affären, välsmakande, saftiga och färska helst ska de vara.

Om du upptäcker att någon frukt börjar bli dålig eller brun så köper du inte det utan lägger tillbaka det.

Andens frukter som kommer från Gud, det är väl smakande, läkande för din ande., kropp och själ och ger dig evigt liv.

Andens frukter är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet mildhet, och självbehärskning, så kom och smaka och se att Herren är god.


Ef 2:8 Kan vi läsa: Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig.

Du väntar på gäster och har dukat ett bord med en massa goda saker som smakar underbart gott.

När allt är färdigt så lyssnar du mot vägen om gästerna anländer, du går från fönster till fönster för att se om de kommer.

Gud har också dukat ett bord med alla himmelens välsignelser till oss och väntar på att vi ska börja äta av det goda.

Innan vi går till bords så brukar man ju tvätta händerna så de är rena.

Det samma gäller också innan vi går till bords som Gud har dukat  att  vi går till Jesus så vi blir renade från all synd och orättfärdighet.


Frälsningen är Guds gåva som han erbjuder dig och mig, inte för att vi har förtjänat det, nej, Guds gåva är det.

Du behöver inte längre tjäna denna världens furste som bara förgör dig utan vänd om ditt hjärta till Gud så kommer han dig till mötes.

Gud är så kärleksfull att han har gett oss en egen  fri vilja och han tvingar ingen så det är upp till var och en att välja den väg man vill gå.

Vill du gå till ett bord som är dukat med alla himmelens välsignelser med  underbara goda Andens frukter, eller till ett bord som enbart serverar gamla ruttna frukter som är oätliga och som gör dig sjuk.

Äter du av det goda frukterna som Gud ger dig så växer du i din ande tillsammans med Guds Ande.

Du får frid med Gud och den friden som du kommer och få i ditt hjärta kommer inte av denna världen utan från vår himmelska Fader som älskar dig så mycket och han vill att du kommer till hans väldukade bord och har måltid med honom.

Vi är många som sitter där redan och vi ropar till alla som inte har kommit än att komma för festen börjar snart och dörrarna stängs.


Gud välsigne er...Kommer du till Guds dukade bord eller tackar du " Nej tack























 
 
Ingen bild

G o A.

20 juli 2007 14:11

Du duktiga och frimodiga MIRRE.
Du har den gåvan att när jag känner mej deppad och nere i bland - då tänker jag på Mirre. Du måste ha en stor JESUS - Du Mirre
strålar och blixtrar som en diamant som bryter ljuset - "återsken" säger Ordet. GoA.

 
Ingen bild

Netverk

24 juli 2007 15:46

Tack mirre. Det är gott att läsa det du skriver.

 
Charisma

Charisma

1 augusti 2007 20:50

Läs gärna också om Brusreducering/Blessings, Charisma

http://motcharisma.blogspot.com

 
Maria

Maria

4 augusti 2007 20:15

hej Marit! Jag vill gratulera till giftermålet...ditt nya efternamn! Jag och familjen min önskar er Guds rika välsignelser och allt gott!! Vi är glada för denna händelse! Gud är god! Kram fr Maria

http://livet.bloggagratis.se

 
aneht

aneht

5 augusti 2007 00:07

Hej Mirre! Är här och tittar in. Har varit utan dator mycket i sommar så besöken har varit få men du skriver lika bra som alltid. Har du kollat min blogg om Falsterbo-träffen? Blir snart husmöten hos Assar.
God Bless!
aneht

http://blogg.aftonbladet.se/6383

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards