Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Lev nära Jesus....inte på kickar...

Av Marit Blomqvist - 27 juni 2008 10:29

Hej på er.

Hoppas allt bra med dig som är här inne hos mig och besöker mig.

Alltid trevligt och få besök och alltid roligt när någon tar emot Jesus i sitt liv som är vår frälsare och mästare.

Alla har väl läst att jag varit dålig en tid. Jag har haft kärlkramp och som ledde till en liten infarkt samband med när man gjorde en balong utvidgning.


En natt var jag så dålig att man förflyttade mig till hjärtintersiven.

Jag har små minnen av det men av all smärtlindring har jag tappat en del tidsbegrepp.

Jag minns bara en natt så starkt. Jag låg ensam i ett rum med sladdar överallt och med nitromex dropp som skulle utvidga mina kärl till hjärtat.

Jag slapp smärtan som var hemsk och fick en stunds vila.

Stirrande upp i taket försökte jag intala mig att allt detta är en otäck dröm och att jag skulle vakna snart och försökte nypa mig i armen.

Jag stirrade döden i vitögat kan man säga för jag visste inte hur det skulle gå.

Jag var svag men ändå upplevde jag mig stark i Gud.

Gud hade ju visat mig att jag skulle läsa Job tidigare och det var det som bar mig genom för jag visste att Gud var med mig precis som med Job i hans lidande.


Jag minns även den natten när jag sa till satan att du kan slita mig i stycken men jag släpper aldrig taget om Gud. Du kan gör vad du vill men mig kommer du inte åt.

Jag visste också att satan kan inte göra något utan Guds tillåtelse .Därför visste jag att jag var trygg i Guds händer att han hade kontrollen.

Sången " När jag går genom floden går jag ensam" Kom till mig och det var precis det jag upplevde men ingen ångestfull ensamhet. Nej det var något annat. Jag var inte rädd men det klart det fanns ju där då jag undrade hur det var och dö.

Även ps. 23 kom till i mina tankar....även om jag går i dödskuggans dal så är du med mig....osv


Någon frågade mig att du som har Gud med dig varför är du då sjuk och har det så här. Jag svarade genom att säga " Man förstår inte alltid allt och det behöver man inte heller göra. Jag kommer och få veta det senare.

Vi lever i en syndig värld där både onda och goda får lida men det som är skillnaden är att den rättfärdige vet att lidandet tar slut.



Att ha en grundtrygghet i Gud är ett måste i våra liv. Det går inte att söka sig kickar efter kickar av kända predikanter osv för det kommer inte och hålla i längden.

Utan det är du och jag som måste personligen möta Gud i våra liv i vardagen och dess prövningar och framför allt måste vi låta Gud möta med oss och göra som han säger.

Vi måste ha en relatin med Gud, bygga en grund och vi måste även se till hur vi bygger grunden.

Bygger vi med fusk så rasar snart  ihop men bygger vi noga så håller den och blir bara starkare och starkare och vi kommer och se Guds härlighet i våra liv

Gud vill att vi ska bygga vår grund noga och inget fuskande för har man fuskat så kommer det och visa sig snart på ett eller annat sätt.


Någon sa att tar du och jag Gud på allvar så tar han oss på allvar.

Menar vi något då vi ber till Gud eller är vår mun bara fulla med ord som inte har någon betydelse.

Går vi inför Gud med  lovsång  orena hjärtan så kan inte Gud ta emot vår lovsång. Går vi i bön med orena hjärtan då vi vet i oss själva och är ovilliga och förlåta någon annan människa då lyssnar inte Gud.


Vi måste se till hur vi bygger. Bygger vi väl så kommer Gud att vara med oss och välsigna oss rikligen. Amen








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards