Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Jesu namn som täckmantel....

Av Marit Blomqvist - 7 maj 2009 12:54

Extrema partier

 kidnappar Jesus
I

 Invandrarfientliga British National Party använder Jesus för att värva röster till EU-valet. Landets kyrkor uppmanar väljarna att rösta på vad som helst - bara inte BNP. ·         Trend att europeiska populister säger sig försvara kristna värden

Invandrarfientliga British National Party använder Jesus för att värva röster till EU landets

L kyrkor uppmanar väljarna att rösta på vad som helst - bara inte BNP.
·     Trend att europeiska populister säger sig försvara kristna värden

 "Detta kunde man läsa i Dagen idag om hur man använder Jesu namn."

Man använder Jesu namn något som inte behagar Gud. Ibland undrar jag hur långt människan är beredd att gå för att häda Jesu namn och använda hans namn till sin egen fördel för att vinna rikedom och ära till sig själv.

Jag har en känsla av att människan har inte förändrats ett dugg sedan Gamal Testamentet som vi kan läsa i bibeln. Människan går fortfarande i sin onda väg utan att bry sig om  varken andra människor eller Gud utan man gör som man själv vill, men tro det eller ej så har man  till sist  ett pris att betala och det är var man vill tillbringa evigheten.

Vänd om till Gud....

För det första kan ingen kidnappa Gud och ha honom som ett mantel för lögnen.Denna text avslöjar sig själv att något inte står rätt till. ”Hur kan man vara invandrar fientlig och använda Jesus som täckmantel. Inte bara Jesus utan hans ord också .

Mina får känner mig och jag känner dem och de följer inte med någon annan.

Vi vet att Bibeln berättar att många kommer och vilseleda Guds folk och många kommer också och tro på lögnen. Men stå fast i grunden som vi lärde oss, vem Jesus är och var nära honom så blir du inte vilseledd. Lyssna inte till någon annan ”evangelium” för det finns ingen annan det vi hört från början. Läs Guds ord och vad han säger om det som ska komma i den yttersta tiden innan Jesus kommer tillbaka, då blir du inte överraskad av allt som händer. Många kommer att komma i ”Jesus namn” som täcknamn för att föra bort många från sanningen som inte känner Jesus och de som lärt känna Jesus men inte lever nära honom. Dessa två är lätta byten för satan att vilseleda.Jesus säger att vi ska sträcka på oss då allt det onda sker för då vet vi att vår förlossning är nära. Så vi ska inte vara rädda för det som händer för Gud är med oss.Har du gjort upp allt med Gud så har du inget att vara rädd för. Vi ska inte tappa modet utan stå raka och fasta i hans ord. Gud kommer oss också närmare då vi kanske ska lida för att vi tillhör honom.Om vi kastas inför domstolar så behöver du inte vara orolig för vad du ska säga utan Gud talar genom dig.Vi har inget att frukta men jag vill säga poängtera starkt till dig att läs din Bibel och lär dig den väg som Gud underviskar dig . Lägg en grund som består som ingen kan rugga på. Du behöver inte heller vara orolig för att det du läser att du glömmer bort det för det gör du inte på grund av att den Helige Ande kommer och påminner dig om det Gud har sagt .

Detta är en hälsning till många där ute.

Jesus älskar dig, var inte rädd. Guds nåd är så stor för oss och den räcker till oss var och en och vi alla har plats i hans hjärta. Gud välsigne dig. Hör gärna av dig… Kramar Mirre     

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards