Alla inlägg under augusti 2009

Av Marit Blomqvist - 24 augusti 2009 11:33

  • Andra mediers
  •                                   Gud välsigne Israel


    Det är väl inte så svårt att förstå att Israel skyddar sitt folk då man läser sådana här artiklar som kastar lögn på judarna.

    Judarna har alltid lidit för de vilka de är och de är Guds folk och Guds beskyddande hand vilar över dem. Ingen kommer att kunna skada Guds land för han står själv bakom och försvarar det med hans mäktiga hand. 

    Har man tänkt på att Israel är så litet land och många stormakter har försökt att förgöra  eller med andra ord förinta Israel jäms med marken men ingen har lyckats med det ännu och kommer aldrig att kunna göra det heller.


    När man strider mot Israel så strider man mot Gud själv.

    Den lilla människan är som en liten myra som försöker och strypa en elefant.

    Gud välsigne Israel och Gud välsigne  och beskydda alla judarna hans egendomsfolk. Amen


    Dessa tecken tyder på att Jesus kommer snart...........




    Av Marit Blomqvist - 23 augusti 2009 16:17

          Lutheraner i USA säger ja till homosexuella prästerTextstorlek | Publicerad: 2009-08-22 12:04 | Uppdaterad: 2009-08-22 12:09

  • Andra mediers bevakning
  • Den amerikanska evangelisk-lutherska kyrkan öppnar för homosexuella präster. Det beslutade det pågående kyrkomötet i Minneapolis på fredagen.

    Kyrkomötet beslutade också ta fram former för att stödja trogna och livslånga enkönade relationer. Med besluten följer också en resolution om samvetsfrihet. 
    Kyrkomötet tog tidigare i veckan beslut om en resolution om att "erkänna, stödja och bevara offentliga livslånga, monogama enkönade relationer". Hittills har kyrkans policy inneburit ett accepterande av homosexuella präster som lever i celibat.
    Flera ombud hävdade i debatten att de föreslagna förändringarna strider mot Bibeln. Andra menade att en större acceptans för homosexuella i kyrkan är förenlig med Bibelns budskap. Beslutet togs med rösterna 559 mot 451. Evangelisk-lutherska kyrkan i USA har 4,6 miljoner medlemmar.





    Världen är sjuk och infekterad av ondska. Man börjar kompromissa med synden. Synden har nått snart sin kulmen in i våra kyrkor genom att godta homosexuella   präster i sitt ämbete. (Som lever ut sin homosexualitet)

    Att man är homosexuell och inte lever ut är acceptabelt men en präst som lever ihop med samkönad. Är synd.

    Vi faller från ordet och hittar på egna tankar och livsstilar som Gud hatar.

    Lägg märke till att Gud älskar syndaren men hatar synden. Vi kan inte leva som vi vill och skapa våra egna stadgar och tro att det går oss väl.



    Satan börjar nässla sig in i våra kyrkor genom alla möjliga ting. Är det inte New Age så är det homosexuella handlingar som man försöker att få accepterat i våra församlingar.

    Det är avskyvärt i Guds ögon. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur en som är troende och läst Guds ord och vet vad Gud säger i ordet vad som gäller, kan acceptera något sådan här överhuvudtaget.


    Homosexualitet är synd och inget samvetsfråga.

    Mitt samvete säger att det är onaturligt, vulgärt och äckligt.

    Sådant skulle inte ens förekomma i våra kyrkor alltså homosexuella präster eller de som lever i partnerskap som lever ut det och säger till och med till andra människor att det är ok att vara homosexuell och leva som så.


    Den Helige Ande kan inte vara där det finns synd.

    Rom brevet 1 säger det klart och tydligt att det är onaturligt betende och det välsignas inte av Gud och kommer aldrig att göra det.

    Leva som homosexuell är inte  ett rent liv och kom inte att påstå att jag dömmer. Jag dömmer inte men det är Guds ord gör det.


    Den som accepterar synd har inte Gud till sin Far utan dennes far är den som regerar här i världen och försöker fånga in människor i sina snaror.

    Satan förgör människan och sliten denna i stycken och han har varit en lögnens fader sedan begynnelsen


    Lyssna till Guds ord och vänd om till honom och låt er inte luras.

    Gud älskar syndaren men hatar synden och visst är Gud kärlek men han är inte dum och man kan inte manipulera honom.

    Guds ord står fast, läs som det står, tro som det står och gör som det står.

     Att hitta på egna ting för att gå förbi Bibelns skrift leder inte till något gott, tvärt om.

     Gud har sagt att man får inte ta bort något eller lägga till i Bibeln men människan tror att denne kan skapa sig en egen Gud genom att ta bort  lite där och och lite där, sedan så är allt bra.

    Ordet som påminner oss om synd vill man inte ha med för det stör ju som Rom 1.

    Sådana här ting kommer man inte långt med och det ger ingen glädje i livet heller.


    Lev nära Jesus så blir vi uppenbarade av vår synd. Vänd om till Jesus och ta emot förlåtelse och lämna det livet som för gör dig och för dig till döden.

    Amen






    Av Marit Blomqvist - 21 augusti 2009 18:41

                  Svensk radiostation sänder kristna program dygnet runtTextstorlek | Publicerad: 2009-08-21 16:00 | Uppdaterad: 2009-08-21 16:05

  • Andra mediers bevakning

    Powered by Aitellu

  • I dag startar den svenska kristna radiostationen Hope FM sina dygnet runt-sändningar.

    Enligt ordföranden i föreningen Hope FM, Roger Arnfjell, innebär starten ett av flera steg som kommer att tas.
    - Vi arbetar nu med att göra både musikläggning och att se över svenskproducerade programinslag. Nästa steg är att konkret titta på programutbudet på Radio Linköping och skapa ett riktigt bra körschema för 24-timmars radio i Linköping.
    Engagerade i projektet är bland andra Hans-Göran Björk med ett förflutet på Sveriges Radio, Lennart Kummelbäck, som arbetat på SR:s Radio Energy och Jonatan Svanström som jobbat på Radio Båstad och på kristna radiostationer i USA.
    Via webben nås sändningarna på www.hopefm.se.



    Tack och lov att det blir kristna program vi behöver höra om Jesus och vad han gjort och gör idag. För han är den samme  idag.

    Jesus är liv och ett liv i överflöd. Han är vår framtid och ett hopp och full av kärlek och barmhärtighet.

    Halleluja...Jesus kommer snart...

    Av Marit Blomqvist - 9 augusti 2009 20:03




    Den 10 Juni, sände Egyptens National TV följande nyhet kl. 20.33


    En muslim dödade sin hustru efter att ha hittat henne med att läsa bibeln. Han begravde henne och med henne begravde han deras två barn- Levande.

    Barnen var två flickor, den en ena 8 år gammal och den andra ammades ännu av mamman.

    Efter att ha begravt sina barn levande, berättade han för polisen att barnens farbror hade dödat dem.

    Femton dagar senare dog en annan familjemedlem. Och när de skulle begrava denne, fann de dessa två barn under sanden -Levande.

    Hela Egypten var förskräckt och mannen kommer att avrättas.


    När den åttaåriga flickan tillfrågades, hur hon hade kunnat överleva, svarade hon. " Mannen i skinande kläder, med sår i händer som blödde, kom varje dag för att mata oss. Han väckte upp mina mamma så att hon kunde amma min syster..


    En kvinlig reporter som var en beslöjad muslim, gjorde en intervju med flickan i Egyptens National TV.

    Hon reporten sade till tittarna. " De kan inte vara någon annan än Jesus, eftersom ingen annan gör sådana saker!!!

    Även om muslimer saknar en sann tro på Jesus, tror de att Isa (Jesus)kan göra sådana saker.

    Men såren i hans händer betyder att han verkligen blev korsfäst och det här visar att Han lever också.


    Det står klar att flickan inte kan ha hittat på en sådan här historia, och det är utom all möjlighet att dessa barn skulle vara vid liv om inte ett mirakel hade hänt.


    För Gud är inget omöjligt... Halleluja....Om han är för oss vem kan då vara emot oss...Ingen... 


    Presentation

    Omröstning

    Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
     Ja
     Nej
     Har inte tänkt på det

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Augusti 2009 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Skapa flashcards