Senaste inläggen

Av Marit Blomqvist - 1 januari 2009 11:55


Gott nytt år på er alla och god fortsättning, massor av Guds välsignelser.

Jag gick upp för en liten stund sedan efter den sena festen.

Vår fest bestod av bön, lovprisning och bibelläsning. Så man kan säga att vi inväntade det nya året tillsammans med Gud.

Vid tolvslaget ropade jag ut Tack Jesus Halleluja.

Vilken underbar början på det nya oskrivna året. Att prisa och tacka Gud av full hjärta är det skönaste som finns.

Prisa och tacka Jesus  för han lämnade att det fina vackra himlen och sin rikedom för att komma till oss för att rädda oss.

I mitt inre kan jag se hur han lade kronan på tronstolen för att ta den igen då han uppstod.

Tänk att Jesus gjorde detta frivilligt inte för att vi har förtjänat det på något vis. Utan han älskar oss. Han kom till oss för att visa vägen hem till Gud.

Till denna världen kan man inte komma utan man föds in i världen.

Jesus kom som en liten baby , växte upp och blev till man.

Han gav sitt liv till oss för att vi ska kunna bli frälsta och för att bli räddade.

Detta är din gåva från Gud till dig.

Vad vill du ge honom för gåva, förkasta erbjudandet eller tacka Ja till frälsningen.


Jag har upptäckt att jag hör Gud bättre på morgonen innan jag har fått en massa andra intryck av annat under dagen.

Jag började fundera på det gamla året. Allt man gjort och allt man sagt och hört.

Jag  har varit i sällskap med Jesus hela förra året så han har skyddat mig från mycket som jag vet om och som jag inte vet om ,utan som bara han har sett.

Tänk att börja med det nya oskrivna året tillsamman med Jesus igen.

Tänk att jag är försonad med Gud och en frid växer i mig starkare och starkare inom mig.

Visst har även jag problem men inte på samma sätt för jag är inte ensam längre för jag har en underbar himmelsk Fader som vill ge mig allt.

Han välsignar, välsignar och välsignar.

Pröva honom själv så får du se. Jag skulle vilja ge dig ett råd, varför inte prova med att ta emot Jesus i ditt liv då du  kanske är på väg att kasta in handduken. Då du nu inser att du inte fixar det längre att du inte orkar gå ett steg till. Då är dig Gud dig närmare än du tror.

Han vill vara där och hjälpa dig och han vill ha dig till sig helt och hållet.

Gud skapade dig inte till att du skulle lida och leva i mörkret utan han har en mening med ditt liv.

Börja med att gå till hans öppna armar och låt dig bli kramad av Jesus.

Du behöver inte orka något själv utan gå till honom och fyll på dina batterier hos honom genom att bara säga en enkel bön med uppriktighet Jesus Hjälp mig.

Ja ,man kan ju inte vara mer uppriktig i sin bön när man inser att det är kört då ens egna krafter sinar.

Jesus kommer att ta hand om dig och leda dig om du ber honom om det.


 " Jag vet att detta är en hälsning till någon eller några ..en personlig hälsning  från Gud att det finns ett annat liv inte det livet du levt hittills.

Jesus har varit hos dig och knackat på ditt hjärtas dörr men du har inte velat lyssna utan bara gott din egen väg.

Gud har sett dig hur du lider och våndas just nu och han säger till dig att kom till mig så ska jag hjälpa dig och läka dina sår.

Du har trott på mig men du har ändå gått din egen väg . Men nu är jag här hos dig och vill hjälpa dig och välsigna dig med allt gått som bara jag kan ge."


Tänk om jag kunde öppna mitt hjärta så du kunde läsa och känna vad det handlar om att vara frälst att gå och vara med Jesus

Jag är ett levande bevis för att Gud räddar liv och  många med med mig.

Den längtan jag bär inom mig blir till en bön. Gud jag vill vara nära dig, ännu närmare än förut.

O min Gud hör min bön, som jag vet att du gör.

Jag har förstått att man blir aldrig fullärd för det finns mycket mer att lära sig.

Jesus sa till lärjungarna att nu berättar jag inte mer för ni klarar inte bära det än.

Alltså det fanns så mycket att lära sig för lärjungarna så när dom var mätta på kunna ta emot mer så fanns det mycket mer att undervisa om.

Det är lika för oss som lärjungarna att vi klarar inte ta emot allt budskap på en gång utan man lär sig lite hela tiden.

 Under det gamla året har jag fått lära mig mycket som Gud har undervisat om och min tro på Gud har blivit starkare.

Jag har märkt att Jesus är en person som ständig är med mig fast jag ser honom inte men jag vet hans närhet och känner det.


Det nya året vet jag inte något om utan det som finns just nu och här.

Jag är så glad och tacksam att det nya oskrivna året går jag tillsammans med Jesus som följeslagare och vän.

Jag önskar från hela mitt hjärta att du också finner Jesus.

Att lära kämnna Jesus det kommer du och göra på samma sätt som då du började skolan och lärde känna dina klasskamrater eller din blivande bästis. På samma sätt lär du känna Jesus genom att vara tillsamman med honom och läsa bibeln. Lita på Gud för han är dig nära.... Amen

Det är inte kört.


Vi du tala med mig så kan du skriva till min mail

marit_kratz@hotmail.com.









Av Marit Blomqvist - 22 december 2008 11:29



Imorgon fyller jag 50 år.

Känns konstigt att jag hunnit bli så många år.

Att ha levt i 50 år hinner man uppleva rätt mycket i i livet, både sorg och glädje ämnen och man får en massa erfarenhet av det  man har gått genom på livets väg.

Jag minns mina barna år då jag lekte med grannens barn och tänkte på ett barns sätt och gorde allt på ett barnssätt.

Tånårstiden vill jag helst glömma då visste man varken ut eller in eller vad som var fram eller bak. Med andra ord  var det rörigt.

Vuxen livet var väl rätt ok men jag tror inte att någon visste vilken tomhet jag hade inom mig, ett stort gapande hål tills för två år sedan då jag mötte Jesus och tog emot honom i mitt hjärta.

Jag kan med frimodighet säga att  det senaste två åren har jag haft ett riktigt liv tillsammans med Jesus. Jag har funnit det jag sökt.

Han har fyllt mitt inre med frid och jag känner och förnimmer hans närhet  och jag vet att han älskar mig.

Jag förstår meningen med livet.

Varför jag finns till och nu vet jag att jag har en himmelsk Fader som skapat mig och som jag kan säga pappa till.

Att jag ser detta har jag inte själv trollat fram på något vis  eller någon annan människa utan det är Gud som har öppnat mina ögon så jag kan se med mina inre ögon, med andra ord  Gud öppnat mina andliga ögon i samma stund då jag tackade Ja till Jesus och frälsningen


Det står ju i Guds ord att sök Guds rike först och hans rättfärdighet så skall allt det andra tillfalla er.

Det betyder att om du och jag söker Gud först och ger ditt liv till honom då kommer allt det andra som du behöver få det av Gud.

Jag kan se på mitt eget liv och många är vittnen till, hur Gud har upprättat och räddat mig, då jag gav mitt liv till honom genom att bjuda in Jesus in i mitt hjärta.


Jag satt på min soffa ett par kvällar sedan och tittade runt om mig och såg hur alla ljus glmimmade och glittrade i fönstren i rummet och jag lyssnade på en jul cd.

Plötsligt brast jag i gråt inte av sorg utan av tacksamhet till Gud och för hans omsorg om mig.

Jag vill så gärna att alla ska ha det så bra som jag har det och det kan du också få om du börjar söka Gud.

Han finns redan i din närhet fast du inte ser honom.

Många idag har så mycket bekymmer om materiell ting och man ska handla så mycket som möjligt. Det ska finnas allt . Man har mer bekymmer om detta liv och  det som finns och få i denna världen men man tänker inte på den kommande då Jesus kommer tillbaka.


Alla ting som du har räddar dig inte till evigheten då Jesus kommer tillbaka. Du kan inte erbjuda din bankbok eller något annat du har till Jesus för det är ditt hjärta han vill ha.

Det räcker inte med goda gärningar du gör för att du ska få en plats i himlen eller hur snäll du är eller varit.

Jesus vill ha ditt hjärta .


Jag gav mitt liv till Jesus och det har jag aldrig ångrat snarare har jag ångrat att jag inte gjorde det tidigare.

Jesus är vägen sanningen och livet. Vägen till Fadern går genom Jesus med andra ord kan du inte komma till Gud utom genom Jesus.

Jag önskar er alla en Fridfull Jul och ett Gott nytt År.

Är det något du undrar över så kan du gärna höra av dig eller om du behöver tala med någon så hör av dig. Jag finns till för dig.

Gud välsigne dig.

Jul kramar från Mirre till er alla.

I









Av Marit Blomqvist - 13 oktober 2008 20:44

 

                                 

 Andens vittnesbörd

När man blir en kristen kommer den Helige Ande och bo i våra hjärtan och hjälper oss att få förvissning om vår gemenskap med Jesus.

För det första kommer den Helige Ande förvandla oss inifrån.

Han skapar ett helt nytt sinnelag än vi har haft tidigare i vårt gamla liv kan man säga.

 

Den förvandling som sker inom oss kallas för Andens frukter som börjar växa som är kärlek, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet och självbehärskning. Gal 5:22-23

När den Helige Ande tar bonig i våra hjärtan  börjar det hända saker, dessa frukter börjar växa inom oss och börjar förändra vår karaktär sakta men säkert och våra relationer förändras till varandra.

 

Vi kommer att reagera till namnet Jesus på ett helt nytt sätt.

Tex en Gudtjänst på tv, vi kanske stängde av tv tidigare eller bytte kanal men nu så höjer vi volymen i stället.

Vårt språk ändras, har det funnits svordomar så kommer det och upphöra för man vill inte bruka sådana ord längre.

Du tänker på andra människor på ett het annat sätt än tidigare.

Vi tänker annorlunda alltså sinnets förnyelse- det gamla skräpet som vi hade tidigare i våra sinnen byts ut mot det som är gott och goda tankar. Guds tankar och Guds hjärta.

Den som är av Gud, lyssnar till Guds ord-

Du kommer och lyssna till predikningar och vilja lära dig mer och vem Gud är.

Och du kommer och njuta av den Helige Andens smörjelse över ditt liv.

Förutom förändringarna som märks utåt i våra liv, ger den Helige Ande en inre upplevelse av Gud. Halleluja

Han skapar i oss en djup personlig visshet om att vi är Guds barn och det är inte något som vi själva kan åstadkomma utan det är den Helige Ande

Guds Ande vittnar med vår ande att vi är Guds barn.

Och vi ser detta genom att Guds Ande vittnar om detta för oss och vi ser också att något har hänt med vårt inre för vår karaktär förändras och fortsätter och förändras och på ett subjektivt sätt genom en djup inre övertygelse att vi är Guds barn.

Och efter en tid så kommer dina vänner och bekanta märka att det har skett något.

 

Att ha en sådan förvissning ska man inte förväxla det med självsäkerhet, det är inte alls samma sak

Förvissningen grundar sig på vad Gud har lovat, vad Jesus åstadkom med sin död och den Helige Andens verk i våra liv.

Alla dessa tre hör ihop men är olika personer. Vi kan inte vara utan någon av dessa personer.

 

                    Men var kommer vi in då kanske vi frågar oss.

 

Kommer vi med öppna hjärtan och villighetens ande och söker Gud uppriktigt så kan jag garantera att han kommer dig till mötes.

För han har sagt det i sitt ord, Uppenbarelseboken 3:20 ”Se jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig.

Att dela en måltid innebär en gemenskap med Gud inte bara här och nu utan i evighets perspektiv.

 

Gud har lagt evigheten i människornas hjärtan och det innebär att en människa aldrig kan bli fullkomligt tillfredställd av världsliga nöjen och en strävan efter som hör världen till.

Vi är skapade till Guds avbild och därför dras vi mot det som är andligt.

Vi har ett evighets värde och därför blir vi inte nöjda förrann vi når fram till Gud.

 Det är bara Gud som kan ge människan den djupa tillfredställelse hon längtar efter.

Han har i hennes inre lagt ner en rastlös tillvaro som bara kan bli verklighet genom hans fullkomliga ledning. Amen  

   

Av Marit Blomqvist - 13 oktober 2008 20:33

                        



                               Hur kan jag vara viss om min tro



Många har tappat tilltron till livet och man orkar liksom inte mer och funderingarna börjar komma för någon mening måste det väl ändå vara att jag går här.

Säkert har man funderat på Gud också vid några tillfällen.

Nja, det där med kristen det kan jag bli när jag blir gammal och sjuk som jag gick och sa när jag var liten.

Många tror också att vara kristen är ur tråkigt men det är just det inte är.

Att vara en kristen eller frälst är att ha en relation med Gud, det handlar inte om något ytligt som vi kan ta till ibland, att vara frälst är ett tillstånd.

 

Paulus säger: att den som är i Kristus är en ny skapelse, det gamla är förbi se något nytt har kommit.

Man har hört många vittnesbörd om hur Gud förvandlat situationer som varit jobbiga till något gott. Människor som hade bara elände och förtvivlan vändes till hopp.

Många har vittnat om hur man upplevt att hjärtat har blivit mjukare och vi har lättare att förlåta varandra.

Många berättar om Guds närvaro och om den inre friden.

 

Hur vi upplever Gud och frälsningsögonblicket är olika, en del upplever skillnaden på en gång och en del så kommer det successivt.

Det är mindre viktigt hur vi upplever det, huvudsaken och det viktigaste är att vi tar emot Jesus Kristus i våra liv och blir Guds barn som är en början till en ny relation.

 

Joh 1:12 kan vi läsa Men åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt alla dem som tror på honom.

Gud Fadern bekräftar detta i sitt ord att tar vi emot Jesus i våra hjärtan så är vi Guds barn.

Och Guds ord är sanning så vi kan vila i honom och tro på honom i fullt mått.

 

Gud vill att vi ska vara trygga i honom, precis som goda föräldrar tar hand om sina barn och uppfostrar dem till att vara trygga i sig själva på samma sätt vill Gud att vi ska vara trygga i honom.

Vi kan vila och vara fullt förvissade om att vi har gemenskap med Gud, fast förankrade i de tre personerna i treenigheten.

Löftena som Fadern ger – Det offer som Jesus gör på korset och om den vissheten som den Helige Ande ger oss i våra hjärtan.

 

Vi har ju alla känslor som skiftar som vädret ute. Vissa dagar är vi kanske ledsna eller ur humör och tycker inte att något är roligt och andra känns allt toppen.

Summan av kardemumman är att våra känslor förändras och skiftar dag till dag.

Känslorna vi har går inte o lita på och säga att imorgon är jag på bättre humör eller kanske om en vecka så kommer jag skratta så det skriker om det.

Skulle vi lyssna på känslor skulle vi inte kunna vara säkra på något.

Våra känslor växlar men Guds ord, bibeln förändras inte och är fullkomligt tillförlitliga.

  

Guds Ande- Den Helige Ande vittnar med vår ande att vi är Guds barn .

Rom  8:16

Vi kan inte åstad komma detta själv eller framkalla detta fenomen utan det är Guds ord- Jesus verk och Andens vittnesbörd kan vi som tror på Jesus få en för vissning om att vi är Guds barn och vi har den underbara inre friden och en härlig framtid med Gud här och nu.

Joh 3.16 Allt samman börjar med Guds kärlek tilloss. Gud såg vår eländiga belägenhet och till stånd så han sände sin enda som för att dö för oss. Resultatet av hans död är att Gud erbjuder evigt liv till alla som tror.

 

Joh 10:28 En gåva som vi inte kan förtjäna utan ta emot det med tacksamhet.

Skulle det hänga på mig att jag kommer till himlen för att jag levt ett bra, hade jag inte mycket hopp till det.

 

Men nu hänger det inte på mig eller dig vad vi åstadkommit eller gör utan nu hänger det på det som Jesus gjorde för dig och mig.

Jesus har betalt priset för oss och för att vi ska kunna ha gemenskap med honom, genom den Helige Ande.

 

Rom 8:1 kan vi läsa Det finns nu ingen fördömelse för den som är i Jesus Kristus.

Har vi Jesus så har vi gemenskap med Gud och vi behöver inte känna fruktan. Amen

 
   
Av Marit Blomqvist - 7 oktober 2008 11:35



Hej på er alla och Gud välsigne er.

Utan Jesus i mitt hjärta är det samma som att inte ha liv.


Jag köpte tidningen" Hänt" härom dagen och jag brukar faktiskt inte köpa den men något fångade mitt intresse.

Mendan jag bläddrade i tidningen för att just läsa ingenting , kunde jag ana deras ensamhet mellan textraderna av deras berättelse, den inre ensamheten som ingen vill prata om utan man har en mask att allt är bara bra men när man kommer hem då ingen ser så är inte gråten långt borta.

En tomhet som inte pengar eller världens vackraste pärlor kan fylla och inte ens om man så blev en världkändis och hade privat plan som kunde flyga runt ett par varv om dagen.


Jag kunde ana"Hänt" veckans personers och  deras meningslösa liv genom att söka sig till något som förde den ännu djupare ner i mörkret.

Det är som man gräver en vattenbrunn djupare och djupare ner utan att finna något vatten och till slut så orkar man inte utan man stupar och vi som mött Jesus ropar till dem som gräver att sluta upp med att gräva det är förgäves, det finns inte där , för du söker på fel plats. Det är Jesus du behöver i ditt liv.

Då lyfter man blicken och ser på Jesus då börjar det eviga källan att sprudla.

Ja, så vad är det för  mening med att vinna hela världen men till slut ändå förlora sin själ? Vårt inre blir bara ett  gapande tomrum där man behöver en stor städning och stor renovering ochen stor dos med Jesus balsam eller salva som vi säger här hemma.


Människan vill föreviga sin ungdom eller för att duga med konstgjord väg som operationsbordet men tiden och åren tar ut sin rätt ändå och det kan vi aldrig hindra. Vi kan aldrig stoppa tiden.

Denna jakt för en vacker kropp,operationer både här och där för att få kanske en fastare rumpa eller bröst som är vardagens tv sändningar.

Livet består väl mer än att ha en fast rumpa eller bröst.

Jag är övertygad  om en kvinna måste hävda sig med sin kropp för att visa sin skönhet för att duga och passa in i mängden  är snart slut. Då har man förlorat sin identitet som kvinna och man blir andras slav genom att vara beroende vad andra tycker.

Det finns inte en människa som orkar hänga med i längden utan att man måste inse att nu tar kroppen och åldern ut sin rätt och själen har fått många svåra törnar av besvikelser och sår genom kanske många år  det liv som man levt.


Man kan väl säga att man jagar efter luft eller en luftbubbla och precis då man tycker att man fångat upp den så spricker den.

Många har fått sina liv fullständigt raserade men vi har en stor Gud som kan hela både ande,kropp och själ.

Jag vet att Jesus kan och förmår att göra under.

Ibland så har jag tänkt att Satan slänger runt med oss som trasdockor tills vi är både blåa och gula  och vi tillåter honom och göra det för vi följer honom för så länge vi inte har Jesus i våra liv som Herre så har vi Satan som Herre.

Man följer sin Herre och då blir frukten av det.


Att vara kändis i världen kostar och man betalar ett högt pris med sin själ eller så kan det kosta hela ditt liv att du inte orkar leva längre  men att vara känd av Gud och känna Gud är ett helt annat liv.

Jesus älskar dig och vill ta hand om dig och vårda om dig så varför inte vända världen ryggen och komma hem till Gud där du hör hemma.

 Är det inte viktigare att Gud känner dig och du känner honom?

Du behöver inte jaga längre för att duga, du har frid med Gud och det är den underbara friden man söker i världen men den kommer du aldrig att hitta någon annanstans än hos Jesus. Inte ens i Hänt i veckan eller någon annans kändisliv eller på ett operationbord för skönhetsoperationer utan det är hos Gud

Du kan söka i all evighet men du hittar det inte.

Utan Jesus...inget liv..med Jesus har du ALLT


Vänd om och kom hem!!!!!!!!!





















Av Marit Blomqvist - 12 september 2008 12:38





Hej på er alla i vårt avlånga land och Gud välsigne er.

Livet kan vara tålamodsprövande ibland. Om ni kommer i håg så slutade jag röka för ca ett halvår sedan och det har gått väldigt bra och inte kännt några som helst sug men för tre veckor sedan satte det i.

Jag till och med drömde om att jag rökte  det var jobbigt både i kropp och själ att stå emot suget.


Men en dag så verkade det som jag hade gett upp.

Jag satte mig i bilen och till och med så tog jag med mig en tändare för att vara förebredd till den kommande stunden då jag kunde tända den där gift pinnen som skulle göra slut på min plåga.

 Hela morgonen hade varit ett elände. Det enda som existerade för mig så var det en cigarett och stog  i affären helt besluten för att börja röka för att göra slut på suget.  Jag stog och väntade på en annan kund som var före mig skulle bli färdig.

Jag kännde mitt hjärta  klappade hejdlöst och blicken gick till flera level askar som var på hyllan bakom expediten.

Nu så, snart så är plågan slut tänkte jag men någonting stoppade mig.

Jag stog som  som paralycerad, som en staty, stel. En egendomlig känsla,nästan som någon annan tog över då jag inte kunde själv förmå mig göra något. Precis då det var min tur så sa jag bara till expediten.

Oj! Jag kom på en sak och gick ut ur affären som om jag hade haft eld i baken.

Satte mig i bilen körde mot en annan stad och kännde hur jag började svettas. Det var nära att jag hade gjort en dumhet tänkte jag men suget var där fortfarande och jag var inte pålitbar hur det skulle sluta.

Cigarett suget tog all min kraft och det var det enda som fanns i min värld så var det en cigarett.


CIGARETT!!!!!!!!!! Mitt inre skrek , jag visste vad som var rätt och jag visste att tar jag en cigarett så är jag fast igen och jag visste hur svårt det var att sluta.

Jag åkte till min vännina och vi pratade en stund och jag fick tala ut eller rättade sagt nästan skrika ut mitt eländiga situation.

Vi bad en stund och under bönen så kännde jag en lugn komma inom mig som jag inte kännt på länge tycktes det.

Visst var det en kamp på liv och död kan man säga men Jesus hjälpte mig att vinna över detta  och vi segrade.

Under tiden denna plåga var så kände jag mig buren på ett underligt sätt och jag förstår att jag var inte ensam utan jag hade en massa hjälp från himlen och skydd från Gud och han själv var med mitt i striden.


Bönen var mig till hjälp eller ropet till Gud. Han hörde mig att nu är Mirre i svårigheter så nu sätter vi in full styrka.

Du vet, när vi ropar till Gud från vårt innersta så kan ingenting komma i vägen ,fast för stunden tycker man att nu är det kört men det är det inte.

Jag är så övertygad om att Gud råder och han har kontrollen.

Jorden är hans och himlen och allt som finns är hans. Vi är också hans.

Min Gud är stor och han är min himmelska pappa. Visst är det underbart att kunna säga att Gud är min pappa. Han är också din pappa. Ja, vi har en stor Gud och vad vi än får möta i livet så är han god och han är med och styrker oss.  Amen















Av Marit Blomqvist - 5 september 2008 11:48




Jag vet att mina sista blogg har varit annorlunda det jag skrivit.

Jag har skrivit från mitt hjärta som vanligt men jag har varit lite djupare och lämnat ut mig lite mer om mina innersta tanka och känslor 

Jag satt och funderade på hur mycket man kan kan lämna ut sig men jag tror inte det finns någon gräns så länge man inte hänger ut en annan människa med namn och så vidare.


Många gånger har vi svårt att prata om vårt innersta vad som finns där. Kanske är det saker som man varit med om som man inte vill säga eller berätta om.

Kanske är det någon som gjort oss illa någon gång i livet eller någon som gör  illa just nu idag.

Jag talar om kvinnor som får stå ut med slag från sina män och jag talar om barn som blir slagna.

Det är ju saker som man inte vill prata om man känner sig  liten och ofta känner man sig skyldig att det är mitt fel att någon slår mig och man skäms.


Både barn och kvinnor blir avskärmade i dessa situationer i vardagen.

Kvinorna blir ensamma och har svårt att vara tillsammans med andra  och man  vill  gömma sig för man orkar inte vara med andra människor och till slut så märker ju omgivningen att något är fel ,men man vill inte tala om det så man isolerar sig istället och till slut så har man tappat den sociala gemenskapen helt och man är totalt ensam.

 Jag har upplevt båda delar i mitt liv men jag har också blivit helad i mitt  inre, sår med svåra erfarenheter och minnen. Visst kommer jag ihåg det som hänt men det gör inte ont längre för Jesus tog bort min smärta.

Utan Guds helande i mitt liv hade jag inte levt idag. 


Jag var inte gammal, kunde varit 11,12 år då hade jag planderat att döda den människan som gjorde mig illa men något stoppade mig.

Jag hade ett rum på vinden vid den tiden där jag kunde vara ifred vissa stunder. Jag böjde mina knän där uppe medan tårarna föll på mina kinder och jag bad" Gud hjälp mig härifrån" Så vid tretton års ålder fick jag flytta till ett fosterhem och det var min lycka och det var då jag kom i kontakt med troende människor vilket var min räddning.

Gud hörde min bön.


Jag levde med dessa minnen, kränkningar och slag till vuxen ålder som skapade mycket ångest i mitt liv och till slut så tappade jag lusten att leva.

Innan jag gav mitt liv till Jesus var jag som en trase. Jag hade ingenstans att göra av med min smärta som jag hade i mitt hjärta och det fanns ingen som tycktes kunna hjälpa mig.


Det som var omöjligt för människor var möjligt för Gud.

Jag gav mitt liv till Jesus och han helade mig från alla dessa minnen som jag kan tänka på idag utan att det gör ont.

Den som inte tror på Guds under så är jag ett levande bevis att Jesus lever idag och kan förvandla liv, från ett helvete till ett nytt liv i gemenskap med honom.


Man läser i många veckotidningar om att bli vän med din kropp och din själ.

Hur blir man vän med sin kropp då någon annan har våltfört sig på och hur blir man vän med sjä'len som är så varig och sjuk att till och med livet håller på och slocknar.

Prata inte smörja för människoliv håller på och gå i spillror. Det finns ingen som  blivit illa behandlad  blivit vän med sin kropp eller själ för det behövs mer kraftiga gärningar för det och det är Guds mirakel och hans helandes kraft som måste gå genom vår kropp och rensa svåra minnen som gör ont.

Bara Jesus kan det.


Visst kanske du kan lära dig leva med det men jag är säker på att du är inte speciellt lycklig, att bära den tunga bördan inom dig sliter på dig det vet jag av egen erfarenhet.

Gud ser dig och vill inget hellre än hjälpa dig men det är du som måste ta första steget och öppna ditt hjärtats innersta rum innifrån med den nyckel som du har. Jesus kan inte öppna utifrån för då vore det ingen gåva från Gud eller nåd utan det är du som måste öppna och välkommna in Jesus i ditt liv.

Amen Jesus älskar oss ovavsett vad vi gjort...Vad har du och förlora på att säga Ja till Jesus.











Av Marit Blomqvist - 4 september 2008 21:35






Mitt innersta rum är för dig Gud där du och jag kan tala ostört.

I mitt innersta rum där finns det bara plats för dig Jesus.

Där kan jag ställa mina frågor till dig som jag tycker är svåra att fråga andra.

Livet kan kännas jobbigt fast man är kristen. Vi lever i världen men vi lever inte av världen. Ibland kan det kosta på att följa dig Jesus men det kostade för dig också då du dog för mig.

Ja, ibland är det tungt men jag vet att jag är vinnaren i dig Jesus och jag vet att inga frestelser kommer över min förmåga för det har du sagt i ditt ord.

Visst gör det ont ibland att färdas men du grät också över folket.

Jesus du ser mina tankar och mina känslor, du vet hur jag har det för du har också levt här på jorden en gång för länge sedan. Du vet hur det är att vara människa.

Dina ögon sveper över människobarnen och ser vad de har för sig.

Du ser allt som händer här. Du ser om någon stjäl, eller lyfter handen för att slå sin nästa.

Vi kan aldrig dölja något för dig Gud för du vet innan vi ens öppnar munnen vad vi ska säga.

Jesus, slut mig i din famn där jag får vila. Viska i mitt öra  att du älskar mig.

Låt mig få höra din stämma så ljuv som musik.

Jesus, rena mig med elden från din ande och gör mig mer lik dig.

Ta bort allt mitt eget och fyll mig med dig.

Jesus, min älskade Jesus. Jag behöver dig mer än igår.

Tack Jesus...



Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards