Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                Skrattande       

                                                  
  Besök mig gärna på mirre.nu

                                                  
 Skriver oftast där nuförtiden

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt

 

Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem.

Om inte det heller så ge er till känna så ska jag försöka lotsa er till en närliggande församling.

När man blir frälst så är man född på nytt och med andra ord så börjar ett nytt liv i Gud så det är viktigt att ha  frälsta vänner som kan lotsa en vidare och framför allt är det viktigt med kristen gemenskap.

När vi föddes till denna jorden så var vi beroede av våra föräldrar all omskötsel, kärlek och mat.

Det är samma sak med en nyfödd kristen, vi behöver som bibeln kallar det för andlig mat.

Får vi  andlig mat så växer vi och mognar...Gud välsigne dig och grattis du är född på nytt.. Se något nytt har kommit...Välkommen hem!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta.

Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida.

Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld idag.

Är det något så hör gärna av dig...Massor av kramar till dig från en som älskar Jesus/ Mirre..

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilket var det bästa sättet för någon att dö.

 

Många har gett upp  idag och orkar inte mer och det klart så kommer han självmordsprofeten till hjälp men jag måste ropa ut till alla som har dessa tankar att ge inte upp för det finns hopp.

Jag har själv försökt och ta mitt liv men jag fann en som gav mig trygghet.

Jesus räckte ut sin hand och jag fattade den. Jag blev räddad till ett underbart liv.

Jag har haft många frågor och jag har fått många svar från Gud och han har öppnat mina ögon så nu kan jag se varför jag lever och vad livets mening är. 

Detta med att leva med Jesus eller att vara frälst är inget humbugg eller något trolleri utan det är en verklighet. Jesus lever och i högsta grad. Jag är själv ett levande vittne och många andra med mig att

Jesus är svaret för vår värld idag.

Så nu har jag ett tips till dig som har gett upp. Du har ju försökt att trösta dig med allt och inget har gett någon god resultat. Varför inte testa Jesus och du kommer och fråga dig själv "Varför gjorde jag det inte tidigare."

 

Jag har skrivit motsatsen till vad självmordsproften talar om.

Självmords profeten talar om hur du bäst kan ta ditt liv och Jesus talar om hur du finner livet. Jesus säger att "Jag är vägen sanningen och livet"

DET FINNS HOPP. JESUS ÄLSKAR DIG

Själmords profeten talar om död. Jag talar om liv in i dig och i ditt hjärta i Jesu namn

 

Att jag skev ner ps 139 (Handbok för livet, en lättare översättning) var ett tilltal från Den Helige Ande för att du ska läsa den och ta den till dig. Och jag vet att det är till många där ute som har tappat tilltron till livet. Älskade vän läs denna psalm och öppna ditt hjärta för Jesus.

Du har en Fader i himmeln som vet om dig och hur du har det. Han kommer och ta hand om dig och vårda dig ömt som han gjorde med mig och många andra som vänt sig till Jesus.

Jesus kommer och upprättar ditt liv till ett liv tillsamman med honom och du kommer inte att sakna något.

Du behöver inte prestera något, han vill ha dig som du är....Kasta dig i hans famn....

 

                              PS 139

 

Herre, du genomskådar mig och vet allt om mig.

Du vet om jag sitter eller står.

Även om du är långt borta från mig så vet du vad jag tänker.

Du ser mig om jag arbetar eller vilar.

Du vet allt om mig.Redan innan jag talar så vet du vad jag vill säga.

Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig i din hand.

Din kunskap om mig är oerhörd, ja mycket större än jag själv förstår.

Jag  kan aldrig fly från din Ande! Jag kan aldrig gömma mig, utan att du ser mig. Om jag far upp till himlen så är du där, och om jag far ner till dödsriket, så är du där.

Även om jag skyndar mig dit där solen går upp eller gömmer mig vid havets yttersta gräns så kommer din hand leda mig och din styrka att hjälpa mig.

Om jag bad mörkret att gömma mig och ljuset omkring mig att bli natt så gör inte mörkret det mörkt för dig. Ja, för dig lyser natten lika klar som dagen. För det finns ingen skillnad på mörker eller ljus.

Du har skapat min kropp med alla dess organ. Du vävde dem samman i min mors liv.

Tack för att du skapade mig så unik och så underbar!

Det är facinerande att tänka på det. Allt du gör är fantastiskt, det har jag verkligen fått erfara.

Du var med när mina ben formades i det tysta, när de fogade samman innan någon av dem började.

Ja, varje dag skrevs ner i din bok!Hur ofattbara är inte dina tankar, Herre. Och hur otroligt många är de inte. Om jag försökte räkna dem skulle jag aldrig nå slutet. När jag vakanr på morgonen, tänker du fortfarande på mig.

 

 

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 13:33

Jag satt och funderade på vad jag skulle skriva idag.

Jag vill skriva om det som har berört mitt hjärta så starkt och jag har känt enorm sorg för våra ungdommar idag.

Många väljer att ta sina liv för de orkar inte mer. Detta är sådant ämne som berör oss alla.

Du som läser om det att någon gort det. Du som har varit med om att någon i din närhet har valt att gå den vägen, eller du som försökt att ta ditt liv men misslyckats.

Detta är ett jobbigt ämne och skiva om för det smärtar att ungdommar i sina bästa år har tappat livsgnistan. De känner inget hopp om framtiden och allt tycks vara meniongslöst.

Att vakna varje morgon till ett tristess och meningslöshet kostar på ens krafter. Jag vet...


Innan du funderar på att ta ditt liv så läs detta.

Jag har varit i samma situation som du men det fanns en som hörde mitt rop av förtvivlan.

Jag har varit i dödens brant men det fanns en som räckte ut sin hand till mig då jag ropade till honom.

Och sedan dess han har varit min vän, min trygghet, min framtid och ett hopp. Jesus är hans namn.

Jesus upprättade mitt trasiga liv och idag mår jag bra och är så välsignad av Gud.

Jag är trygg för jag har en vän som aldrig lämanr mig och nu vill jag visa dig vägen till honom som är svaret på alla våra frågor.


Många människor har ett hunger i sitt inre och upplever att något fattas och man försöker fylla detta tomrum med allt annat som alkohol, droger, materiella ting och listan kan göras lång.

Det finns en hunger nere i människors hjärtan. Och detta är på grund av att människan är inte skapad att leva utan Gud. Människan är skapad till att leva tillsammans med Gud.

Det finns välkända psykologer som sagt och kostaterat.

Freud sade: Människor hungrar efter kärlek

Jung sade: Människor hungrar efter trygghet.

Adler sade: Människor hungrar efter att betyda något.

Jesus sade: Jag är livets bröd (Joh 6: 35) Med andra ord vill du ha din hunger stillad så kom till mig.


Dessa psykologer kan bara  konstatera att det är så i människan liv men de kan inte fylla in något som skulle hjälpa men Jesus kan.

Jesus kan fylla detta tomhet till ett sprudlande liv i glädje och menig

Jesus vill fylla detta enorma tomhet du har med sig själv. Jesus vill ta hand om dig .

Men det finns en sak du måste göra själv. Du vänder dig till Jesus och ber honom komma in i ditt liv då ska du se att du får ett annat liv.

Det kanske inte sker på engång men så småningom kommer du upptäcka att du inte är ensam längre utan någon är berdvid dig.

Du kommer att upptäcka det riktiga livet som Gud hade ämnat dig till i begynnelsen innan synden kom in i världen och skilde oss från Gud. Men nu kan  du komma till Gud genom Jesus på grund av Jesu död på korset.

Du är inte oälskad för Jesus älskar dig så han gick in i döden för dig. Du har en vän i Jesus som aldrig lämanr dig.


Livet är inte tråkigt med Jesus eller en massa förbud som många tror. Livet med Jesus är en äventyr,och ett liv i kärlek och trygghet. Då du tar emot Jesus i ditt liv får du ro för din själ, en gemenskap med Jesus i din ande.

Innan du bestämmer dig för att skada dig själv så ropa efter Jesus för han vet hur du känner det och har det.

Han visste om dig innan du ens var född.

Hör av dig till min blogg så kan vi talas vid om du önskar det.


Gud välsigne dig mig vän. Ge inte upp..det finns en mening med att du finns...




Av Marit Blomqvist - 24 augusti 2009 11:33

  • Andra mediers
  •                                   Gud välsigne Israel


    Det är väl inte så svårt att förstå att Israel skyddar sitt folk då man läser sådana här artiklar som kastar lögn på judarna.

    Judarna har alltid lidit för de vilka de är och de är Guds folk och Guds beskyddande hand vilar över dem. Ingen kommer att kunna skada Guds land för han står själv bakom och försvarar det med hans mäktiga hand. 

    Har man tänkt på att Israel är så litet land och många stormakter har försökt att förgöra  eller med andra ord förinta Israel jäms med marken men ingen har lyckats med det ännu och kommer aldrig att kunna göra det heller.


    När man strider mot Israel så strider man mot Gud själv.

    Den lilla människan är som en liten myra som försöker och strypa en elefant.

    Gud välsigne Israel och Gud välsigne  och beskydda alla judarna hans egendomsfolk. Amen


    Dessa tecken tyder på att Jesus kommer snart...........




    Av Marit Blomqvist - 23 augusti 2009 16:17

          Lutheraner i USA säger ja till homosexuella prästerTextstorlek | Publicerad: 2009-08-22 12:04 | Uppdaterad: 2009-08-22 12:09

  • Andra mediers bevakning
  • Den amerikanska evangelisk-lutherska kyrkan öppnar för homosexuella präster. Det beslutade det pågående kyrkomötet i Minneapolis på fredagen.

    Kyrkomötet beslutade också ta fram former för att stödja trogna och livslånga enkönade relationer. Med besluten följer också en resolution om samvetsfrihet. 
    Kyrkomötet tog tidigare i veckan beslut om en resolution om att "erkänna, stödja och bevara offentliga livslånga, monogama enkönade relationer". Hittills har kyrkans policy inneburit ett accepterande av homosexuella präster som lever i celibat.
    Flera ombud hävdade i debatten att de föreslagna förändringarna strider mot Bibeln. Andra menade att en större acceptans för homosexuella i kyrkan är förenlig med Bibelns budskap. Beslutet togs med rösterna 559 mot 451. Evangelisk-lutherska kyrkan i USA har 4,6 miljoner medlemmar.





    Världen är sjuk och infekterad av ondska. Man börjar kompromissa med synden. Synden har nått snart sin kulmen in i våra kyrkor genom att godta homosexuella   präster i sitt ämbete. (Som lever ut sin homosexualitet)

    Att man är homosexuell och inte lever ut är acceptabelt men en präst som lever ihop med samkönad. Är synd.

    Vi faller från ordet och hittar på egna tankar och livsstilar som Gud hatar.

    Lägg märke till att Gud älskar syndaren men hatar synden. Vi kan inte leva som vi vill och skapa våra egna stadgar och tro att det går oss väl.



    Satan börjar nässla sig in i våra kyrkor genom alla möjliga ting. Är det inte New Age så är det homosexuella handlingar som man försöker att få accepterat i våra församlingar.

    Det är avskyvärt i Guds ögon. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur en som är troende och läst Guds ord och vet vad Gud säger i ordet vad som gäller, kan acceptera något sådan här överhuvudtaget.


    Homosexualitet är synd och inget samvetsfråga.

    Mitt samvete säger att det är onaturligt, vulgärt och äckligt.

    Sådant skulle inte ens förekomma i våra kyrkor alltså homosexuella präster eller de som lever i partnerskap som lever ut det och säger till och med till andra människor att det är ok att vara homosexuell och leva som så.


    Den Helige Ande kan inte vara där det finns synd.

    Rom brevet 1 säger det klart och tydligt att det är onaturligt betende och det välsignas inte av Gud och kommer aldrig att göra det.

    Leva som homosexuell är inte  ett rent liv och kom inte att påstå att jag dömmer. Jag dömmer inte men det är Guds ord gör det.


    Den som accepterar synd har inte Gud till sin Far utan dennes far är den som regerar här i världen och försöker fånga in människor i sina snaror.

    Satan förgör människan och sliten denna i stycken och han har varit en lögnens fader sedan begynnelsen


    Lyssna till Guds ord och vänd om till honom och låt er inte luras.

    Gud älskar syndaren men hatar synden och visst är Gud kärlek men han är inte dum och man kan inte manipulera honom.

    Guds ord står fast, läs som det står, tro som det står och gör som det står.

     Att hitta på egna ting för att gå förbi Bibelns skrift leder inte till något gott, tvärt om.

     Gud har sagt att man får inte ta bort något eller lägga till i Bibeln men människan tror att denne kan skapa sig en egen Gud genom att ta bort  lite där och och lite där, sedan så är allt bra.

    Ordet som påminner oss om synd vill man inte ha med för det stör ju som Rom 1.

    Sådana här ting kommer man inte långt med och det ger ingen glädje i livet heller.


    Lev nära Jesus så blir vi uppenbarade av vår synd. Vänd om till Jesus och ta emot förlåtelse och lämna det livet som för gör dig och för dig till döden.

    Amen






    Presentation

    Omröstning

    Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
     Ja
     Nej
     Har inte tänkt på det

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
               
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    <<< November 2009
    >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Skapa flashcards