Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Marit Blomqvist - 11 juli 2007 12:46

                Hej på er alla där ute och Gud välsigne er


Inatt vaknade jag vid tre tiden och jag hörde min Ande sjunga tillsammans med den Helige Anden som bor i mig. Det var en sång till Guds ära och en lovprisning till honom.

Min mun var stängd och mina tankar var på viloläge men jag hörde denna ljuvliga sång i mitt hjärta och jag lyssnade tyst.

Det är underbart att höra min Ande samstämda med Guds Ande i lovsång.

Jag vill bara lova och prisa min himmelska Fader för det liv jag fått i honom då jag gav mitt liv i Jesus händer.


Rom 8:5 De som lever efter sin köttsliga natur, tänker på det som hör till köttet, men de som lever efter Anden tänker på det som hör till Anden.

Vers 6 Köttets sinne är död, men Anden sinne är liv och frid.

Vers 7 Köttets sinne är fiendeskap mot Gud. Det underordnar sig inte Guds lag och kan det inte heller.

Vers 8 De som följer sin syndiga natur kan inte behaga Gud.


Vänner jag har också levt i världen och gjort en massa dumheter och levt tvärtom än vad Gud har velat. Jag har levt efter mitt köttsliga natur och var som en stinkande varböld.

Men att leva i synd har ett pris att betala, det man sår får man skörda.

Mitt liv bara rasade i hop fullständigt och tillslut var jag bara en tom hylsa,  jag var död men jag andades.

Jag var ensam och mitt inre var i en enda kaos. Jag var som ett får utan herde, jag fann ingen tröst någonstans.

Jag var beredd att göra mig själv illa men Gud ryckte in för han såg min förtvivlan och min ångest. Gud hörde min förtvivlade bön och rop om hjälp och kom till min hjälp.


Rom 8 : 9 Kan vi fortsätta att läsa. Detta handlar om dem som är frälsta och tagit emot Jesus i sina liv.


Vers 9 Ni däremot lever inte efter köttet utan efter Anden, eftersom Guds Ande bor i er.. Den som inte har Kristi Ande tillhör inte honom.

Vers 10 Men om Kristus bor i er, är visserligen kroppen död för syndenes skull men Anden är liv för rättfärdighetens skull.

Vers 11 Och om hans Ande som uppväckte Kristus från de döda göra också era dödliga kroppar levande gemon sin Ande som bor i er.


Vers 14 Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner.

Vers15 Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej ni har fått barnaskapets Ande, i vilket vi ropar" Abba Fader"!

Vers 16 Anden själv vittnar med vår Ande att vi är Guds barn.


Lägg märke till att köttets liv är död men Andens liv och frid.

Jag minns när jag var borta från Gud i 11 år och under den tiden hinner man tänka mycket och jag minns en sak som jag tänkte då.

" Kommer jag till Gud om jag får sluta mitt jorde liv här och nu? jag visste inte, mitt liv var så ont i Guds ögon så jag hade inte kommit till Jesus utan jag hade fått gå till de förtappade.


Men nu vet jag, att Guds Ande bor i mig och jag kommer till min himmelska Fader genom Jesus Kristus som dog för mig då jag tackade ja till frälsningen.

Jag vet att Guds Ande bor i mig och Guds Ande vittnar med min Ande att jag tillhör Gud.

Guds Ande vittnar med min ande att jag är ett Guds barn.

Halleluja. Jag har fått liv. Jag var död men jag lever genom att Jesus tog hand om mig och gav sin Helige Ande som lever i mig.

Nu lever inte jag utan Jesus lever i mig och då har jag inget att frukta.

Halleluja.


Jesus har förvandlat mitt liv från att vara död i mitt hjärta till ett liv i frid, glädje och jag är älskad av Gud så högt.

Ja jag är ett Guds barn, Min Himmelska fader är min Pappa. (Abba Fader betyder Pappa)

Jag är hans skapelse, han visste om mig innan jag föddes, ja innan jag ens fanns till så visste han om mig.


Du är också Guds skapelse. Han visste också om dig innan du var född och innan du ens fanns till, visste han om dig.

Han vill dra dig till sin Fadershjärta och ge dig frid, glädje och jubel i ditt hjärta.

Han älskar dig,. Du är som en den vackraste ädelstenen eller den vackraste diamanten i Guds ögon.


När jag satt och läste om den Helige Anden så hörde jag med tydlig röst som sa. " Utan mig kan ni ingenting göra.

Jag känner bara att jag ska skriva det, kanske är det en hälsning till någon där ute som behöver det just nu.

Gud välsigne er alla.. kramar Mirre














Av Marit Blomqvist - 8 juli 2007 09:24

                Hej på er alla och Gud välsigne er.


Igår var jag och min blivande man på 70 års kalas.

Vi träffade många människor och som jag inte sett på länge.

Barnen som varit små och som lekt med mina barn hade blivit vuxna och hade barn själva. Jag försökte  se vem som var vem men det var nästan omöjligt. En del syskonen var så lika varandra så man kunde tro att de var tvillingar men ändå skilde det några år mellan dem.

Många äldre kvinnor och män var till åldern komna men en del av dem  kände jag igen men de kunde inte placera mig vem jag var.

Jag hade vuxit upp där på gården men ändå var jag som en främling.

Mina fostersyskon kände jag inte längre .Jag hade varit borta för länge och bott på en annan del av landet.

Det var en konstig känsla som jag hade när vi åkte hem och jag förstog att den perioden var slut i mitt liv.

Ny generation hade vuxit upp och många av dem äldre som var där kommer inte finnas med i all evighet.

Det var en obehaglig känsla och inse att allt som var där när jag var tonårig hade blivit något främmande. Jag hade blivit en främling för dem, de hade blivit främlingar för mig fast vi hade känt varandra tidigare.

Det är som vi kan läsa i Guds ord i Predikaren 3. " Att allt har sin tid, allt som sker under himlen har sin stund.


Jag är så tacksam till Jesus att han förändras aldrig.

Han blir aldrig en främling för mig min älskade Jesus.Han är den samma igår, idag och i evighet. Jesus känner mig och jag känner Jesus, Tack Gode Gud.

Jag förändras till mitt yttre och blir gammal och grå så småningom men Jesus är den samma fast jag är gammal.

Han bär mig nu så kommer han också bära mig när jag sitter i gungstol.

Ja, vi kan vandra med Jesus hela livet och livet blir helt annorlunda.

Det är lättare att leva när man tror än att leva när man inte tror och tron på Jesus bär oss och tron bär över alla tvivel.


Även om släkten alla människor förändras så förändras aldrig Jesus.

Jesus trygga hand är den samma, hans ord blir det samma, hans kärlek är det samma,hans trofashet är det samma,helande till ande , kropp och själ är det samma. Halleluja. Han förändras aldrig lika så hans ord, alla hans löften står kvar som vi kan läsa i Guds ord.

Vi förändras men Gud är den samma i evighet. Hans löften är sanna och ger oss liv här och nu.

Jag är så tacksam till Gud att jag aldrig behöver gå ensam längre och Jesus lämnar mig aldrig. Han går vid min sida och han uppehåller mig med sina löften och sin kärlek.

Tack älskade Fader, hans kärlek är gränslös.

Gud vill oss allt gott och han vill föra oss på den rätta vägen, han går med oss om vi vill det.

All ära o pris till min himmelska Fader som har omsorg om oss var och en.

Vänd om vänner till Jesus som är det verkliga livet. Du är inte skapad till att leva utan Gud, utan du är skapad till att leva med Gud.

Du utgår ifrån honom som skapat dig så vänd om till din skapare.

Ger du ditt liv till Jesus och ber om syndernas förlåtelse så tas slöjan bort från dina ögon så du kan se Jesus, inte med dina fysiska ögon men med ditt andliga öga. En helt ny värld kommer att öppnas för dig och du kommer och uppleva Guds närhet och ju mer du går tillsammans med honom ju mer lär du känna honom och ju mer vill du ha av honom.

Vår himmelska fader nöjer sig inte med att du blir frälst utan han vill komma och ha gemenskap med dig, en levande relation.

Det finns inget underbarare att ha en relation med Gud och du kommer och få frid i ditt inre.

Kom och upplev hur det är att vara med Gud och i hans närhet. När du väl smakat att Gud är god så vill du inte därifrån. Du vill vara tillsamman med honom att vandra med Jesus  som är godare än det godaste honung.

Halleluja.

Det finns bara ett liv och det är att gå med Jesus för han är vägen sanningen och livet.

Amen























Av Marit Blomqvist - 3 juli 2007 10:49

                                      Sju ord av Jesus



Så älskade Gud världen att han gav den sin enfödde Son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv.


Jag är vägen sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.


Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor; jag ska skänka er vila.


Människosonen har kommit för att söka efter det som var förlorat och rädda det.


Det är saligare att ge än att få.


Låt barnen komma till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de.


Jag är med er alla dagar intill tidens ände.


Jag läste dessa ord på ett vykort som Jesus sagt och han har sagt mer än dessa ord i Guds ord.

Ja Gud är god och bryr sig om sina barn här på jorden och han blick sveper över jorden och människorna.

Vi är inte ensamma fast ibland känner man att Gud är långt borta men han är närmare oss än våra egna kläder.

Är man välsignad av Gud och man gör hans vilja så finns det en som är rasande och gör allt för att snärja oss och göra oss modfällda.


Det som satan kommer åt är våra tankar och skickar mest det vedervärdiga tankar som kommer enbart från honom. Han vill enbart sabotera den gemenskap vi har med Gud, att vi ska känna oss smutsiga och han vill göra oss modfällda för att vi ska tystna och sluta med att berätta om Jesus.


Frälsningen sitter inte i känslan utan det är ett tillstånd var det någon som sa. Skulle vi gå efter vad vi kände så skulle vi slängas hit och dit som löven på marken efter vinden.

Tack Gode Gud att frälsningen sitter inte i känslor eller i köttet utan det är i vårt hjärta och i vår Ande.

Ja, vi ska tacka och prisa Gud i alla livets förhållanden för han har segrat över det onda som härskar i världen.

Även om det är kamp så är vi redan segare i Jesus som krossat ondskans makt på Golgata kors, där han gav sitt liv för hela mänskligheten.

Även om vi får lida ibland så vet vi att Jesus har redan övervunnit och segrat det onda världen och vi med honom. Halleluja


Så vad gör det om det haglar över oss, Jesus har redan vunnit seger och vi med honom.

Ja Jesus är hans namn som sätter oss fria, har vi inte Jesus så kan vi inte bli fria.

Ja, Jesus är den som kom för att söka efter det som var förlorat och rädda det.

Alltså Jesus kom för att söka upp dig och mig och rädda oss från ondskans makt som härjar. Jesus blev sänd av Gud för att han skulle visa vägen till Gud.

Världen är förblindad av satans verk för att så många som möjligt ska hamna i fördärvet och evigt komma bort från Gud.

Lever du utan Jesus idag vem kan då rädda dig när du kanske måste lämna jordelivet med en hast.

Vem kan då rädda dig när Jesus kommer tillbaka och hämtar hem oss till sig.


I Noas tid festade man, gifte sig och gjorde vad ont var i Guds ögon.

Man skrattade säkert åt Noa när han byggde sitt ark på torra land och inget regn moln var i sikte. Man lyssnade inte till Guds varningar så kom också floden som förgjorde jordens människor.

Men Noas och hans familj  blev räddad.

Så var det Sodom och Gomorra när Gud förstörde landet på grund av all ondska som var och dess stank hade nått upp till Gud.

Ingen där lyssnade på Guds varningar utom Lot och hans familj så människorna gick under, under svavel och eld som regnade över staden.


Så kommer det också bli innan Jesus kommer tillbaka.

Vi vittnar och berättar det vi har fått uppenbarat  från Gud men ingen lyssnar.

Vi berättar att Jesus är vägen sanningen och livet men ingen lyssnar.

Istället vänder sig människorna mot Gud själv och strider och hånar honom och fortsätter att göra det som är ont i Guds ögon fast man har hört om det goda budskapet om Jesus och frälsningen och man kan skilja på det som är gott och ont.

Den som har öron hör vad Anden säger.

Vänd er om och lyssna till evangeliet som predikas i hela världen till omvändelse.

Jesus är mänsklighetens hopp. Om vi ska få syndernas förlåtelse så måste vi gå till honom som förlåter och det är Jesus.

Alla har syndat och gjort fel i Herrens ögon men det finns räddning genom Jesus och det finns förlåtelse.


Gud välsigne er alla. Hör vad Anden säger. Vänd om.



























Av Marit Blomqvist - 29 juni 2007 10:15

                 Hej på er o Gud välsigne er.


Jag satt ute på trappan igen på morgonen som alla andra mornar och första tanken gick till Gud.

Jag kände Jesus närhet att han fanns där hos mig.

Igår kväll när jag läste bibeln i Lukas eveageliet som jag håller på att läsa igenom, uppenbarades något för mig.

Tänk att Jesus är den samma idag ,igår och i all evighet som han var när han gick på vår jord , som vi kan läsa i Guds ord.

Jesus har inte förändrats för det finns ingen förändring hos Gud.

Han är den samma idag och gör samma mäktiga under i våra liv precis som han gjorde i apostlagärnaingarnas tid.

Halleluja, han är den samma idag vår underbara frälsare.


Vi kan inte se Jesus med våra ögon som lärljugarna gjorde och folket som levde i Jesus tid.

Den Helige Anden uppenbarar Jesus för oss i vår ande , han är med oss och vi kan känna Jesus i vår närhet inom oss.

Vi kan höra honom tala till oss på olika sätt, ibland en stilla susning och vila i Gud, Ibland direkt tilltal precis som på Mose tid, och Gud talar genom sitt ord i bibeln.

Moses var en Guds man och som lyssnade på Gud och gjorde som Gud sa till honom. Moses var lydig och hade sin tillit till Gud och trodde på honom.

Moses räknade inte med sin egen styrka utan på Guds,Moses visste vem han tjänade och han räknade med Gud  i svårigheterna fullt ut utan tvivel.


Sedan har vi Abraham som också var en Guds man.

Han tjänade Gud i ur och skur trots att det han gjorde var varit konstigt i människors ögon, som att offra sin egen son Isak.

Jag kan se Abraham gå i väg med sonen till offerplatsen och förebreda den och lägga sin egen son på den.

Abraham höll inget för sig själv till och med sin älskade son var han beredd att offra.

Gud stoppade honom och Gud såg hans tro, lydighet och tillit.

Abraham visste att skulle han offra sin egen son så visste han också att Gud kunde ge honom Isak tillbaka.


Vad kan vi säga om detta om Abraham och Mose?


Ett är säkert att de var stora Guds män som litade på Gud i alla omständigheter. De trodde, alltså tro på Gud, de trodde på Gud.

De vandrade med Gud och Gud uppenbarade sig för dem.

Jag tänker på när Moses fick lagarna av Gud som han skrev på stentavlorna och hur hans ansikte såg ut när han hade varit tillsammans med Gud. Om det kan vi läsa i 2 Mos 34 : 29.

Han ansikte strålade när han kom ner till folket.


Halleluja, jag prisar och ärar min Gud att han är den samma idag som på Moses och Abrahams tid. Han har inte förändrats, han är lika mäktig och helig idag.

Våra ansikten kommer också och lysa så att världen ser att vi till hör Jesus ju mer vi är tillsammans med honom.

Halleluja. O min himmelska Fader vill inget annat än att vi ska lysa hans kärlek till människor.

Öppna era hjärtan för Gud och låt honom ta hand om er och den vägen går genom Jesus

Låt era hjärtan bada i hans härlighet, renhet och helighet.

Gå Gud till mötes han står med öppna armar och väntar dag ut och dag in att hans folk ska vända sig om från ondska. Han kallar dig vid namn.


"Kom mina barn till min frid. Förhärda inte era hjärtan, sök mig medan jag låter mig finnas. Jag känner dig för du är min skapelse, du är mina händers verk. Jag blåste min livs ande i dig. Jag har sett dig redan vid moderlivet innan ens dina dagar blev till Ja, innan ens du fanns till så visste jag om dig.

Kom säger Herren kom till min vila. Gå med mig så går jag med dig.

Säger Herren din Gud. Amen"


Om inte någon vet vad det sista var ,så var det ett profetiskt tilltal från Gud till dig. Den Helige Anden talar på detta sätt också, direkt tilltal till människor från Gud.

Jag älskar dig med Jesus kärlek. Jag sitter här som Jesus förlängda arm och berättar för världen att det finns hopp, räddning för var och en som vill ta emot den.

Det finns en frid i Gud som övergår allt annat.

Men det finns en sak som du måste göra själv, vända dig om till Gud och ge ditt liv till honom och den vägen går genom Jesus.

Låt inte Gud vänta på dig förgäves, hans hjärta gråter över människor som går raka vägen till fördärvet.

Han gråter för att ingen vill lyssna till honom, hans varningar.

Jag ber er i Jesus den mäktiga mästaren som jag tjänar..Lyssna och vänd er om till Gud där ni hör hemma. Amen















Av Marit Blomqvist - 27 juni 2007 10:45

Hej på er alla och Gud välsigne er i vårt avlånga land och gränserna utanför.


 2 Kor 2 :14-17 Men vi tackar Gud, som alltid för oss fram i Kristi segertåg och genom oss överallt sprider sin kunskaps väldoft.

Ty vi är en Kristi rökelse inför Gud bland dem som blir frälsta och bland dem som blir förtappade, för det senare doft av död till död, för det förra en doft av liv till liv.

Vem räcker till för detta? Vi är inte som de flesta, som för egen vinning förfalskar Guds ord. Nej, i Kristus predikar vi med rent sinne inför Gud det ord som kommer från Gud.


 2 Kor 3: 3-6. Det är uppenbart att ni är ett Kristus brev som är ombesörjt av oss och inte skrivet med bläck utan med den den levande Gudens Ande, inte på tavlor av sten utan talvlor av kött, på människohjärtan.

 Vers 4 En sådan tillit har vi till Gud genom Kristus, inte så att vi av oss själva skulle kunna tänka ut något på egen hand, utan vår förmåga kommer från Gud.

Han har gjort oss dugliga till att vara tjänare åt ett nytt förbund, som inte är av bokstavens, utan av Andes. Ty bokstaven dödar, men Anden ger liv.


Ja, i mig själv är jag ingenting och jag förmår ingenting  i min egen kraft. Men jag predikar Guds ord och det kommer från Gud och genom den Helige Anden.

Ja, jag är beroende av Gud i mitt liv och vill leva nära honom så att jag kan sprida Guds väldoft till alla folk, till alla som vill höra och vända sig om till Gud.

Jag är ingenting i mig själv o jag går inte i min egen kraft utan i Guds kraft som verkar mäktigt i mig.

Det som ingenting är i människornas ögon väljer Gud till sina tjänare och dem som vandrar i ödmjukhet och inte litar på sin egen kraft utan litar på Guds kraft. Det är då Gud kan använda oss när vi erkänner vår egen svaghet och att vi i oss själva är begränsade.

Nej, ingen predikant eller som tjänar Gud kan ta åt sig äran själv ,utan det är Guds Ande som verkar i oss. Allt den förändring som sker i våra hjärtan och sinnen är Guds Andes förtjänst.

Ingen människa på jorden ska ta äran åt sig själv utan det är Gud som all äran ska ha.

Ju  mer jag växer i mitt Andliga liv, ju mer inser jag att jag är beroende av Gud. Ju mer närmare jag kommer Gud ju mer känner jag min litenhet och Guds mäktighet , helighet och renhet.


Bokstaven dödar men Anden ger liv.( Från handbok för livet)

Ingen utom Jesus har lytt lagen i sin helhet, och därför är vi alla dödsdömda. Lagen gör oss medvetna om synden men kan inte ge oss liv.

Evigt liv kommer från Guds Ande som ger nytt liv till alla som tror på Kristus.

Lagen om vad som är rätt hjälper oss att avslöja synd och visa hur vi ska leva så att vi behagar Gud, men förlåtesle finns bara i Jesus.


Ja, det är underbart att tjäna Gud och gå tillsamman med Jesus, han som är vägen sanningen och livet.

Den som tror att vara kristen är tråkigt, o nej, nej. Visst är det meningslöst att vara namn kristen men att vara helt överlåten till Gud börjar det verkliga äventyret.

Gud vill ha kristna som tillber honom i Ande och sanning, det är sådana tillbedjare Gud vill ha.

Det står i Guds ord om att vi får inget för vi ber illa och jag förstår vad Gud menar med det.

Är vi inte helt överlåtna till Jesus i våra hjärtan så blir bönen bara ett rabbel och en massa ord, men en överlåten människa till Jesus ber från Anden och hjärtat med sanning och uppriktighet, på en sådan bön svarar Gud.


Att vara en Guds tjänarinna och sprida hans väldoft är ett underbart liv.

Att vara som Kristi sändebud i denna världen kan vara tufft ibland men vi har en som går på vår sida är Jesus och han har besgrat allt det onda på korset på Golgata.

Ja i denna världen finns det inget liv men i Jesus är det liv och liv i övernog och som består.

Så varför tacka nej till Jesus utsträckta händer, och varför inte komma till den frid som bara Gud kan ge. En frid som övergår allt annat och som inte är av denna världen.

Amen














Av Marit Blomqvist - 23 juni 2007 10:28

      Gud välsigne er alla och glad fortsättnig på midsommar.


i Matt 25 :1 står det talas om de tio jungfruarna.


Då skall himmelriket liknas vid tio jungfrur som tog sina lampor och gick ut för att möta brudgummen.

Fem av dem var förståndiga o fem av dem var oförståndiga.

De oförståndiga tog med sig sina lampor men ingen olja med sig.

De förståndiga tog med sig olja i kärlen tillsammans med sina lampor.

Då nu brudgummen dröjde alla blev sömniga o ch somnade.

Vid midnatt hördes ett rop: Se brudgummen kommer!Gå ut och möt honom

.Då vaknade alla jungfruarna och gjorde ordning sina lampor.

De oförståndiga sa de till de förståndiga: Ge oss av er olja! Våra lampor slockanr. De förståndiga svarade: Den räcker kanse inte både för oss o er.

Gå istället till dem som säljer och köp, men när de hade gått för att köpa kom brudgummen. Och de som stod färdiga gick in med honom in till bröllopet, och dörren stängdes.


Denna bibeltext talar om Jesus tillkommelse , är vi är beredda att gå honom till mötes, när han kommer en dag för att hämta oss till sig?

Många av Guds folk lever i ljumenhet idag man går till sina möten i församlingar eller inte alls.

Något har hänt på vägen så att man tappat gnistan och man orkar inte, man kan säga att oljan börjat sina i lamporna.


Vart har den Helige Anden tagit vägen i våra församlingar, och det profetiska budskapet till församlingar har tystnad.

Vad är det som sker i Guds församlingar, att människor lämnar församlings gemenskapen.

Vill vi att  Gud är närvarande i våra möten och att den helige Anden ska flöda så måste vi leva nära Gud och hålla oss brinnande och vara öppna och lydiga mot Gud.

Gud välsignar inte ohörsamhet eller olydnad mot honom.

Vi måste vara villiga att lyssna på Gud och vandra med honom i ur och i skur.

Det hänger på på oss om vi ska fortsätta att flöda i Guds Ande eller låter vi det dö ut. Låter vi Gud vara i centrum och söka hans vilja så kommer vi också att flöda i våra hjärtan.


Många ber om väckelse i vårt land men jag är övertygad om att väckelsen börjar med oss kristna först.

Många av Guds folk sover och Gud vill väcka sitt folk  idag och fylla oss med den helige Anden ännu mer om vi låter honom fylla oss.

Vi är beroende av Guds närhet och den Helige Anden om vi ska forstätta loppet och få segergrassen.

Detta att få mer av Jesus handlar om vår vilja att söka honom och få mer av Gud. Söker vi honom med ärligt hjärta så kommer vi också att få.

Jesus säger ju: Den som hungrar o törstar efter rättfärdighet kommer o bli mättade.


 Med vår egen kraft kan vi inte göra något men den som bor i oss är mäktig och göra under i människors liv och han ger oss hopp, tröst, uppmuntran och undervisning och ledning men är vi villiga att lyssna till Guds undervisning och hans ledning, för det kan innebära också att vi får lida för hans skull. Ja, vad spelar det för roll om vi får lida en kort stund här på jorden när vi får vara tillsammans med Gud i all evighet.

Välsignad är den som lider för Jesus skull och för vår tros skull och att vi tillhör Jesus. Ju mer vi får lida ju mer Guds härlighet uppenbaras för oss som tror och har vår förtröstan på Jesus.

Jag tänker på Petrus när han säger till Jesus. Till vem skulle vi gå, för du har det livets ord.


Var brinnade i Anden, var lyhörd för Gud. Gör som han säger dig att du ska göra.

Sök honom med uppriktigt och ärligt hjärta så kommer han att vara med dig och välsigna dig.

Kompromissa inte med synden.

Stå för sanningen och försvara den.

Var uppriktig mot andra människor, låt ingen lögn vara på din tunga.

Tala sanning i allt.

Tänk på Abraham och Moses som gick tillsammans med Gud och vilka mäktiga under som skedde. De trodde på Gud och allt han sa att det skulle göra så gjorde de precis som Gud sagt och de fick också uppleva Guds välsignelser.

Vakna Guds folk ur sömnen och börja ropa till Gud om mer av den Helige Anden så att vi består provet och att segergranssen blir vår.

Vi behöver inte gå ensamma, precis som Gud ledde Abraham och Moses så kommer Gud också att leda oss för han är den samma igår, idag och i evighet.

Gud förändras inte och det finns inget mörker i honom.

Han har kallat oss till sitt underbara ljus och ber vi honom att han uppenbarar mer av sig och hans härlighet i våra hjärtan så kommer han göra det.

Gud är vår himelska Fader och vill oss väl och vill ha hand om oss och föra oss hem dit vi hör hemma.

Vi är inte av denna världen utan vi till hör Guds rike. Vi är som främlingar här som väntar på vår förlossning.


Var nära Gud och vila i hans hand när du inte orkar själv så tar han vid.

Ge inte upp den goda kampen, det handlar om liv eller död.

Gud är med dig om vi låter honom vara det.


O Herre hjälp oss att få komma närmare dig och Herre fyll oss med din Helige Andens eld. Hjälp oss i våra svårigheter och tack Herre att du går före oss och leder oss på den rätta vägen.

Tack Jesus att du omsluter oss på alla våra sidor, bakom, framför och sidorna. Tack att vi är omslutna av dig och att vi är under ditt beskydd ända hem..Amen..


Jag älskar er med Jesus kärlek...





























Av Marit Blomqvist - 22 juni 2007 07:37

                           Hej på er o Gud välsigne er.



Glad midsommar på er alla föresten. Ja , det regnar ute fast det är midsommar, men regnet behövs för den torra naturen precis som vi behöver Guds ord varje dag och hans ledning. Guds ord som är levande och verkar till det han har sänt det till, uppmuntran, tröst,uthållighet och kärlek.

Jag är så glad att jag är frälst och upprättad av Jesus till det liv som Gud har tänkt från början.

Joh 3:16. Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde son på var och en som tror på honom ska inte gå förlorad utan ha evigt liv.

Jesus dog för dig och mig och hela mänskligheten för att visa vägen till Gud.

Jesus kom till oss medan vi ännu var syndare, därför har vi inte förtjänat detta som Jesus gjorde för oss utan detta är enbart nåd från Gud.

Gud har sträckt ut sina armar till oss genom Jesus död på korset för att vi ska kunna komma nära Gud.

Kanske en del tror att det räcker med att tro på Gud men det gör det inte vänner, utan vägen till Gud går genom Jesus.

Gud är helig, ren, rättfärdig och vi kan inte komma nära honom utan Jesus i vårt hjärta , alltså har vi tagit emot frälsningen som Gud erbjuder.

Att ha Jesus i vårt hjärta innebär att vi har tackat ja till frälsningen och gett våra liv till Jesus.

Många kan inte förstå detta med frälsningen eller Jesus på grund av en slöja som är täckt över ofrälstas  sinne och hjärta , den slöjan är synden.

Tack o lov så finns det frälsning och förlåtelse för våra synder och slöjan tas bort men vi måste gå till honom som förlåter och renar oss från all synd och orättfärdighet det är Jesus.

Det finns inga andra genvägar för att komma till Gud.

Det räcker inte med goda gärningar eller vad det nu än är, utan det enda  vägen till Gud är Jesus.

Det finns hopp och en framtid men inte den världen ger, utan det Jesus ger oss.

Ger du ditt liv till Jesus så öppnas en helt annan och en ny  värld för dig en värld som består i all evighet.

En människa är helt förlorad utan Gud i sitt liv. Vi är inte skapade att leva ensamma, utan vi är skapade till att ha gemenskap med Gud och leva tillsammans med honom och med varandra.

Det var någon som sa att det går att leva utan Gud men det går inte dö utan Gud.

Jag säger, att det går inte leva utan Gud ens, för vi är beroende av hans gemenskap, närhet och kärlek´och om hans omsorg om oss var och en.

Jesus är vägen, sanningen o livet.



Gud välsigne er alla o ha en fin midsommar...Kramar Mirre

















Av Marit Blomqvist - 11 juni 2007 08:56

Hej på er alla där ute.


Jesus är den samma igår, idag och i evighet.

Jag vill tacka er alla som besöker min sida och jag hoppas att det är en till vällsignelse och till uppmuntran.

Det har aldrig varit så många besökare och läst budskapet om Jesus som i helgen. All ära till Jesus..Halleluja

Ja, vi är Jesus förlängda arm för att berätta om det glada budskapet till alla som vill höra och vända sig till Jesus.

Gud välsigne er alla...Kramar Mirre






Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards