Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Marit Blomqvist - 18 april 2007 10:05

Hej på er alla där ute och Gud välsigne er.


All ära till min himelska fader som har omsorg om oss var och en.

Jag  ser Guds underbara nåd i mitt liv, hans ledning och alla bönesvar jag fått.

Jag ser hur alla pusselbitar faller på plats och börjar bilda ett mönster och hur mitt liv har blivit förvandlat fullständigt i kärlek, uppmuntran och glädje.

Ja vänner, från att varit fullständigt trasig och sargad där allt hopp var ute för mig  har Jesus helat mina sår och gett mig ett underbart liv tillsammans med honom.

Halleluja, lovat vare hans namn.


Jag har bett om en längre tid om en man som var efter Guds hjärta och bönesvaret kom för en tid sedan.

Jag var på ett möte första gången i frälsningsarmen för en tid sedan och efter mötet så var det kaffe.

Jag ser bort mot ett annat bord längre bort och jag hör den Helige Andens röst.

" Där sitter din blivande man"

Jag såg på mannen men jag vet inte om han hade sett mig men jag tänkte för mig själv att ok, nu vet jag att han kommer att bli min man, men jag undrar om han vet om att här sitter hans blivande fru.

 Inte nog med ett  bönesvar det kommer två till


Jag hade börjat be lite smått om en liten stuga på landet för det roligaste jag vet ,är att vara hålla på att pöta i trädgården och hålla på med blommor.

 Lyssna på fågelsången, dofterna och tystnaden.

Nu är det så att mannen jag mötte bodde på landet en underbar stuga nära naturen och skogen.

Jag älskar åka motorcyckel och han kör motorcyckel.


Vänner jag hade börjat be om en man efter Guds hjärta och våra vägar möttes o jag fick mer än vad jag bett om. Halleluja

Gud visste om vad jag skulle tycka om så han gav mig även land att pöta i och glädjas över att åka mc.

 Vi är ett par nu och jag är så lycklig.


Det står i Guds ord: Sök Guds rike först så ska det allt det andra tillfalla oss.

Gud vill att vi ska söka honom och den vägen går genom Jesus som dog på korset för vår skull.


 Söker du Jesus med öppet hjärta så kommer han att möta med dig som han gjorde med mig.

Han vill läka alla sår som världen orsakat dig och han vill lyfta upp dig från fördärvets grop och sättta dig på en fast klippa.

Jag är inte rädd och orolig i mitt hjärta längre för jag har min älskade Jesus med mig som aldrig överger mig eller lämnar mig o av sett vad jag möter på min väg och ingenting kan hindra mig när jag går med Gud.


Jag är så glad och lycklig för Gud har gjort allt nytt i mitt liv.

Det står i uppenbarelse boken..Se jag gör allting nytt.

Halleluja det är så sant.

Jesus kan förvandla även ditt liv om du vänder om tillbaka till Gud där du hör hemma från din ursprung.

Gud vill ha gemenskap med dig och han kommer att vårda dig som ingen annan kan göra.

Han kommer inte med hårda ord till dig när du kommer tillbaka till honom som den förlorade sonen som det talas om i bibeln.

Det blir en glädjefest i himlen och Gud tar emot dig med öppna armar.


Vänd om hem till Gud där du hör hemma och den vägen går genom Jesus.


Gud välsigne er alla. Jag älskar er med Jesus kärlek men Jesus älskar er mer än någon annan kan göra.

 Kramar Mirre





















Jesus säger: Se jag gör allting nytt

Se det gamla är förgånget och något nytt har kommit.




Av Marit Blomqvist - 11 april 2007 12:17

Mina tankar gick denna morgonen till em tavla som finns i en kyrka: Se jag gör allting nytt."Det galmla är förgånget, se något nytt har kommit".Ja det är sant. Det gamla är förgånget, se något nytt har kommit.Se jag gör allting nytt.All pris och ära till Gud som förvandlar våra liv när vi säger Ja till Jesus.Sedan jag tog emot Jesus i mitt liv så kan jag se hur Gud lägger allt rätt som en pussel,alla bitar passar varandra och börjar blida ett mönster.Ett möster som bara Gud kan skapa i våra liv och göra det som han har tänkt för oss redan vi var i moderlivet.Ja att leva med Jesus är ett äventyr som kan även innebära kamp men när vi utstått kampen så kommer välsignelser där ur.Jesus lämar oss inte när vi får uppleva svårigheter utan han finns där hela tiden.Jag var med om något i helgen som krossade mitt hjärta fullständigt men mitt i svårigheterna grät jag och böjde mina knän och jag kände den Helige Anden närvaro som tröstade mig, mitt i min svåra stund.Den Helige Anden gav mig en vila så jag lade mitt huvud på sängen och grät stilla.Jag prisade Gud mitt i lidandet och jag upplevde en frid inom mig som inte kom från denna världen utan från Gud.Gud talade till mig och sa att om någon tar ifrån dig manteln så ge honom resten av klädnaden ocksåOm någon tvingar dig att gå en mil så gå två.Jag sa till Gud att människorna kan ta ifrån mig allt det spelar ingen roll men dig kan dom aldrig ta ifrån mig. Ingen kan skilja mig från Jesus kärlek.Prisat vare Herren. Han är konungarnas konung.Han är upprättaren, han är läkaren, han är kärleken.Ja Jesus är allt.Ja ,jag fick uppleva Guds närhet mitt i mina svårigheter och det var kaos vill jag lova.Men mitt i stormen så var Jesus med med den Helige Anden.Jag är så tacksam till min älskade Jesus. Det må storma mycket det vill i våra liv men den som har Jesus i sitt hjärta står stabil o av sett vad det än är.Jesus har gjort allt nytt i mitt liv. Han tog all synd på sig på Golgata kors för att sätta dig o mig fria.När vi blir frälsta så har något nytt kommit och det gamla livet är begravd och borta.Ja vänner detta är helt nytt liv tillsammans med Jesus och en äventyr vill jag lova.Och det gamla livet för min del får vara borta i evighet i glömskan hav för jag har fått något alldeles underbart liv med Jesus. Ja Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.Ja något nytt har kommit. Prisat vare Herren i evighet.Du vännen detta underbara liv tillsammans med Jesus kan du också få om du tar emot Jesus i ditt hjärta som din frälsare och ber om syndernas förlåtelse.Ingen kan bli frälst förran man går till den som förlåter synder, var det någon som sa.Det är Jesus det. Vägen till fadren går genom honom.Låt inte världens rikedommar hindra dig för dom kan du ändå inte ta med dig dit du går så småningom.Utan ge allt du har till Gud så kommer han att ta hand om dig och välsigna dig.Sök Guds rike först så ska det andra tillfalla er.Amen ..det är så sant. Ger man Gud första platsen i sina liv så kommer han också välsigna dig och ge dig det du behöver.Ja prisat vare Herrens namn.Gud välsigne er alla...Vänd om dit du hör hemma och det är i Guds famn som har så stor omsorg om dig och mig.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 7 april 2007 18:21

Hej alla vänner där ute, Gud välsigne er.Jag hade tänkt o skriva om påskens betydelse för oss människor. Det handlar inte bara om kycklingar, ägg och fjädrar.Påsken är mycket mer för hela mänskligheten och som har ett evighetsvärde.Påskens stora händelse är Jesus lidande på korset för oss som Mark 14 berättar om.Det lidande som Jesus gick i genom för vår skull kan vi inte förstå fullt ut och inte heller Guds enorma kärlek till oss.Ty så älskade Gud världen så att han utgav sin enfödde som på var och en som tror på honom ska inte förgås utan ha evigt liv.Ingen har någonsin älskat som Gud som sänder sin älskade som i människosons gestalt till vår planet för att bereda vägen till Gud genom sin död på korset för din och min skull.Ingen människa har gått igenom en sådan hemsk lidande som Jesus.Han var slagen, hånad, spottad, hans rygg var som ett fårat åker på våren.Han fick ta emot knytnävsslag och man satte på honom en tvinnad törnekrona på hans huvud, man slog hans huvud med en käpp.Jesus bar sitt kors till Golgata. Korset han bar var dig och mig för att vi skulle kunna ha gemenskap med Gud igen.Jesus älskade oss till döds.Jesus hade kunnat gå ner från korset men han gjorde det inte. Han gjorde det inte för din och min skull.Viken kärlek vänner! Viken kärlek vänner!Jag har svårt att förmedla detta för det är så stort som Jesus gjorde, så mina ord räcker inte till.Vi kan inte heller fullt förstå den kärlek Gud har till ossoch som är så enorm.Bibelordet som kom till mig nu står någonstans i Guds ord."Han kom till sina egna men man tog inte emot honom."Jesus kom till oss, till sina egna som Gud har skapat.Men man tog inte emot honom fast vi är Guds skapelse.Vi är Guds egna barn men många vill inte veta av sin skapare utan går sina egna vägar.Gud vill inget hellre än att du ska komma tillbaka till honom.Han vill ta hand om dig och ha omsorg om dig.Du är inte skapad till att vimsa runt i världen som får utan herde.Jesus dog för oss och har visat vägen till Gud.Vi är Guds skapelse lika så allt som finns på jorden och i himlen.Det står också i Guds ord att Jesus dröjer för Gud vill att så många som möjligt ska vända om till honom igen.Jesus älskar dig och väntar på ditt ja.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 1 april 2007 15:10

Tack alla ni som besöker min sida och jag hopas att det är till välsignelse och uppmuntran till er alla.Gud ord är underbart och levande som ger frid till alla hjärtanJag tackar alla som gett mig och ger mig kommentarer som uppmuntrar mig vidare i Guds arbete här på min sida.Vi behöver alla varandra i Guds familj och för att föra evangeliet vidare och vinna många till Jesus.Gud välsigne er alla...Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 31 mars 2007 10:32

Hej på er alla där ute. Hoppas ni har det bra. Våren har kommit och alla växter i Guds natur vaknar upp upp ur vinterdvalan.Jag har bett till Gud om hans ledning och nu börjar dörrar öppnas där jag kan vittna om Jesus och berätta om det glada budskapet.Jag tänkte på igår ikväll innan jag föll i sömnen på mitt gamla liv och hur trasig jag var både i ande, kropp o själv. Jag hade inget kvar att leva för, hade ingen glädje överhuvudtaget för jag var helt slut.Jag minns min förtvivlade bön till Gud som jag bad under tårar: Om du inte finns Gud så kan jag lika gjärna lägga mig ner och dö.Det var en bön som kom från mitt hjärtats innersta, för jag hade gett upp.Gud hörde min bön, halleluja. Han började resa mig upp sakta men säkert. Jag minns mina skakiga knän när jag började gå med Gud igen. Jag var som ett barn som skulle lära sig att gå. Min bön var i mitt hjärta varje dag att :Gud ta hand om mig nu för jag klarar mig inte själv.Jag har lämnat mitt liv till Jesus fullständigt till Jesus, han har gått med mig hela tiden fast det har stormat ibland men ingen kan rycka mig ur hans hand.Jesus har förändrat mitt liv fullständigt.I Joh 7:37 står följande: Om någon törstar så kom till mig och drick. Den som tror på mig,ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram.Jesus talar om den Helige Anden här som är så djuvlig att uppleva den helige Andens närvaro.Den helige Anden är ju sänt av Gud till oss för att vi skulle ha en hjäpare och tröstare efter att Jesus dog på korset och senare uppstog.Jesus talar inte om en liten vattenpöl som står stilla utan av strömmar som flyter fram.Om du tänker dig strömmar i en fors eller älv så vet vi ju hur starka dom kan vara.Stenar i botten på älven eller forsen börjar röra på sig av strömmens kraft och grenar följer med som ingenting.Det flyter fram nytt vatten hela tiden och det stannar inte upp av hinder som kommer i vägen.Så är det med den helige Ande som flyter i våra hjärtan som är frälsta och tagit emot Jesus i våra liv.Jesus har förändrat mitt liv från att vara en trasig människa till en ny skapelse.Det står i Guds ord: Det gamla är förgånget se något nytt har kommit.Alltså jag är född på nytt, till en ny människa och det blir alla som tar emot Jesus som sin frälsare.Joh 6:63 Står följande: Jesus säger. Det är anden som ger liv,köttet är inte till någon nytta:Det ord jag har talat är Ande och liv.Alltså innan vi blir frälsta och födda på nytt så vandrar vi i köttet eller i mörker som bibeln även talar om.Jag har även varit i det mörkret, visste varken ut eller in förran Gud grepp in och lyfte mig upp från fördärvets grop och ställde mig på en fast klippa.Jesus talar om ande och liv..Halleluja, det är då livet börjar när man blir frälst. Du kommer och se med andra ögon på ditt liv, du vandrar inte i mörkret längre utan får Guds ljus i ditt inre.Många går och frågar sig idag. Vad är meningen med livet och det var inte länge sedan en frågade mig. Varför är jag här på jorden. Varför?Varför finns jag till?Ja vänner...Svaret är Jesus i våra liv..Svaret på alla våra frågor är Jesus.Vi är Guds skapelse och behöver Guds närvaro och ledning som vill vårt bästa.Tänk på detta Bibelvers: Ty så älskade Gud världen så att han gav sin enfödde son på var och en som tror på honom skall inte gå förlorad utan ha evigt liv.Gud älskade dig och mig så mycket att han gav Jesus till oss och han dog för oss, för våran skull.Vägen är öppen till Gud men den vägen går genom Jesus.Jesus säger: Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Detta är nåd vänner. Gud sände Jesus till oss medan vi ännu var syndare och gjorde och gör ännu idag allt ont i Guds ögon.Det står även i Guds ord där Jesus säger. Utan mig kan ni ingenting göra.Vi är beroende av Jesus och den Helige Ande i våra liv.I köttet kan ingen människa göra något för Gud. Det vara gärningar som syftar till gott men det räcker inte.Gud vill inte ha prestationer utan han vill ha dig.Jesus säger också: Var inte oroliga i era hjärtan. Tro på Gud och tro på mig.Där slutar jag för idag. Sök Jesus medan han låter sig finnas för en dag kommer när det är försent.Jag älskar er med Jesus kärlek och önskar er Guds välsignelser till er alla...Kramar Mirre...

Av Marit Blomqvist - 26 mars 2007 08:56

God morgon. Jag hade en dröm inatt som tog mig ordentligt.Jag drömde att det var tre stycken får och några lamm inne i en ladugård instängda men varken mat eller vatten.När jag gick in efter några dagar utan att ha varit hos dem och skött om dem så hittade jag dem uttrötta hungriga och utmärgade och törstiga. ( det var mina får i drömmen)Jag blev helt förtvivlad så jag gick upp till höskullen där jag hämtade potatis som hade börjat och gro, halm och någon slags kratffoder och med massor av vatten.Det första fåret drack vatten men det andra var så slö att den inte orkade upp så jag välte den ur sägen där fåret låg nerbäddad med mattor på för att få upp den på benen.Den var utmärgad och uttorkad men jag fick liv i den också.Sedan fick jag se i drömmen att fåren kunde komma ut och började få liv sakta men säkert med de var medtagna av det som hade varit.I drömmen skälde pappa ut mig att jag kan inte göra så med fåren, jag fick inte misssköta dem.Medan pappa skällde så var jag bedrövad i mitt hjärta och kände djup ånger att jag inte hade skött om mina får och gett dom mat, vatten och omskötsel.Jag sa till pappa att jag ska aldrig mer ska göra så igen, utan sköta om dem ordentligt.Den här drömmen talade till mig så starkt.Jag är övertygad om att denna dröm är ett allvarligt budskap till oss alla från Herren som är troende.Vi som har fått möta Jesus, vi måste lyda Gud och så ut mat, andlig mat till våra med människor som törstar, hungrar och är utmärgade, människor som kanske inte ens orkar resa sig.Gode Gud..detta tog.Ger vi inte ut av det som vi fått av Herren kommer vi själva och dö tillsammans med dom utmärgade fåren.Denna dröm gör mig så ont att jag nästan är bedrövad och direkt började jag rannsaka mig själv när jag vaknade.Jag sa till Herren att om denna dröm är från dig så tar jag emot den.Gode Gud förlåt mig och förlåt oss alla.Vi kan inte sitta vid våra kyrkor och ta emot av Gud utan att ge det vidare till alla andra. Vi kommer och härskna invändigt och till slut lukta illa.Vi måste vidare med budskapet om Jesus och inte bara ta emot och ta emot.Det får inte bli egoism i våra liv utan vi måste vidare till fåren som är där ute.Jag kännde en glädje i drömmen när jag var på väg till höskullen för att hämta mat till fåren och det var inte lite mat, det var massor och jag kände i drömmen att det var brottom för att kunna rädda dem.Det andra fåret som låg ner utan att kunna ta upp sig själv utan min hjälp visar att det finns människor som är nerslagna så att dom inte orkar att resa sig.Vi måste hjälpa dem och det är genom Jesus och berätta om hans liv och vad Jesus gjort för oss på korset.Potatisen som hade börjat att gro visar skott som vi ska dela ut och det är Guds ord och till slut så börjar den och växa och gro i människors hjärtan.Vattnet som släcker törsten är den Helige Ande som vi måste berätta om och ge människor kunskap att dom är inte ensamma utan vi har en hjälp.Kraftfoder i drömmmen är Guds kraft som verkar mäktigt i oss. Men Guds kraft kan vi förmå allt och gå emot allt det onda som finns i världen.Halmen har inte så mycket näring i sig, halmen är mer bukfylla. Gud vill att vi ska så av Honom och av hans ord inte av oss själva.När vi går i väg med vår egen kraft så verkar det till intet prcis som halmen ger ingen näring om man bara äter den.Jag bad Gud om uttydning om drömmen och det fick jag.Vakna vänner...vi får inte sova...Gud hjälpte oss..Jag älskar er med Jesus kärlek och han älskar er.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 23 mars 2007 09:04

Ps 51:19 står följande.Offer som Gud vill ha är en förkrossad ande, ett förkossad och bedrövad hjärta föraktar du inte Gud.När vi söker Gud i ande och sanning så finns han där.Söker vi Gud med ärligt hjärta så kommer han till oss till mötes.Ibland måste Gud uppfostra sina barn precis som en jordisk pappa uppfostrar sina barn och tillrättavisar dem så att barnet har nytta av det när han eller hon blir större.Tillrättavisningen från den jordiska pappan kanske gör ont tillfälligt men det har en effekt som är god och som ger frukt senare och blir till välsignelse. Detta samma gäller vår Himelska Fader som uppfostrar sina barn även om det gör ont för tillfället så kommer det bli en välsignelse för oss. För Gud har en tanke med oss alla och vill lära oss ,om vi är villiga att ta emot hans tillrättavisningar och väg ledning.Visst gör det ont medan det pågår men Guds omsårg om oss är rättvist och det går helande där ur.Ibland måste Gud gå in i djupet hos människohjärtat för att både rensa oss från allt skräp och hela oss från sår som kommit när vi levt i världen.ps 19 : 8-9Herrens undervisning är fullkomlig den ger själen nytt liv. Herrens vittnesbörd är sant,det gör enkla människor visa.Herrens befallningar är rätta, det ger glädje åt hjärtat.Hans bud är är klart, det upplyser ögonen.Här står det om vad undervisningen från Gud och vad det har med sig.Herres undervisning är fullkomlig och det ger själen nytt liv.Guds undervisning till oss är sanning och lär oss vandra med honom.Himelska Fader älskar oss och därför vill han undervisa oss om allt han har i sitt hjärta för att det ska gå väl med oss.Denna undervisningen ger också glädje i vår själ.I vår själ har vi känslor som skiftar och ibland kan vi känna i vår själ att jag mår inte bra av olika anledningar.Men som du läste ger Gud undervisning till oss och ger glädje i vår själ och låter vi honom leda oss på sina vägar som är rätta och sanna kommer det att ge oss glädje i vårt hjärta.Läser man Guds ord så ser man att Guds ord är klara och det öppnar våra ögon och vi ser.Men det finns en sak som Gud förväntar sig av oss.Det är ödmjukhet i vårt hjärta att vi böjer oss inför korset och visar vörnad inför Gud, ty Gud är helig och ren och han är konungen. Jorden och himlen tillhör honom och allt annat som finns till är hans.Jesus tog all vår synd på sig och nu har vi en möjlighet att få vara nära Gud och den vägen går genom Jesus.Ju mer jag umgås med Jesus och den helige Ande inser jag hur mäktig Gud är och hur liten människan är.Jag har svårt att förstå människor som är upproriska mot Gud och gör en massa saker som är ont inför Gud och kanske en del gör dessa onda ting medvetet och vet inom sig att det är synd.Ps 23: 8 Jag vill lära dig och undervisa dig om den väg du ska vandra, jag vill ge dig råd och låta mitt öga vaka över dig.Underbara ord och full av kärlek och nåd. Som du ser så vill Gud undervisa oss, ge oss råd och han vakar över oss.Jesus älskar dig...kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 18 mars 2007 11:11

Tankarna som kom till mig vill jag dela med mig till er alla därute.Allt här i världen är förgängligt och som kommer och tar slut en dag och dö ut som en torkad gren som ligger på marken. Många jagar efter skönhet idag till sina kroppar för att bevara sin yttre skönhet, man gemongår sina operationer för att bromsa ålderns tecken. Men till vilken nytta? Man kan inte bromsa tidens tecken som märker oss eftersom åren går. Det finns ingen möjlighet att bromsa kroppens åldrande. Att jaga efter yttre skönhet består inte ,den är förgänglig som blommorna på ängen. Man blommar en tid och sedan vissnar det så är det också med våra kroppar.Varför jagar världen efter allt detta?Varför inte låta alla rynkor komma och skåda rynkornas skönhet som talar om att nu kommer en annan tid.Varför inte börja se om sin inre skönhet det som kommer innifrån och består i all evighet?Den inre skönheten i vår Ande är det vackraste som finns och kommer och leva i evig tid tillsammans med Gud.Guds Ande i oss åldras inte utan blir bara starkare och starkare i vår Ande ju närmare Fadershjärta vi kommer.Vad jag menar med detta är att varför söka efter det som är i världen som är förgängligt och kommer och ta slut och till slut dö.Varför söka det som är förgängligt men inte söka det som är oförgängligt som alltid kommer och bestå och det är vår Ande. Är inte vår Ande viktigare som lever för alltid än våra kroppar som ändå är dömda till att dö?Vad har man vunnit av all dess jagande i världen som är förgängligt? Ingenting, tomt och innehållslöst.Sök efter det som är oförgängligt och som alltid kommer och bestå och som har evighets perspektiv.Jesus är hans namn och den resan börjar vid korset där Jesus gav sitt liv för oss.Den andliga resan börjar med att vi ber om syndernas förlåtelse och ber att Jesus kommer in i våra hjärtan.Då kommer du att uppleva glädje i ditt hjära och börjar förstå livets mening som är så mycket mer än världen kan erbjuda.Det som finns i världen är förgängligt men det liv som finns hos Gud är oförgängligt och underbart. Och den börjar här och nu om du säger ditt ja till honom som älskar dig och väntar på dig.Låt dig inte luras av världens lockelser som för dig direkt till förtappelsen ,utan vänd dig om till Jesus som vill visa dig den rätta vägen.Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.Det står i Guds ord: Smaka och se att Herren är god.Gud välsigne er alla...Kramar Mirre

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards