Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Marit Blomqvist - 9 juli 2009 17:32


Foto: Leslie MazochJesus kan ha dött av spjut
 Jesus kan ha dött av ett romerskt spjut. Och korset kanske inte alls var är ett kors.
Det menar forskaren Gunnar Samuelsson som studerat korsfästelsestraffet under antiken.
Dumheter....  Jesus var redan död då man stack honom i sidan...Att läsa Guds ord i denna tid är det viktigaste vi ska göra. Vi måste veta vad Gud säger så vi har en stadig grund att stå på. Det står klart och tydligt i Guds ord att Jesus hängdes på korset. Det gjorde han för hela mänskligheten på grund av din och min synd.Tal om korset är en dårskap för dem som går förlorade men en Guds kraft för den som tror.  Halleluja

Av Marit Blomqvist - 28 juni 2009 21:44

Solnedgången i Norra Finland klockan två på natten. Tagen från min systers stuga

Av Marit Blomqvist - 28 juni 2009 14:21

Ps 23 Herren är min Herde mig skall inget fattas......

Av Marit Blomqvist - 12 juni 2009 15:41

Kommunen lägger munkavle på prästerFår säga ”glad sommar” - men inte uttala någon välsignelsePublicerad: 2009-06-10 16:29 | Uppdaterad: 2009-06-10 16:42

·

Powered by Aitellu"Glad sommar" är okej. Men där någonstans går gränsen för vad en präst får säga till eleverna på Gotland.
Allt enligt ett nytt policydokument.Att Svenska kyrkan haft representanter delaktiga i undervisningen på gotländska Väskinde skola har lett till en häftig lokal debatt under våren.


Kritiken gick ut på att kyrkan tog för mycket plats och inte var förenligt med skollagen där det sägs att undervisningen inte får bedrivas på ett sätt som påverkar eleverna i konfessionell riktning eller utestänger dem.

 Diskussionen har lett till att kommunen formulerat en ny policy.

Grundskolechefen Mats Hanell förklarar för Hela Gotland vad som gäller:-


Oavsett om man är i kyrkan eller inte får prästen gärna hälsa välkommen och önska eleverna ett gott sommarlov. Däremot är det skolan som står för programmet och det får inte vara andaktslikt eller innehålla till exempel någon välsignelse.


Det finns ännu inget förbud mot att ha skolavslutningarna i kyrkan, men många har ändå valt att söka sig till andra lokaler. 


Man blir bara ledsen och upprörd när man läser hur en kommun lägger munkavle på präster.

Jag måste nog säga att då kan man väll hålla skolavslutningen i en annan lokal än att komma till kyrkan och bestämma vad prästerna ska säga eller inte. 

Jag hoppas verkligen att alla präster och pastorer lyder den Herre de tjänar och inte en kommun som försöker lägga munkavel.

Det är väl ingen som har dött av att prästen välsignar kyrkomedlemmarna eller besökarna.Glöm inte bort att barnen till hör Gud, barnen är en gåva till oss.


Grundskolechefen Mats Hanell borde tänka om i sitt handlande med vilken rätt går han rakt mot kyrkan och förbjuder prästen att tala.

Ingen har väll rätt i att hindra barnen att höra Guds ord.

Barnen tillhör Gud och hindra dem inte.

  

Man har tagit bort i grundskolan kristendomsundervisning ska man nu också gå till kyrkan och sätta munkavel på prästen också.

Detta är helt galet och jag hoppas att kyrkan står på Guds ord och står upp för Jesus. Låt ingen sätta munkavel på er. De som inte vill ha med kyrkan och göra kan stå utanför och de som vill gå i kyrkan på en avslutning så gör det.

Det ska väl inte en kommun bestämma eller en skolnämnd. Och jag tror inte att någon dör av  en välsignelse.



Av Marit Blomqvist - 11 juni 2009 12:04





Bröder och systrar stå upp för Jesus. Som Roger Arnfjell! Gud välsigne dig!!!!            


Pingstpastor Roger Arnfjell vill vända på Humanisternas nya kampanj

Publicerad: 2009-06-11 06:00 | Uppdaterad: 2009-06-11 10:28·          


Humanisternas kampanj: o    2009-06-09 -

"Humanisternas kampanj har endast i syfte att svartmåla troende" o    2009-06-08 - Ny kampanj av Humanisterna· 

Andra mediers bevakning ·        

 Även Abba-Björn sponsrar kampanj (di.se)·        

Humanisterna vill ta reda på hur svenskarna tycker att samhället ska förhålla sig till religion. Fot (varldenidag.se)Powered by Aitellu


Humanisterna har i dagarna lanserat en stor kampanj i Sverige under parollen "Gud finns nog inte".

Med stöd av medlemmarnas donationer, bland annat från Abba-medlemmen Björn Ulvaeus, har man gjort stora annonser och ett webbtest som pekar ut att religionen har för stort inflytande i samhället.


Roger Arnfjell, tidigare pingstpastor och numera egenföretagare och internetkonsult, läste om kampanjen på Dagen.se.-Jag tyckte det var en märklig kampanj som snarare pekar mot att Gud finns.

Det är ju betydligt lättare att ha en kampanj för något än mot, så jag bestämde mig spontant för att registrera sidan gudfinnsnog.se.

 Det visade sig vara värre.

Christer Sturmark hade nämligen registrerat den sidan också, förutom kampanjsidan gudfinnsnoginte.se.


 Gud välsigne dig Roger Arnfjell..Var frimodig och stark i Herren. Han är med dig. Jag läste i dina kommentarer hur någon kallade dig/oss för hjärntvättade.

Jag log faktiskt och tänkte ”Tack och lov att jag är hjärntvättad och till ande kropp och själ med Jesu blod som rann för mig på Golgata kors. 

Våra synder är förlåtna vi är benådade av Gud. A

lla som vill och säger Ja till Jesus säger Ja till livet.

 Är det någon som blivit hjärntvättad är den som säger att Gud inte finns .

Satan har varit lögnare sedan urminnes tid och den taktik han kör med är lögn, lögn och åter lögn = ”lögnens fader” och vill förföra så många som möjligt till förtappelsen där det finns ett evigt mörker och ingen återvändo till Gud med andra ord evig skilsmässa från Gud.


Jag tror att vi har kommit till den tid då vi måste resa oss upp för Gud och Guds ord.

Gud har ju ingen användning för någon som gömmer sig i garderoben. Jag tror att vi måste klä av oss den religiösa manteln och krypa ur skinnet och fram till korset för att hämta kraft eller lämna oss på nytt för Jesus.

Vi kommer inte att klara den svåra tid som kommer med förföljelse osv. om vi inte är helt överlåtna till Gud.

Det får inte finnas något i vårt liv som tillhör världen sätt att leva.

Vi måste leva nära Jesus och se uppåt, blicken uppåt för snart är natten slut och evighetsmorgonen är kommen då vi får vila ut.

 Vi får se Jesus på skyarna vet vi att vår kamp och strid är över.

Då finns det ingen som säger att ”Gud finns nog inte” 

Jesus hämtar sin ”Obefläckade , rena församlingen  till att fira bröllop i himmelen.

Vi har fått alla fått inbjudan till att komma men många avböjer sig eller har inte tid. Många bryr sig inte utan forsätter och leva på världens sätt med andra ord Gudlöst liv

.Många säger att vi kristna skrämmer då vi talar om förtappelsen men har man tänkt tanken att det är Guds som varnar oss för att vi inte ska hamna där.

Han vill rädda oss från det hemska stället.

Vi har också fått ordinationen och riktlinjer hur vi ska göra för att inte gå fel.

Våra jordiska föräldrar vill ju inte att våra barn ska gå evigt förlorade och Gud vill inte heller förlora några av sina barn till förtappelsen.

Alla är Guds barn även de som inte är frälsta. Gud har ju skapat dig och mig men han har också gett oss en fri vilja.  

Helvetet är inte gjort för människa utan till satan och hans änglar.

Gud tvingar ingen man väljer själv vilken Herre man vill tjäna, med andra ord  den underbara goda, kärleksfulla, som älskade dig och mig så att han gav sin Son  Jesus för att dö för oss eller den Herre  som sliter dig i stycken, ge oss oro, ångest ängslan , självmordstankar, död och sedan en evig pina.

Ingenting kan skilja oss från Guds kärlek. Jesus älskar dig men kom ihåg att valet är ditt vem du vill tjäna. Och till er som redan är frälsta håll er nära Jesus, vittna tala, lev som Gud vill och ni blir välsignade.



Var rena och obefläckade, en ren församling då Jesus kommer tillbaka.

Halleluja Amen

Tack Jesus för att du är den du är. Jag ber för varje humanist som finns i världen att de ska få möta dig och upptäcka vem du är. Tack Jesus ...Jag älskar dig....


Av Marit Blomqvist - 8 juni 2009 11:37








Lilla Elicia dotter till min äldsta son och hans Johanna

 


Visst är hon söt. Jag belv farmor första gången för några månader sedan och visst är jag mormor också till flera barn.

Sju barnbarn har det hunnit komma.

Man vet ju aldrig det kan ju komma fler...Gud välsigne alla mina barn och barbarn.



Av Marit Blomqvist - 4 juni 2009 17:15




“Jag är Vägen , Sanningen och Livet” Inlägg registrerade under 'En värld i brand'


En värld i brand/ Rösta inte i EUvalet

  Gud har fortfarande kontrollen…..

http://gospel.jesuslever.eu/?cat=61 

Se fakta om EU

EU, och Val till EU-parlamentet den 7 juni 2009. Tänker DU rösta? Vad vet DU om EU och deras politik och dem som styr?  

I LÄNKEN OVAN   kan du läsa inlägg om EU. Jag har fått ta del av ett brev i veckan som säger följande:

“Det är betydelsefullt att vi INTE går och röstar vid EU-paralmentsvalet den 7 juni i år.


 Detta parlament kan inte lägga fram ett enda lagförslag och inte heller ensam fatta något beslut.

 EU-parlamentet är endast till för syns skull, så människor skall tro att det är ett vanligt demokratiskt parlament (riksdag), som kan lägga fram lagförslag och själv besluta om lagar.


För att EU-parlamentariker inte ska avslöja denna falskhet, så mutar man dem med höga löner, som ökas nu och då.

Dessutom är det svenska inflytandet i EU-parlamentet så litet, så det är lika med noll, eftersom de svenska ledamöterna endast utgör knappt 2% av ledamöterna.”


VILL DU FORTFARANDE RÖSTA? Läs mer nedan…

Vidare har jag läst i detta brev som jag fick av en partiledare:


” EN AV DE STÖRSTA LÖGNERNA som politiker av typ Al Gore eller Fredrik Reinfeldt bedriver, är klimathysterin. Docenten vid KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) i Stockholm, klimatforskaren Fred Goldberg fastslår några av dessa lögner i ett brev till den svenska statsministern.


Han menar att idén om koldioxidgasen skulle påverka klimatet är helt fel, eftersom den är så liten och inte ens kan mätas. Granskningen av temperaturutvecklingen efter år 1850 visar också att temperaturen steg lika snabbt mellan 1850-1880 och mellan 1910-1940 som under perioden 1977-2002.


Detta vill naturligtvis inte FN:s klimatpanel erkänna, utan säger att den globala uppvärmningen fortsätter och att isen smälter i en accelererande takt, vilket är två kraftiga lögner.

Det som påverkar vårt klimat är först och främst Stillahasströmmen PDO enlig Fred Goldberg. När den är positiv blir det varmare på norra halvklotet och när den är negativ blir det kallare. Dessutom påverkar solaktiviteten klimatet.


År 1940 bromsades nedkylningen med hjälp av solens ökande aktivitet, som pågick till ett s k solfläcksmaximum 2002. I april 2008 vände PDO till en negativ riktning, vilket gav köldrekord i USA, och delvis i Kanada. Dessutom är solen helt stilla och har varit det i två år.


Ismängden växer nu mycket snabbt i Arktis och amerikanska arméns bojar har visat att isen har blivit 1 meter tjockare sedan april förra året. Istället växer den både i omfattning och tjocklek.


Fred Goldberg anser att det troligen kommer att bli mycket kallt under de närmaste åren i Europa och i hela världen med missväxt och hungersnöd som följd.

 Detta borde den svenska regeringen verkligen förbereda sig på, menar Goldberg. Den borde se till att fylla “ladorna” med spannmål, medan det är möjligt.

Den svenska regeringen har tillsatt ett vetenskapligt råd, som ska ha med miljöfrågor att göra.

Men eftersom detta råd inte är ute efter sanningen, är man helt ointresserad av Fred Goldbergs forskning.

Men han är inte ensam om sina miljöfakta utan har ca 700 professorer och över 30.000 vetenskapsmän i världen, som stöder hans forskningsfakta och även hans invändningar mot FN:s klimatpanel IPCC och dess lögner.



 Forskarna och vetenskapsmännen bakom Goldberg anser också att klimathysterin är den största vetenskapliga skandalen i världshistorien någonsin. Den har kostat oss skattbetalare miljards US-dollar till ingen nytta och dessa pengar skulle ha kunnat användas till viktigare ändamål. (Telefonsamtal mellan F Goldberg och Sune Lyxell….Partiledare Ny Framtid)

SÅ: Läs igenom detta inlägg en gång till eller flera gånger och du kanske börjar fundera på vad politikerna håller på med! Vet du om hur många lögner som serveras det svenska folket?och andra folk…. Och vi går glatt på dem……

Av Marit Blomqvist - 28 maj 2009 12:03

*      





   I Svenska kyrkan är många försiktiga med att kommentera, medan RFSL gläds över en öppet homosexuell biskop.



Svenska kyrkan var är ni. Varför så försiktiga, varför inte stå  på Guds ord. Varför inte stå rak och stå fast för det du tror på eller?

Två blanka röster, några som inte visste vad de stod.  

Det kallar Guds ord för ljumhet.

Man vill göra människor till lags och man har glömt vem man egentligen tjänar.


 Man kan inte tjäna två Herrar, lär bibeln oss.

Har ni tänkt på att era röster kanske hade hindrat att Sverige skulle få en biskop som lever i synd.

Vad gör man i kyrkorna idag, man släpper in synden och börjar kompromissa och snart är hela församlingen infekterad av synd och man tror  att den Helige Ande ska verka bland dessa men jag kan säga att det är helt annan som verkar än den Helige Ande.


Ingen kan leva i synd och tro sig tjäna Gud då spelar det ingen roll vilken synd det är som finns i en människans liv

Den som inte av Gud lyssnar inte till Gud och hans ord men den som är av Gud lyssnar till honom.

Världen kan inte ta emot det som är av Gud för synden täcker deras hjärtan som gör att de inte kan se Gud.

De har inte lärt känna Gud eller vem han är så man har börjat skapa sina egna små gudar som de kan göra som människan vill med från sitt eget intresse och man sätter Gud i ett fack och sätter sig på honom och hans ord.

Jag talar om alla falska lärare som näslar sig in i fåra kläder men är som ulvar och som sliter sönder den första man kommer åt och  försöker att lura Guds folk , ärligt sökande hjärtan som hungrar efter Gud, och som  nu blir fångade i ett fiskenät på grund av att många lärare undervisar fel  och nonchalerar det Gud har lärt oss från grunden.


Någon sa till mig att det som var på GT tid gäller inte i vårt moderna samhälle utan det är det nya förbundet som gäller idag och man tar hänsyn till det samhället hur den ser ut idag med andra ord så godkänner man homopartnerskap idag på grund av att det är andra tider, moderna tider. Detta tyder på att man har glömt vad Gud har sagt i sitt ord och man har liksom skapat sig en egen gud där denna styggelse är tillåtet och mycket annat.  

Vilken villolära!!!!!!!!!!

Detta påminner mycket om Sodom och Gomorra, hur man lever i all slags omoral utan att bry sig om Gud och man lyssnar inte till Guds folk när man vill rädda dem från evig död.

Nej, man vill inte lyssna på det örat.

Till slut så förstörde Gud staden och räddade Lot och hans familj 


Vi har fått lagen alltså tio Guds bud i GT så vi vet grunden vad Gud förväntar sig av oss, men ingen kan klara det, det är vi helt klara med.

Det har vi insett och även Gud att vi inte kan hålla hans bud för har vi brutit mot ett budord så har vi brutit mot hela lagen. 


Gud sänder sin enfödde Son till oss för frälsning från synden som härjar här på jorden.

Gud sträckte ut sin hand till oss men vad gör vi med hans hand. Tar vi den så innebär det räddningen.

Men istället då ondska härjar så börjar vi vekna och liksom ramla tillbaka. Vågar vi inte stå upp för Gud och hans ord.

Lever vi inte nära Gud så klarar vi inte alla på frestningar som kommer.


Stå på dig Guds tjänare. Natten är snart slut då ingen kan verka mer.

Den gyllene morgonen är här då vi kan vila ut.


 2 Pet 3:17 Nu har jag varnat er i förväg, kära vänner, så att ni är på er vakt när dessa onda människor kommer med sin falska undervisning. Låt er inte bli lurade, så att ni förlorar er tro på Jesus


V18 Håll istället fast vid den kärlek och förlåtelse ni har fått uppleva, och se till att ni varje dag mer och mer lär känna vår Herre Jesus Krist, han som har räddat oss. Hans är äran både nu idag och i evighet. Amen 

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards