Senaste inläggen

Av Marit Blomqvist - 2 juni 2007 11:51

Finns Gud: kunde man läsa i Ny teknik 02 juni.


Man kan läsa följande i Ny teknik. Finns Gud?

Den inbitna ateisten och biologen Richard Dawkins går hårt angrepp mot religionen i alla dess former i sin nya bok " The God Delusion".


Man kan läsa vidare: Är det den ständiga korruptionen i tredje världen, med fattigdom och svält som resultat, som fått många att vända sig till religionen-då vanligt vis islam? Men hur kan de då acceptera att Gud, om han är så allsmäktig som det sägs, kan tillåta så mycket svält, orättvisor, sjukdomar och lidande på på jorden? Varför gör han inte något åt saken.


Vidare står det: Många är också de som på olika sätt försökt att filosofiskt sätt bevisa, eller motbevisa, Gud existens. Inte minst den store Thommas av Aquino.

Dawkins anser emellertid att fråga om Guds existens borde kunna prövas vetenskapligt, precis som vilken teori som helst.



O Min Gud förbarma dig över människor som inte känner dig och som sätter sig över din helighet och rättfärdighet. Ja, mitt hjärta gråter när jag läser sådant här där man förnekar Guds existens.

Har man glömt bort att Gud skapade människan till sin avbild och att vi skulle leva i harmoni och kärlek med Gud men då när synden som in i bilden kom också döden in som brev på posten och all ondska som finns.


Har man glömt att det finns en ond makt som gör allt för att förblinda människans ögon som är Guds skapelse.

Man skyller på Gud att det är hans fel att det finns sjukdomar, svält och allt elände som finns i världen.'

Att det finns så mycket elände i världen är satans verk och människans ohörsamhet vad Gud säger.

Synden har sin lön, det man sår får man skörda.

Sår människan ont och följer syndens och ondskans gärningar så får man också uppleva  ont och död och som är syndens lön och det kommer vi inte undan med. Och det vet vi om utan att ens läsa Guds ord för Gud har lagt det i våra hjärtan där vi kan skilja på rätt och fel, eller gott och ont.

Sår vi det som är gott så får vi också skörda gott där ur och får välsignelser av Gud.

Människa valde sin väg att gå från Gud, kan det bli annat än elände då?

Kan det föra med sig annat än ondska när man följer ondskans gud som regerar i denna världen.



Vem är människan som förnekar Guds existens, naturen och allt som är skapat på jorden är av Gud.

Allt som är skapat av Gud i naturen står som ett vittne utan ord att Gud finns och börjar vi söka skaparen så kommer han också att uppenbara sig för oss.

Att människan söker sig till religioner är väl inte så underligt för man har en Guds längtan inom sig medveten eller omedveten.

Gud har lagt det i våra hjärtan så människorna är en andlig varelse som behöver Gud för att kunna leva i frid och rättfärdighet.

Har man tänkt på att det är skillnad på vår Himmelska Fader och olika religioner.

Gud sände sin son Jesus till oss medan vi ännu var syndare men i andra religioner söker man sig till Gud och vill prestera något i sina liv för att behaga Gud.

Ja, det är skillnaden att Gud steg ner till oss medan vi ännu var syndare men andra religioner söker man själv och vill göra goda gärningar eller vad det nu än är.


Ska vi finna Gud så går vägen till Gud genom Jesus som dog för oss på korset, han dog för hela mänskligheten för att föra oss till Gud där vi hör hemma.

Vi kan inte få svar om Guds existens genom konstiga filosofiska medel eller med vetenskap. Vi lär endast lära känna Gud genom att ta steget och tacka ja till frälsningen.

Det är Gud som uppenbarar sin gestallt sin rättfärdighet och helighet genom den Helige Anden.

Den människa som söker svar på ,om Gud finns genom vetenskap kommer aldrig att få sitt svar hur han eller hon bär sig åt.


Man kan också läsa i NyTeknik hur man gjort en undersökning om bönens makt. GUD HÖR INTE BÖN

Hur kan man hålla på att jäcka med Gud och testa honom så här.

Tror man att Gud svarar på bön för den sjuka testen genom att människan använder sig för vetenskapen och jämföra bönens makt.

Vem tror människan Gud är? när man gör så här, det är det samma som att spotta Gud i ansiktet.

Finns det ingen respekt för Gud längre?

Låt Gud vara Gud i ditt liv men istället gör du dig själv till Gud mot Gud.

Vem är du människa som sätter dig emot Gud som är mäktigare än du?



Det jag har skrivit här om texten så är det den antikrist  som kommer och som finns redan som Guds ord talar om och varnar för, därför är det viktigt att vi lever nära Jesus.

Vet du inte om att Jesus är i ditt hjärta så består du inte provet står det i Guds ord.



Guds folk vakna! Var inte som de jungfrurna som sakande olja i sina lampor.

Det kommer o komma en tid av förföljelse som inte kan liknas vid något annat, men frukta inte säger Herren. Vi vet att detta skall komma  och det måste komma och då vet ni också att Jag kommer snart.

Jag ger er styrka och kraft så var vid gott mod .Jag har besegrat världen och den ondska som råder.

Allt är mig underlaggt. säger Herren så var vid gott mod. Jag är med er intill tidens ände. Amen


Gud välsigne er....

























Av Marit Blomqvist - 1 juni 2007 09:42


Den ädla diamanten som rymmer din hand.

Du kan hålla i den med båda dina händer. Den gnistrar och lyser upp dina händer och den bildar olika mönster och färger  i din handflata som regnbågen.

Du vänder och vrider på den så ser du att den är precis lika på alla sidor och den är rund som en boll och det finns ingen slut på den, hur du än vänder på den.



Diamanten är ren och det finns inga revor  i den värdefulla stenen utan den strålar av äkthet, helighet, kärlek, glädje, helande både för kropp och själ,

upprättelse, mening med livet, kännedom om dig själv vem du är i Guds ögon, evigt liv och evig gemenskap med Gud.



Vår himmelska Fader håller sina ut sträckta händer med den värdefulla diamanten mot dig och det är en skatt som han vill ge dig och som är vår sigill när Jesus kommer tillbaka. Vill du ta emot den?

Hela vårt liv innefattar och har sin helhet i denna värdefulla sten.

Det är Guds rike som innefattar allt i denna skatt som Gud vill ge oss.

Guds rike är inom oss och börjar här och nu och den vägen till Gud går genom Jesus.

Ta emot diamanten, ta det till ditt hjärta och göm den väl för den är så värdefull och ger dig evigt liv.



Matt 6 :19-20 Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl.

20 Samla er skatter i himmelen, där varken rost eller mal förstör  och där inga tjuvar  bryter sig in och stjäl.

21 Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara.


Den skatt som Gud vill ge dig är mycket mer än det som finns i världen.

Allt det som finns i världen är förgängligt och kommer inte och bestå.

Men det Gud vill ge oss är av evighetsvärde och det är den diamanten som håller, det är frälsningen, syndernas förlåtelse, upprättelse och ett evigt gemenskap och relation med Gud som börjar här och nu.



Jes 1:18 Kom låt oss gå tillrätta med varandra, säger Herren. Om era synder är än är blodröda, skall de bli snövita, om de är som scarlakan, skall de bli vita som ull..

19 Om ni är villiga att höra, skall ni få äta av landets goda.

Gud väntar på dem som ännu inte gett sitt liv till Jesus. Är du villig att höra det Gud säger till dig idag eller förkastar du honom och den skatt han vill ge dig.



Jes 1:16 Tvätta er och gör er rena. Tag bort era onda gärningar från mina ögon. Sluta att göra det som är ont.

17 Lär er göra det som är gott, sök det rätta.



Hur ska vi tvätta oss rena?



Jesus dog för oss alla och hans blod renar oss från all synd och orättfärdighet.

Joh 3 :16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde son att var och en som tror på honom inte ska förgås utan ha evigt liv.

17 Inte sände Gud sin Son till världen för att dömma världen utan världen skulle bli frälst genom honom.


Gud älskar dig och mig med gränslös kärlek att han gav sin Son Jesus för att dö i vårt ställe. Gud sände Jesus då vi ännu var syndare och han kom till oss för att rädda oss och berätta om det glada budskapet att det finns en Gud som älskar oss och att vi är Guds skapelse. Halleluja

Gud är vår starkhet och vår lovsång. Amen



Det var lite tankar jag hade idag och vilket jag hoppas att du förstår och kan ta in i ditt hjärta.

Diamanten som Gud vill ge dig är frälsningen och allt vad det innebär att vara ett Guds barn i helhet.

Gud vill ge dig och mig allt, skulle då inte vi ge allt till honom.

Ta emot skatten och förvalta det väl i ditt hjärtats innersta.

Strömmar av levande vatten kommer att flyta i ditt innersta genom den Helige Anden som är vår hjälpare som Gud sände för att vi skulle undfå kraft i alla situationer.



Gud välsigne dig vännen...



















Av Marit Blomqvist - 29 maj 2007 12:34


Guds hjärta gråter över mänskligheten idag. All ondska som råder i världen sliter människan i stycken både andligt och själsligt.

Gud ville och vill försona människan i dag med sig själv genom att Jesus dog för oss på korset men ingen vill lyssna, ingen vill vända sitt hjärta till Gud och ta emot nåden och frälsningen.

Hur länge har vår himmelska Fader tålamod med världens barn som gör allt ont som står framför deras ögon när man ändå har hört om Jesus och fått kallelsen till att vända om och sluta med sin ondska.

Ja denna världen stinker i Guds närhet och hans helighet.

Man sätter sig upp mot Gud och gör sig själv till Gud och går sina egna vägar och varje steg man tar så lämnar man ondska bakom sig.


Många kanske tänker att Gud är kärlek och inget ont ska hända oss så vi kan fortsätta göra det som behagar oss.

Nej, min vän, Gud är kärlek men han är också en sträng Fader och domare och han ser inte synden mellan fingrarna.

Vi kommer alla att stå till försvars en gång för våra handlingar när Jesus kommer tillbaka.

Vänd om till Gud medan han låter sig finnas, lyssna på Gud medan han talar till dig genom alla vittnesbörden om de troendets liv, alla under och tecken som Jesus gör bland människor idag.

Läs Gudsord som är ett kärleksbrev till människan som någon sa och lär känna din himmelska Fader och vem du är i Faderns ögon som människa.



Bibelverser berättar att om vi vänder oss till Gud så tas slöjan bort så vi kan se Gud i vår ande och i vårt hjärta  hans härlighet och vi kommer och känna hans närvaro i våra liv om vi öppnar vårt hjärta till Jesus.



2 Kor 3:16 men när helst någon omvänder sig till Herren, tas slöjan bort.

vers 18 Och vi alla som med avtäckt ansikte skådar Herrens härlighet som i en spegel,vi förvandlas till en och samma bild, från härlighet till härlighet. det sker genom Herren, Anden.



2 Kor 4 : 2-Vi har avsagt oss allt hemligt och skamligt och använder inga knep. Vi förfalskar inte Guds ord utan lägger öppet fram sanningen och anbefaller oss själva inför Gud åt varje människans samvete.

Vers 3  Är vårt evangelium dolt, så är det dolt för dem som går förlorade.

Vers 4 Ty det är tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut ur evangeliet om Kristi härlighet- han som är Guds avbild.


" 2 Kor 4: 6 Ty Gud som sade:" Ljus ska lysa fram ur mörkret, Han har låtit ljus lysa upp våra hjärtan, för att kunskapen om Guds härlighet, som strålar fram i Kristi ansikte, skall sprida sitt sken.


När vi vänder om till Gud så kommer det ske en förvandling i ditt liv, där det som var mörkt tidigare kommer att få ljus och du kommer o se allt med Guds ögon som Gud ser det.

Du kommer och uppleva Guds härlighet och du kommer också se världens ondska och det lidande som finns i världen på ett helt annat sätt.

Du vill inte längre göra det som ont är för du tillhör Gud och är ett Guds barn.

Den som är ett Guds barn vill inte synda mer eller leva i synd för du blir en helt ny skapelse när du tar emot Jesus i ditt liv.

"Det gamla är förgånget se något nytt har kommit."

Herren är Anden, och där Herrens Ande är där är det frihet.


Gud välsigne er alla och fråga om du är med bland dem när Jesus kommer tillbaka eller lämnas du kvar.

Denna fråga handlar om evighets perspektiv.

Vill du vara med i Gud himmel eller stå utanför i all evighet som inte finns något slut på.

Amen






Av Marit Blomqvist - 25 maj 2007 09:53

Hej mina älskade vänner och Gud välsigne er var ni än är.


All ära till min himmelska Fader att vi som mött Jesus och frälsningen kan berätta för andra om det glada budskapet att Jesus lever och att det finns hopp för mänskligheten.

Det finns så många sargade själar i världen som inte finner det dom söker efter och allt känns bara att man inte orkar längre.

Man försöker existera och leva men allt känns jobbigt och man knappt orkar gå upp på morgonen för det känns tungt.

Till och med det minsta man ser att man borde göra men allt är som man skulle lyfta ett berg och till slut så sitter man bara på soffan och man orkar inte.



Ensamheten och ångesten finns där och man har ingen att vända sig till.

Många har sökt och söker läkarhjälp och det är inget fel att göra det , man har fått mediciner för att att dämpa oron i sin själ.

Lugnande mediciner, antidepressiva medel hjälper men oron och ängslan finns där. Varje dag blir en tung börda för man är orkeslös, man existerar men man lever inte längre.


Ja och jag vet att många känner igen det jag skriver för jag har upplevt det själv. Hur ensam man är med sina tankar och sin ångest för att orka leva överhuvudtaget. Många frågor formar sig men man får ingen svar.

Jag har själv velat dra täcket över huvudet när jag vaknade på morgonen för det var jobbigt att möta en ny dag igen.

Jag existerade men jag levde inte.

Att leva i ångest och depressioner varje dag sliter på människan, den äter upp människans själ invändigt.



Ja jag kommer med det glada budskapet att det finns , läkedom och frid som många söker idag.

Människan ska allenast inte leva av bröd utan också av det som kommer från Gud.

Guds ord är som honung i vår själ. Guds ord är sant och sanningen finns hos Gud.

Människa är en andlig varelse som har ett behov av Guds relation och vara honom nära.



Jag vet vad jag berättar för detta är själv upplevt. 

Jag minns dom nätterna jag ropade till Gud under tårar och jag minns hur jag kastade mig i sängen´och ropade från mitt inre att om du inte finns Gud så kan jag lika gärna lägga mig och dö för jag orkar inte längre.

Det var en ångest och en kamp om mitt liv det vill jag lova.

Jag minns också hur  det blev lugnt i mitt sov rum och jag minns också hur den Helige Anden kom med vila som inte kan beskrivas i ord.

Jag kände bara hur jag ramlade i hop i Jesus armar raklång och helt slut.

Mitt liv fick en vändpunkt från att ingenting vara till ett liv med mening och styrka och kraft och det var när jag gav mitt liv till Jesus.



Jag fick frid i mitt hjärta och jag frågade någon en gång" Ska det vara så här"

Ja fick jag till svar, det ska vara så.

Det är som när lärljugarna var ute o fiskade när de överraskades av storm och Jesus näpste vinden och det blev lugnt.

Det samma hände med mig.

Jesus stillade stormen i mitt hjärta som hotade att dränka mig och ett ord från honom så blev det lugnt.

Prisat vare Herren namn.

All ära till Jesus som är konungarna konung och som kan och vill förvandla våra liv och ge mening i våra liv.


Min uppgivenhet blev till hängivenhet till Jesus, en helöverlåtelse till att bli hans tjänarinna och han budbärare om det glada budskapet till vår sargade värld.

Jag har inget att berömma mig av utan detta är nåd att vi kan komma till Gud och den vägen går genom Jesus som dog för din och min skull.

Priset är redan betalt genom Jesus död på korset där vi kan böja oss ner och ta emot frälsningen. Halleluja.



Vänd om till Gud där du får vila för hjärta och själ.

Jesus vill att du kommer och ger ditt liv till honom just nu.

Du har kanske förlorat allt och känner att du inte orkar själv längre.

Jesus säger: Kom till mig ni alla som hungrar och törstar efter rättfärdighet ty de skola bli mättade.

Ge honom allt, hela ditt liv. Nalkas du Gud så nalkas han dig.



Gud välsigne er...Kramar Mirre























Av Marit Blomqvist - 23 maj 2007 10:59

Vänner hur kommer det sig att naturen återuppstår varje vår är det slumpen somliga tror det .....!


Men jag har svårt att tro att slumpen kan göra så att blomman blir lika vacker varje vår att fåglarna kommer tillbaka till oss också varje vår.


Det måste finnas en mening med det ....  tror det är så att Gud vill visa sin

omsorg om oss och visa hur mycket han älskar oss människor, som är kronan på hans verk, att vi ska få möjligheten att njuta av hans övriga skapelse varje år, samtidigt vill han ge oss en påminnelse om evigheten.

För han älskar oss så mycket att han också vill att vi ska bli frälsta och få del av hans underbara nåd och trygghet. Få vara tillsammans med honom i evighet. 

Good bless you från Mirres blivande man Lennart

Av Marit Blomqvist - 21 maj 2007 08:52

Gud välsigne dig vännen.


Ja, jag vittnar om Guds under och ingen kan tvivla längre om att Gud finns. Det finns mågna människor som fått helande och upprättelse i sina liv när man går Gud till mötes.

Jesus älskar oss o har dött för vår skull på korset där han led döden för hela mänskligheten.

Jag har funnit Jesus i mitt liv genom att ta emot honom i tro o gett hela mig till Gud och det är då livet börjar med Gud och vandringen med honom.

Skulle jag tystna med mitt vittnesbörd så skulle stenarna ropa. Nej, Jag kommer aldrig att tystna. Hur ska jag kunna vara tyst när mitt hjärta flödar över av Guds glädje i mitt liv. Hur ska jag kunna vara tyst när lovsången är så stark och min tacksamhet till Gud att han frälste mig och gjorde mig fri.



Ja , jag vill vittna om Jesus för att många andra ska finna honom och berätta att här finns det du söker. Här finns det som ger liv. Här är det frid som övergår allt annat och som världen aldrig kan ge.

Jesus uppmanr oss oxå att gå ut i hela världen och berätta om det goda budskapet.

Jag vittnar inte för att fylla min församling, jag vittnar för att många går fölorade och jag vill berätta för alla som vill höra att här är det liv som var tänkt för oss i begynnelsen och då spelar det ingen roll vilken församling man går med i om det är pingst, mission eller frälsningsarmeen efter att man tagit emot Jesus.

Församlingen är viktig för där har man gemenskap med varandra, där växer man till tro och man får sin styrka och där kan man stilla sig ner o bara lyssna till Guds ord.

Så det handlar inte om att värva församlingsmedlemmar för då skulle mitt arbete här vara död.

Nej, vännen jag lyfter fram Jesus och vad han har gjort för mig och i många andras liv.

Jesus har vänt mitt liv från ångest, bedrövelse, gråt, från mörker till glädje framtid och till ett hopp.

Därför vittnar jag att Jesus lever för att många ska vända sig om till Gud.

Jag kommer och ropa ut Jesus namn och berätta för alla som vill höra så länge jag andas och finns till.



Jag har blivit räddad för att rädda.

Jag är inte född för min egen skull för jag är född för andras skull.


Jesus älskar oss och han säger. Jag är vägen sanningen och livet, ingen kommer till Fadern utom genom mig.


Gud välsigne dig vännen..kramar Mirre









Av Marit Blomqvist - 20 maj 2007 17:00

Hej på er alla och Gud välsigne er.


Idag var det en stor dag, jag blev medlem i frälsningsarmen.

Det var en stilla möte där den helige Anden var över oss.

Vi alla kände en ödmjukhet inför Gud så en del gick och böjde knä efter predikan som berörde oss alla.

Kårledaren Anders predikade om en man som var spetälsk och som hade levt sjuk i många år och när mannen fick höra om Jesus att han vara nära det området där den spetälke vistades så började den sjuke mannen att gå mot Jesus. Vid Jesus berörning så blev han frisk och den föredetta sjuka mannen kunde återvända tillbaka till sina nära och kära.



Ja, alla behöver vi berörning av Jesus på olika sätt.

Vi kan gå till Jesus med våra tankar och vår längtan vad det nu än är så kommer vi att beröras av Jesus. Den store mästaren går alltid vid vår sida och han lämar oss aldrig.

Heb 13 :5 Gud själv har sagt: Jag ska aldrig överge dig, aldrig svika dig.



Att vara ödmjuk inför Gud och vandra med Gud innebär att vi låter Gud vara Gud i våra liv i alla livets områden.

Att ha gett en del till Gud i våra liv men behåller en del för oss själv kommer inget gott där ur. Vi håller inte om vi inte ger allt till Jesus.

Att vandra med Gud handlar om helöverlåtelse till honom i våra liv då kommer också Gud att vara nära oss och vi kommer och känna hans närhet.

Vi kommer att lära känna honom på ett sätt som aldrig tidigare om vi låter Gud vara i centrum och ha första platsen.


Ps 25 :9 Han leder den ödmjuka rätt, han lär de de ödmjuka sin väg.


En ödmjuk människa söker först o främst Guds ledning i allt och den ödmjuka vill höra om det Gud vill undervisa om. Den ödmjuka människan vill vara nära Gud o vill känna hans närhet och kärlek.

Ju mer vi är inför Gud ju närmare kommer vi honom. Gud har ju sagt. Nalkas vi honom så nalkas han oss.



Ps 25:12 Den som fruktar Herren får undervisning av honom om den väg han ska välja.


Att frukta Herren innebär att ha och känna vörnad för Gud ,för han är helig.

Den som känner vördnad för Gud och söker hans vilja  kommer också bli undervisad av Gud och Gud kommer och staka ut vägar det han har tänkt för dig och mig.

Den människa som låter Gud vara Gud i sitt liv kommer sannerligen också att bli ledd av Gud.



Låt Gud vara Gud i ditt liv så kommer han ta hand om dig på alla livets om´råden. Håll inte tillbaka något i ditt liv. Har du något i ditt liv som du tycker att det inte är bra så tala om det till din himelska Fader så kommer han med sin hjälp.

Var ärlig mot Gud, för han känner ändå ditt hjärta utom och innan så man kan inte dölja något för honom ändå.



Ps19 :8 Herrens undervisning är fullkomlig,den ger själen nytt liv.

Herrens vittnesbörd är sant, det gör enkla människor visa. Herrens befallningar är rätta, de ger glädje åt hjärtat. Hans bud är klart, det upplyser ögonen. Herrens fruktan är ren, den består i evighet.

Herrens domslut är sanna, de är alla rättfärdiga. De är dyrbarare än guld, än mängder av fint guld. De är sötare än honung, än renaste honung.



Se  varken mot höger eller vänster utan rikta blicken på Jesus.

Har vi Guds frid i våra hjärtan kan inget rubba oss från honom. Vi står stabila om det så vore en orkan runt om kring oss.

Inget som smids emot oss ska ha någon lycka.

Den som är i oss, är starkare än den som i världen är.

Jesus är hans namn, Jesus är hans namn, Jesus är hans underbara namn.


Amen....


















Av Marit Blomqvist - 18 maj 2007 09:09

Hej på er alla därute och Gud välsigne er och ett stort tack till alla som besöker min sida och jag hoppas och ber att det är en välsignelse för alla som läser det Gud har att säga till var och en av oss.

Ja , det är jag övertygad om att det är till tröst, uppmuntran och uppmuntran till att inte ge upp den goda kampen tills vi får segergrannsen o av sett vad vi möta få.

Vi har en som är starkare än den som i världen är och han har redan vunnit seger på korset över två tusen år sedan.

Hans namn är Jesus och han förmår allt och det finns inget han inte förmår så det finns inga hopplösa fall för vår Gud.

Jag kan inte hitta i Guds ord där det står att det finns saker som Gud skulle inte förmå att hjälpa oss med, nej, det står, för Gud är allt möjligt.

Det finns inget som inte Gud förmår att göra. Allt är honom underlaggt och allt ska böja sig i hans namn. Prisat vare hans namn.



Ps 18:26 Guds väg är fullkomlig. Herrens tal är rent. Han är en sköld för alla som flyr till honom.


Ja, endast Guds väg är fullkomlig som vi kan vandra på.

Ja, endast hans väg ger oss frid i våra hjärtan och våra själar.

Ja Herrens tal är rent och han är full av nåd och sanning och vi kan fly till honom när fara är på färde och han ger oss skydd.



Ps18:29 Du låter min lampa brinna klart. Herren, min Gud gör mitt mörker ljust.

Gud har öppnat mina ögon att människan ska allenas inte leva av bröd utan av Guds ord.

Människan riktiga liv börjar med Jesus som är vägen , sanningen och livet.

När vi låter Jesus komma in i våra liv då tänds lampan i våra hjärtan och vi kan se. Vi behöver inte famla i mörkret längre och försöka att existera utan nu börjar ett liv.

Där det var mörkt tidigare tänds en klar stråle av Guds härlighet och du vill inget hellre än att vara i den glansen och börja vandra med Gud.

Guds väg är fullkomlig och på den vägen kommer det inte fattas dig något.



Höga visan 2: 14 Du min duva i bergsklyftan i klippväggens gömsle, låt mig se ditt ansikte, låt mig höra din röst, ty din röst är så ljuv och ditt ansikte så skönt.

Så här säger Gud till dig och mig. Vi behöver inte gömma oss utan gå till din skapare och öppna ditt hjärta inför honom, låt honom se ditt ansikte låt honom höra din röst. Gud längtar efter att se ditt ansikte och höra din röst och han vill ha gemenskap med dig.

Ingen kan älska som Gud, ingen kan ge dig frid i ditt hjärta och själ än Gud.

Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen men ändå till sist förlorar sin själ. Vi kan ha rikedommar, makt och pengar men vad får du med dig när dina dagar är räknade och tar slut. ingenting.

Där din skatt är kommer också ditt hjärta att vara.

Denna världens rikedommar kommer  inte trösta dig eller ge dig det din inre människa söker.

Samla dina skatter i himmelen där inga tjuvar och mal förstör.

Än en gång ,vi bör samla våra skatter i himmelen.

Där vår skatt är, där kommer ocskå vårt hjärta att vara.

Många söker på fel ställen ,men det finns inte där.

Denna världen kan inte ge dig det du behöver och längtar efter.

Jag har oxå sök på fel ställen men jag fann min skatt som är så dyrbar  och det är mitt liv i och med Jesus. Ett liv som inte går att förklaras utan bara erfaras var det någon som sa.



Jesus säger: Kom till mig ni som hungra och törstar efter rättfärdighet så skall ni bli mättade.

Vänd världen ryggen och kom till källan och drick av livets vatten.

Det vattnet du dricker nu kommer du och bli törstig igen men dricker du av det som Gud ger dig så kommer du bli mätt.

Det talas om det andliga törsten här.

Människor är törstiga och hungriga i andligt sätt och försöker mätta sig med alla olika medel men det finns en källa som man kan dricka och bli vederkvickt av både till ande, kropp och själ.

Den levande källan är Jesus och Jesus är vägen till Gud


 Ps 23 Herren är min herde mig skall inget fattas. Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. Han vederkvicker min själ,han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.

Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig. Din käpp och stav, de tröstar mig.


 Var frimodig min vän...Jesus älskar dig..kramar Mirre












Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards