Senaste inläggen

Av Marit Blomqvist - 22 april 2009 14:33

Man kan läsa i Dagen att:Sveriges största EFK- församling håller på att ompröva medlemskapsbegreppet. Nu öppnar Saron i Göteborg för även homosexuella som lever i partnerskap kan bli medlemmar.Man talar om en ny församlingsordning, man har arbetat fram nya stadgar om en ny församlingsordning.

 Man menar att många i våra församlingar har ruggat på ”att leva som sambo är ok nu för tiden. Och skilja sig och gifta om sig är ok. Och nu öppnar man för homosexuella par som praktiserar homosexualitet.  Dessa tre ting har inte Guds välsignelse utan det är människo läror. Vi kan läsa om skilsmässa i GT och varför det gavs till människan genom Mose men det var inte Guds tanke från början vad det gäller äktenskap. Utan äktenskapet är heligt och rent mellan man och kvinna och ingenting annat och äktenskapet är instiftat av Gud. Den som Gud har sammanfogat må ingen människa dela.

 Saronför samlingen menar att man står för man och kvinna äktenskap men ändå tillåter man homoförhållande i församlingen vilket Gud säger i sitt ord att det är synd. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.Vore det inte bättre att undervisa om Guds ord vad Gud säger om homosexualitet än att ta bort sanningar som Gud sagt. Jag skulle inte vilja vara i den pastorns kläder som undervisar fel och tar bort det som Gud har sagt i sitt ord. Han undervisar inte bara fel  utan han gör uppror mot Gud själv genom att undervisa lögn i stället för sanning.


Joakim Hagerius får frågan: Anser ni att utlevd homosexualitet är synd?


På den frågan svarar han- Vi har inte vigsel gudstjänst för samkönade par i församlingen. Vi har inte vi en välsignelseakt för samkönade par..I det har vi angett en riktning. Sen blir det så utpekande och ofta förenklade om man börjar peka ut där och där är det synd. Alla vi människor är influerade av synd och alla olika symtom på det, säger Joakim Hagerius.

Jesus tog all synd på sig då han spikades på korset, vi har kanske symtom från gamle Adam men vi kan råda över synden och säga Nej.

Hur ser ni på bibel orden om homosexualiteter, till exempel Paulus som uttrycker sig mycket negativt?


Joakim Hagerius svarar att vi säger att äktenskapet är norm, men vi ställer det inte som krav på medlemskapet.


Kan du se framtiden att det blir välsignelseakt för samkönade par i Saron?

         Hagerius svarar – Där jag står nu, och där församlingsledningen står nu, där har vi svårt att se att det är nästa steg. Samtidig måste man vara ödmjuk, vi har förändrat oss på en mängd punkter historiskt. Hade frikyrkan sett ut som det gjorde för 50 år sedan hade få velat vara med där. Så vi är ju glada att vi ändrar oss i olika frågor, som till exempel i synen på skilsmässa och på barn födda utanför äktenskapet. Men en välsignelseakt har jag svårt att se. Jag har svårt att säga något.


Jag känner en stor sorg i mitt hjärta att en församling beter sig på detta vis. Man silar mygg och sväljer kameler.Läser man inte Bibeln eller har man inte bibeln som rättesnöre längre då man börjar ta bort och lägga till som det behagar. Bibelns skrift gäller än Gamla testamentet som det nya.

Har man inte läst att homosexuella, drinkare och horor som lever så ska inte få se Guds rike. Jag minns inte riktigt var det står i bibeln men att det står där. Man kan uppleva det som hårda ord men det är Guds ord jag citerar.Vem är du människa som lär fel det vore bättre för dig att en kvarnsten hängdes runt din hals och sänktes i havet. Tack Gud att det finns församlingar som lever som Kristi kropp i helighet och helgelse.Vi ska tala om för våra bröder när någon lever i synd för att hjälpa denne att göra bättring .

Läs Matt 18:15-17 Om en broder har begått synd)Detta handlar inte om att peka ut någon som lever i synd utan detta handlar om att tala med personen i att fråga och komma till denne i kärlek och omtanke för att han ska komma till insikt om synden i sitt liv. Vi som känner Gud och Guds ord ska informera och berätta för dem som inte vet något om Gud vad Guds ord säger och inte bara jamsa med världens sätt att leva. Den kristnas liv skiljer sig från världens sätt att leva. Vi lever i världen men inte av världen.


 Jag satt och tänkte att hur kan våra pastorer och kristna lärare lära ut som en gång i tiden lärt sig grunden om vem Jesus är och nu har övergått till att predika  lögn ogudaktighet till människor och lära ut sådant som Gud säger att det är synd. Och därmed för många till förtappelsen och det är på grund av dina ord som sagts som inte överensstämmer med Guds ord och hans vilja. 

Den läran som församlingen Saron lär ut kommer inte från Gud utan det är en annan lära som jag inte känner igen enligt Guds ord.

     
Av Marit Blomqvist - 15 april 2009 11:35

                                                  

                                

                                        Vårstädning 

Jag var på väg till stan igår för att uträtta ärenden. Väl inne på förorten såg jag hur människor var i full gång med sina trädgårdar och man hade gjort i ordning sina trädgårdsmöbler och man hade satt blommor i en kruka som stod bredvid två solstolar. Trottoarerna hade kommunen sopat av och allt var så fint. Allt var pusta och fejat för att vänta in våren.

                                &

Mina tankar gick till Jesu ankomst. Jesus har sagt i sitt ord att han kommer tillbaka för att hämta hem oss, hands folk.  Är vi lika noga med vårt inre som vårt yttre människa? Har vi gjort oss beredda för att vänta in Jesus och ta emot honom? Har vi varit i bön och frågat Gud om allt står väl med dig och mig.

Har vi putsat vår ande, själ och kropp till rättfärdiga gärningar med egen kraft men vi måste ha klart för oss att det räcker inte till, utan vi behöver den Helige Ande till hjälp.  Putsa vårt inre liv räcker inte med att vi gör det själva och vi tror oss leva ett rätt liv och tänka att jag är ju snäll, betalar skatt och ger en peng då jag går och handlar i en samlingsbössa så jag har det bra som jag har det.

Det liv blir till något religiöst, utsidan är väl putsad men ens inre är ett bygge som passar till att rivas ner och man bör börja om på nytt igen för att bygga upp för att inte förruttnas helt och hållet.

                                                  &

Tit 3:4 -6

Men när Guds, vår frälsares, godhet och kärlek till människorna uppenbarades, frälste han oss, inte för rättfärdiga gärningar som vi hade gjort, utan på grund av sin barmhärtighet, genom ett bad till ny födelse och förnyelse i den Helige Ande,  som han rikligt utgöt över oss genom Jesus Kristus, vår frälsare.

                                             &Vi byter ut ett liv i synd mot ett som står under Guds Heliga Andens ledning. All vår synd tvättas av, inte bara vissa synder. Vi får evigt liv med alla des förmåner. Vi får leva i ett flöde av helig Ande som ständigt förnyar vårt inre. Inget av detta sker på grund av att vi på något sätt skulle förtjäna det- allt är en gåva genom Guds godhet.

Alla tre personerna i gudomen är delaktiga i räddningen. När sonen har friköpt oss sänder Fadern sin Helige Ande att tvätta bort vår synd och dagligen förnya oss.

                                 &

Visst är detta bättre än gå runt i sin egen kraft när vi har en så mäktig Gud att han kan hjälpa oss med det. Vi ska lägga bort allt religöst ifrån våra liv för det kommer vi inte nära Gud med. Vi bör göra oss i ordning för Jesu ankomst som vi gör oss beredda på att möta våren med städning osv.Vi bör alla ställa frågan till oss själva. Hur har jag det med Gud?  Är allt väl? Om inte så gå inför Gud i bön och tala med honom från uppriktigt hjärta då lyssnar han på dig.  Amen.      
Av Marit Blomqvist - 7 april 2009 13:00


GLAD PÅSK/GUDS FRID

DETTA GJORDE JAG FÖR ER  VAD GÖR NI FÖR MIG

Den korsfeste

Av Marit Blomqvist - 1 april 2009 11:20






En gammal vän till mig Assar som har betytt mycket för mig under tiden då jag var nyfrälst. Han har följt mig hela vägen till idag och sett mig utvecklas. 

Han är en underbar vän i Herren , full av uppmuntran och sprider hopp omkring med Guds ord. Så tveka inte att höra av er till Assar. Han är en underbar vän...Gud välsigne er alla...Mirre


1.FULLSTÄNDIGA RÄTTIGHETER.



De som vill bli ärade av människor kan inte tro därför att de söker äran ifrån människor och inte från Gud. Joh.5:44  är en intressant vers som handlar om den dåtida religiösa eliten ”Hur skall Ni kunna tro Ni som vill bli ärade av varandra och inte söker äran hos den ende sanne Guden?” Det var Jesus som sa de orden. Normen    för skratt och att uttrycka glädje inför andra är snarare ett barns  än en religiös person. Har Ni tänkt på att glädje är en av Andens frukter? Jesus var illustrativ och ställde ett barn framför sina lärjungar och sade att om Ni inte blir som barn kan Ni inte komma in i himmelen. Det naturliga och spontana hos barn är, lätt till både skratt och gråt. Ibland tänker jag på oss kristna som kånkar omkring som överlastade packåsnor trots att Jesus sagt ”Kom till mig alla Ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka Er vila. Ta på Er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, SÅ SKALL Ni finna vila för Er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt”.


Legenden säger att Jesus som var snickare till yrket – var skicklig när det gällde att tillverka ok. Fil.4:6 ”Gör Er inga bekymmer” – behöver bara gå till mig själv - när ett bekymmer är avklarat hittar vi strax nästa – vi är små fabrikörer och man tänker på Gnosjöandan och alla duktiga fabrikörer som tillverkar bra saker. Vi måste ha förtroende och känna förtröstan för vår himmelske Far – Skaparen – Jesus lämnade oss inte faderlösa. I början av förra seklet tillverkades i USA någon miljon T-fordar – en av dem hade fått motorstopp och blivit stående vid vägkanten. En mötande trafikant stannade och kom snabbt till undsättning och avhjälpte felet. Den förundrade strandsatte bilisten frågade sin hjälpare ”Hur kunde Du veta var felet satt?” Han svarade ”Jag heter Ford och det är jag som är konstruktören”. – Vi som Guds barn borde påminna varandra om att det finns hjälp att få – ävensom att förmedla tröst och uppmuntran – det finns så många sårade – sargade gul- och blåslagna människor som behöver den läkande salvan. Jesus – som är vårt fullkomliga föredöme – han brydde sig även om den  lilla människan med de minsta förutsättningarna. Jesus brydde sig om de förkastade. På Jesu tid fanns det en rar broder som för mej är något av ett föredöme  - full av tro och Helig Ande – han hette Josef – var levit från Cypern – men bar mest smeknamnet Barnabas – kanske de inte hörs och syns så mycket men -  de behövs och har en viktig funktion. Barnabas betyder eg. tröstens son – vi behöver fler Barnabassar.

Ibland tänker jag mig Tro som ”ro” bakom ett T - Jesus hänger där på korset med utsträckta armar – pekande på både himmel och förtappelse – ordet vägvisare kommer till mig. Den botfärdige rövaren bad om en tanke och fick ett helt paradis. Vi bör påminna varandra om hur viktigt det är att tänka positivt – att inte ta ut några nederlag eller katastrofer  i förskott. Författaren till Hebr.brevet skriver så trosstärkande i 7:22 ”i så måtto är också det förbund bättre som har Jesus som löftesman” i 8:6 ”Men nu har denne fått ett så mycket förnämligare ämbete, som Han är medlare för ett bättre förbund, vars ordning vilar på bättre löften” i 10:23 ”Ty den som givit oss löftet Han är trofast” Man kan tydligen bestämma sig för om man vill tro eller inte – tänker på när Jesus kom till sin fädernestad Matt 13:58 ”Och Han gjorde inte många underverk där, eftersom de inte VILLE tro”. Vill så gärna uppmuntra dem som menar sig ha för liten tro – har varit föremål för förbön så många gånger – burit på sitt lidande i så många år – känt tvivel och resignation. Min avsikt är att ingjuta tro i Era hjärtan – inte i första hand i Era huvuden. Jak.5:11 ”Ni har hört om Jobs UTHÅLLIGHET och Ni har sett hur Herren lät det sluta, ty Herren är RIK på MEDLIDANDE och BARMHÄRTIGHET.” Det står så fint om Abraham Rom.4:20 ”Han tvivlade inte på Guds löfte i otro utan blev fastmer starkare i sin tro; ty han ärade Gud.”


2.Guds måttstock och världens måttstock  sammanfaller INTE.

Vad jag vill ha sagt är att världens väg till upphöjelse går via självhävdelse.

Guds väg till upphöjelse går via ödmjukhet. Den som ödmjukar sig skall bli upphöjd. I denna sena midnattstimma vi lever är det ett par skriftställen som kommer till mej om hur viktigt det är med väktare på muren. Det måste finnas gränser även när det gäller att anpassa sig till världen, jämväl religioner och villoläror.. Jak. 4:4 ”Den som vill vara vän till världen blir fiende till Gud” 1 Petr. 2:9 ”Ett utvalt släkte, ett konungsligt prästerskap, ett heligt folk”. ”Älsken icke världen ej heller det som är i världen” – vi är gäster och främlingar här på jorden som kanske borde betänka att livet inte går i repris – gårdagen kommer inte igen – det är NUET som gäller – i dag är den välbehagliga tiden – frälsningens dag.


 För något tiotal år sedan beställde jag ”biljetter till himlatåget” En gudabenådad evangelist som hette Valter Ericsson sjöng en sång  på 40 -50-talet – ”Jag har biljett till himmelen” – ”mitt pass är klart och stämplat med Hans röda blod ” Dessa biljetter – några tusen st. är i stort sett utdelade  - det blir fler.  Många har kommit till tro – folk som aldrig går i någon kyrka kan om de har tillgång till internet  - (kan lånas gratis ½ tim. på varje bibliotek). -  anonymt gå in och bli både frälsta o andedöpta. Två av ”nätsystrarnas” namn nämns i början – detta är ett sätt att göra Jesus känd så att många blir räddade – när man sedan frågar vilken församling skall de skall gå in i brukar vi svara ”i en varm biblisk församling”. Människor som behöver förbön , hör av er till systrarna på deras mail adresser.  marit_kratz@hotmail.com och Aneht.florin@comhem.se

För Gud finns inga avstånd. Har vi inte varit tillräckligt uttömmande i vår information eller har Du något att  tillägga så dra Dej inte för att ringa och fråga  - man kan ha missat något som Ni skulle vilja veta. Vi sänder i kraft av ork ut liknande minipredikningar och drivkraften är kärleken till Jesus. Att få vara med och göra Jesus känd i en tid av andlig torka  ävensom likgiltighet för de andliga tingen. Ps. 110:3 ”Villigt kommer Ditt folk”.


Trösterika ord: ”Ty Herrens ögon sveper över hela jorden, för att Han med sin kraft skall bistå dem som med sina hjärtan hänger sig åt honom”. ”Ett ögonblick varar Hans vrede men hela livet Hans nåd”. ”Gud är vår tillflykt och vår starkhet, en hjälp i nöden, väl beprövad”. ”När jag hade mycket bekymmer i mitt hjärta – då gladde Din tröst min själ.

Rom. 1:17 , 3:20 – 26 , 4:18 – 21 , 5:1 – 17 , Rom. 8 ”Hela” , 10:1 – 3, 12:9 – 21 , 14:: 17 –19

Hebr. 1:1 – 3 , 4:12 – 13 , 6:10 , 10:35 ,  11:1 , 12: 2 3, 1 Petr. 1: 3 – 12 , 3: 13 – 17 , 4:12 –18

1 Joh. 2: 12 – 17 , 3: 18 – 24 ,  4: 4 – 6, Jes. 12:3 , 49:16 , 53 :4 – 5 , 54:10, 57:15 – 16 , 58:11

Jer. 9: 23 – 24 , 17: 7 – 8, Sefanja 3:17, Daniel 12:3.


 SHALOM Gurli o Assar Bengtsson 040-471959, 0705471959 kl.10 – 10 alla dagar.


Uppskattar Ni inte våra utskick - v.v meddela oss så stoppar vi fortsatta uppvaktningar.





Av Marit Blomqvist - 25 februari 2009 12:00

Ps 36:6 ( Handbok för livet. En lättare översättnig av bibeln till vårt språk idag)


v 6Herre din kärlek är utan gräns, prcis som himlen. Din trofasthet sträcker sig bortom molnen

v 7 Din rättvisa lika orublig som väldiga berg. Dina beslut lika fyllda av vishet som havet med vatten. Både människor och djur är i din hand.

v 8 Vad dyrbar din eviga kärlek är, Gud! Alla människor får skydd under dina vingars skugga.

v 9 Du matar alla med välsignelser från ditt eget bord och låter dem dricka ur dina glädjekällor.

v 10Du är livets källa . Vårt ljus kommer från ditt ljus.

v 11 Ge oss din kärlek. Den som sviker aldrig dem som känner dig! Upphör aldrig att göra gott mot dem som längtar efter att göra din vilja.


Motsats till onda människor och deras onda planer som till slut ändå kommer  att misslyckas, är Gud kärleksfull, trofast, god och vis.

Hans kärlek är gränslös, hans trofasthet är  större än vi kan förstå, hans rättvisa outrubblig och hans vishet outgrundlig som havsdjupen. Vi behöver inte frukta onda människor. Gud dömmer ondska, men han älskar oss och har omsorg om oss ända in i evigheten.


Jag fick en förnimmelse  i mitt innersta hur stor Gud är och att vi som tillhör Herren behöver inte frukta för något för om Gud är för oss vem kan då vara emot oss?

Han omsluter oss på alla sidor  att djävullens pilar faller av utan att göra oss någon skada.

Dödens makt är besegrad och vi har seger i Jesus namn.


Gud matar oss med välsignelser från hans bord och låter oss dricka ur glädjekällor.

Mitt hjärta fröjdas av tacksamhet till Gud att jag får ha ett så underbart liv tillsamman med honom.


Jag blir så ledssen när jag är i stan och ser människor med så sorgsna ögon och ungdommmar som inte har något att glädja sig över.

Jag ser deras mörka ögon som har slocknat och man har tappat fattningen och tron på livet.

Jag ser missbrukare som är vid busshållsplatserna fulla av dråger och alkohol som man tagit till då man inte orkat längre med livet.

Mina älskade vänner, det finns ett annat liv tillsammans med Jesus.

Du har inget att förlora på om du tar emot Jesus i ditt liv, tvärt om ,du vinner allt och du behöver aldrig gå ensam mer.


Jag är ett levande vittne på att jag hade förlorat all hopp och orkade inte leva men Gud vände allt i mitt liv till det som är gott och bra för mig.

Så testa och se att Herren är god. Amen


Vill du prata med någon så maila gärna till mig...






Av Marit Blomqvist - 22 februari 2009 12:38


                     Jesus bär dig då du inte orkar själv



Det finns en sång med text som lyder., " När jag blir trött så tar han över.

Alla kan vara trötta och trötta av olika anledningar.

En del är trötta att man har arbetat hårt en tid och en del är trötta på att inget har gått som man önskat sig och en del är trötta men inte vet vad det beror på.

Jag tillhör den senaste. 

Jag har ingen andledning att vara trött så jag kan tänka mig att Gud vill ha mig i sin vila. Inte att jag ska lämna jordelivet  än utan han vill att jag ska bara vila i Jesus både till ande ,kropp och själ. Skulle det vara så att det är dags att resa så är jag beredd. Jag är beredd att möta Gud och gå in i hans himmel för att vila.


Förr, innan jag blev frälst så var jag livrädd för att dö och det var ju inte så underligt för jag skulle ju gå evigt förlorad.

Idag är jag inte det och jag behöver inte vara rädd .

Jag är övertygad om att i samma stund som min ande lämnar kroppen går jag mot något som jag levt här på jorden för och det är Jesus.

Det finns ett bibelord bland många som man kan läsa. Lever jag så lever jag för Herren. Dör jag så dör jag för Herren, evad jag lever eller dör så hör jag Herren till.

Så med andra ord behöver jag inte frukta för något för jag tillhör Gud.


Jag vet också att blir man trött i sin  kropp av olika anledningar så lämnar inte Gud mig eller dig och säger att där kan ni ligga har jag ingen användning av er så trötta som ni är.

Då vi inte orkar så bär Jesus oss på sina axlar som man bar lammen förr.

Jesus lyfter upp oss med varsamma armar och bär oss tills vi är starka igen för att gå själva bredvid honom.

Vilken underbar Gud vi har och han är till för dig  som inte vet någon utväg.


Vännen, det finns en väg som du kanske inte vet om eller har kanske snuddat vid taken någon gång eller för dig som har kommit bort från Gud eller med andra ord lämnat honom på grund av att du inte orkat mer.

Det händer att man lämanr Gud då problem som vi möter ,men det är bättre att söka sig till Gud istället för att söka sig bort från honom.

Jag har gjort likadant engång för länge sedan att jag sökte mig bort från Gud då mina problem hopade sig och jag inte orkade .

Men att fly löser inga problem utan man måste resa på sig.


Nu talar jag till dem som har kommit bort från Gud som har gått med honom en tid sedan.

Det är inte kört för dig men det är kört om du inte bryr dig om att resa på dig.

Du har tappat livsgnistan fullständigt men det finns hopp.

Jesus är den som kan hjälpa dig tillbaka där du föll i från och det vet du.

Gud hör när du ropar från ditt innersta och han vill hjälpa dig som han gjorde med mig.

Jag hade fallit men Gud sökte upp mig igen och förvandlade mitt liv då jag sa Ja till Jesus.


Jesus är vägen sanningen och livet...Amen



Av Marit Blomqvist - 28 januari 2009 14:42

Om inte Herren bygger huset så är byggnadsarbetarnas möda till ingen nytta.Om inte Herren skyddar staden, står vaktposten förgäves på sin plats. Predikaren är (sannolikt) en del av Salomos efterlämnade vittnesbörd om vad som händer med nation, en familj som glömmer Gud.När man läser Predikaren kan man uppleva honom som en riktig pessimist men om man fortsätter läsa kapitlen då han kommer fram till att livet utan Gud är meningslöst.  Vad är syftet, den verkliga målsättningen bakom allt det du och jag  företar oss när det gäller själva livet. Livet här på jorden är det bara äta sova och arbeta som en frågade mig en tid sedan.Jag visste att vederbörande inte var frälst men hade lite kunskap om kristen tro och jag försökte hitta ett svar utan att tränga mig på något sätt och för att svara vist . Ja, för dig är det så men inte för mig. Jag är frälst och tillhör Gud och samtalet fortsatte en stund. Jag fick vittna om Jesus och vad han gjort och betyder i mitt liv. Det är många som frågar sig idag. Vad är mödan värt det man gör.Vad ger det mig mer än materiell vinning? Vad ger det mig mer än ett fint hus och massor av pengar.Gud vill att vi ska ha rätt inställning till det vi äger.Ägodelar kan aldrig ge oss en vardaglig glädje, men vi har rätt att glädja oss åt det goda Gud ger ossSå vad är målsättningen bakom allt det du och jag företar oss.Om Gud inte är Grunden i ditt och mitt liv så är det ganska meningslöst och allt det du och jag lever för är utan mål. Sann livsglädje kan vi bara uppleva genom att leva på sätt som Gud har bestämt. Den som verkligen har insett hur man kan glädja sig åt livet, tar varje dag som en gåva från Gud.Men den som lever utan Gud får ingen vila och ingen hjälp att ta sig genom vardagens svårigheter.Så bygg inte ditt liv på det som är kort tid, bygg livet på den stadiga grund som Gud är.Han finns kvar även om allt annat tas ifrån dig och han är den du egentligen behöver.  Gud har gett oss evigheten i våra hjärtan och det innebär att vi aldrig kan bli fullkomligt tillfredställda av världsliga nöjen och strävan efter det som hör världen till.Vi är skapade till Guds avbild vi är hans söner och döttrar.Vi har ett evighet värde och därför blir vi aldrig nöjda förrann vi når fram till Gud.Det är bara Gud som kan ge oss den djupa tillfredställelsen det vi längtar efter. Vad är då livets mening? Jesus är vägen sanningen och livetVad är livet mening?Att vi ska ära tjäna och tillbe vår allsmäktige Gud och ha respekt för honom, med respekt men ar jag inte att vara rädd för Gud utan ära honom och hålla honom helig i vårt inre.Vi måste inse all ondska, dårskap och orättvisor är sådan som vi möter i tillvaron men trots detta ska vi ha positiv inställning till livet och en stark tro på Gud. Tänk på det som är ovan och inte på det som är här nere på jorden.Där din skatt är kommer också ditt hjärta att vara.Meningen med livet grundas på vem vi känner, inte på vad vi kan eller vad vi är.Det är omöjligt för oss att förverkliga det syfte Gud har med våra liv utan att ära honom. Amen    
Av Marit Blomqvist - 8 januari 2009 12:09




                          Hej på er alla och Gud välsigne er.


Jag har varit med om något underbart och fått ännu en bekräftelse på att Gud hör bön men låt mig berätta från början.


Även en kristen har man sina jobbiga dagar men vi har hjälp från Gud men ibland kan man tycka att Gud är lååååångt borta då man fajtas med tankar och grublerier som jag är sååååå bra på.

Ibland blir jag så trött på mig själv och skulle helst slippa höra mig själv och mina tankar men det går ju inte utan jag får göra något åt det och det blir  att jag ropar till Gud oavsett vilken strid det än är som pågår i mitt inre.

 Jag säger som Petrus sa till Jesus då Jesus frågade sina lärljungar efter att andra hade lämnat Jesus." Ska ni också lämna mig? "

" Till vem skulle vi gå Herre för det är du som har det eviga livets ord.

Ja, till vem skulle jag gå om inte till Jesus med det jag bär på.


Jag bad och jag bad, suckade till Gud och jag våndades i mitt inre.

Jag blev tröttare och tröttare och till slut så började det påverka på mitt humör så jag var sur och tvär och till slut så kunde jag bara säga till Gud...Hjälp mig.

En kväll kom min man hem från jobbet och sa att han hade hittat något bra på nätet och som han tyckte att jag skulle läsa. 

Han visste inte hur jag mådde bara liten del. Jag hade inte orkat tala om det för honom vilken kaos det egentligen var inom mig och ibland är det svårt att tala om saker som smärtar, bara Gud visste.


En kvinna hade skrivit om ("Ett levande Pussel" Förmedlat av Teresa Seputis www. openheaven.com) som Gud har placerat ut på sina rätta platser för att göra det Gud hade kallat oss till. Jag läste vidare och upplevde hur Gud talade till mig direkt.

 Det var som Gud hade skrivit en hälsning till mig att jag inte var ensam utan han var med mig.

Han hade sett min vånda och talade mig till rätta att det jag kände kom inte från honom utan Satan hade försökt och lura och ljuga vilket förhållande jag hade till Gud och att jag inte dög och att Gud hade diskvalificerat mig.


Jesus kom till min hjälp på ett underbart sätt och jag har skrivit ut denna blad för att påminna mig själv om hans kärlek till mig.

Ja, det är så sant att Gud använder vem han vill hur han vill och inget kan hindra honom från att gripa in då det behövs.

Tack Jesus...


Idag är det rätt bra och det är lugnare i mitt inre men jag är lite skakis ännu efter dessa dagar som var jobbiga.

Jag gav inte upp utan hoppades på Herren och han kom till min hjälp.

Jag hörde Herren tala till mig och säga "Så som din dag så skall och din kraft vara."


Att ha Jesus till vän är toppen. Även om andra inte bryr sig om dig eller ser dig så gör Jesus det. Han ser dig och känner dig. Han vet vem du är?

Och han vill ta hand om dig. Amen......














Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards